Nekromanti Blood Axe, work in progress.

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Bolongo;n230294 said:
Det tog mig en stunds grunnande för att inse att den konstiga saken till höger om kvinnan antagligen är hennes yxa. Vinkeln är helt kajko.
Hon är den godhjärtade barbaren. Daskar bara till med flatsidan.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,894
Location
Nordnordost
JA! Ett rollspel som ser ut som något som skulle kunna vara en ManowaR-text. Jag är på. Mer metal åt folket!

Jag tycker att du skall ta bort "-" ur titeln, eller ändra till "Regel- och världsbok". För ordet "Reglerbok" för mina tankar till universitetets mattekurser om signalbehandling, där vi just hade en reglerbok, för att lära oss räkna på reglering av flöden.

Yxans vinkel är hel-off. När hon sluter fingrarna kommer hon att hugga med bredsidan.

På tal om saker som är heloff så när jag ställer horisontlinjen horisontell så ser det ut som hon faller baklänges, jag tyckte det var något konstigt med hennes ställning redan vid första anblicken, men när jag lutade huvudet åt sidan såg jag varför.

Och, om vi nu skall recensera hennes klippning, såg det ut som en i efterhand påmålad muspekare (höhö?), men det är nog för att min skärm är skrutt som inte klarar av att visa dynamiken i texturen precis där.

Om du i slutändan väljer att göra ett mer mainstream-vänligt omslag för butikshyllorna så skulle jag gärna ta det mer vågade omslaget som specialnivå på en kickstarter eller hur du nu väljer att göra för att dra igång projektet.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
zonk;n230310 said:
Utöver vad man kan säga om bilden i övrigt så funderar jag lite över varför hon (om mina ögon inte bedrar mig) har rakade armhålor och en prydligt trimmad buske därnere (om än inte en landing strip). Vafan, barbari borde väl vara att vara hårig som in i helvete? Eller?
Jag har sagt till tecknarn att hans första tuschskiss var närmare det jag var ute efter, hon var farligare, mindre byst, etc. Sedan vill jag ha mer tatueringar, blod, ärr, lera etc på henne. Och hår under armarna. Naturligtvis.

 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Min ursprungsskiss, med en snodd bild, hade en fullt påklädd barbar-tjej på bilden. Men tecknarn, som är uttalad feminist, gick en annan väg, för att visa kvinnlig styrka (jag hade inte vågat). Och det var nog rätt. Nakenhet i sig är inget dåligt (det är det bara puritaner och moralister som tycker). Men ursprungsbilden ovan var nog mer det vi vill få fram än den målade, men ej klara, första versionen.

Observera att den är långt från klar, mycket ska till.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,411
Location
Umeå
Arfert;n230363 said:
Jag har sagt till tecknarn att hans första tuschskiss var närmare det jag var ute efter, hon var farligare, mindre byst, etc. Sedan vill jag ha mer tatueringar, blod, ärr, lera etc på henne. Och hår under armarna. Naturligtvis.

Den där var mycket bättre, skitigare och mer motståndare. Bygg vidare på den. Ser fram emot spelet.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
anth;n230344 said:
För er som inte tycker om bilden kan jag säga att de första kelterna slogs nakna.
Det är inte bristande historiekunskap som får oss att tveka!
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
542
Location
Mörkmården (småland)
Håller med om att skissen var bättre. mindre passiv. Däremot hoppas jag du behåller ap- och reptilvarelserna och färgvalen. De ger mer eget intryck än goblins (om än fler sådana).
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Cissi;n230335 said:
Jag tycker om bilden och jag brukar inte gilla dina nakenbilder, Arfert, ;) Det finns dock ett men. Jag tycker mycket om bilden från fötterna till midjan och från huvudsvål till axelparti. Men brösten... Alltså... silikon? En barbar med silikon? Eller det kanske är koksalt? Och om brösten med ilägg ser ut sådär har de dessutom förmodligen lossnat från muskelfästet och gör asont. Varför, VARFÖR, kan inte kvinnor avbildas med bröst som inte ser ut som plockade ur en porrfilm? Det är ascoolt att hon är naken, inga mer kläder! Posen är inte sexualiserad för fem öre och hon har styrka. Men, och det är min enda fråga, varför kan hon inte få ha riktiga bröst? Varför måste hon ha implantat som har lossnat från fästet och står rätt ut?
Min fråga också. Du har absolut rätt angående brösten. Och rätt angående resten också. :)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
anth;n230344 said:
Jag tycker att bilden är ett bra första utkast - och det har kommit många bra förslag hur bilden kan förbättras så jag tänker inte upprepa dem.
Det påminner lite svagt om serietidningen Slaine (ni som inte känner till får bildgoogla).
För er som inte tycker om bilden kan jag säga att de första kelterna slogs nakna. Det var inte förrän kelterna började strida med romarna som de började bära rustning.
Och inte bara picterna. En del greker gjorde det också. I alla fall enligt Homeros.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Arfert;n230389 said:
Min fråga också. Du har absolut rätt angående brösten. Och rätt angående resten också. :)
Go for it! Naken, skitig, farlig barbar där ärren kommer från strid och inte en plastikoperation! :D
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Cissi;n230392 said:
Go for it! Naken, skitig, farlig barbar där ärren kommer från strid och inte en plastikoperation! :D
Heh, jag fick mer känslan av hängbröst som fladdrar i vinden på grund av hoppandet :)
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Arfert;n230391 said:
Och inte bara picterna. En del greker gjorde det också. I alla fall enligt Homeros.
Sjung, o, Gudinna, om vreden som brann hos 20, öh, 97!!!!!

Jag tyckte inte bilden var sexualiserad men jag började ändå fundera på om typ yngre rollspelare skulle göra såna sofistikerade distinktioner. Eller om det ändå skulle urarta till ett hubba hubba and a yuk yuk yuk. men jag vet inte
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Rymdhamster;n230393 said:
Heh, jag fick mer känslan av hängbröst som fladdrar i vinden på grund av hoppandet :)

Det behöver det inte alls vara bara för att de är naturliga. :) De kan vara fylliga utan att vara placerade som två bollar på sidorna om bröstkorgen. ;)
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Första skissen e mkt bättre ja! Mkt mer ös i hela bilden, man känner verkligen hur mkt hon köttar loss med yxan, blodet ser ut att spruta som fan, eller om det är hjärnsubstans, sjukt coolt.

Sen kan jag precis som 2097 känna att lika mkt som jag tycker bilden är stentuff och hon ser grym ut som fan, lika mkt kan det kännas som att det kan hamna snett i det samhälle vi har idag. Ja jag går inte på djupet här för det har hon och Dunderklumpen redan gjort grundligt o bra.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Med tanke på den tidigare målbilden så är du ju nära Tomas.

 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
2097;n230394 said:
Sjung, o, Gudinna, om vreden som brann hos 20, öh, 97!!!!!

Jag tyckte inte bilden var sexualiserad men jag började ändå fundera på om typ yngre rollspelare skulle göra såna sofistikerade distinktioner. Eller om det ändå skulle urarta till ett hubba hubba and a yuk yuk yuk. men jag vet inte
Blood Axe är inte för unga rollspelare.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
zonk;n230399 said:
Första skissen e mkt bättre ja! Mkt mer ös i hela bilden, man känner verkligen hur mkt hon köttar loss med yxan, blodet ser ut att spruta som fan, eller om det är hjärnsubstans, sjukt coolt.

Sen kan jag precis som 2097 känna att lika mkt som jag tycker bilden är stentuff och hon ser grym ut som fan, lika mkt kan det kännas som att det kan hamna snett i det samhälle vi har idag. Ja jag går inte på djupet här för det har hon och Dunderklumpen redan gjort grundligt o bra.
?

Jag har en dröm! Jag har en dröm om att en dag få strippa ner mig naken och ta trippsvamp och gå bärsärk med yxan, utan att folk börjar ropa "höhöhö hon visar pattarna"!!!! En dag…. suck…

Edit: ja well om jag dör och blir animerad som ett skelett så kan det ju bli så men jag menade såklart medan jag fortfarande har brösten kvar!

Edit igen: åh screw the whole thing jag tror jag ska göra det på stört! psilo ftw

Edit no 3: Ja det var nice och nu är det dags för välförtjänt sömn efter lite trip+chop
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
PAX;n230405 said:
Med tanke på den tidigare målbilden så är du ju nära Tomas.
Hon har fantamej rakade armhålor hon med! Kan verkligen tänka mig barbarerna stå med gilette venus eller IPL innan fajten o ta bort allt oönskat kroppshår. Eller nej, vänta, tvärtom.

I övrigt vill jag säga att det är mer ös i tuschskissen än den hära! Speciellt om det är en flod av blod/hjärnsubstans från nåns huvud i en vacker glittrande arc över framsidan! Metal som fan!!
 

MandaWall

Veteran
Joined
6 Jul 2016
Messages
184
Ser jätte jul ut! Kul att någon bågar gå emot strömen!

Kommer köpa när det släpps!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,001
Location
Ereb Altor
2097;n230370 said:
Det är inte bristande historiekunskap som får oss att tveka!

Alltså, om kelterna verkligen slogs nakna eller inte vet vi inte så mycket om. Man kan ju tänka sig att romarna hade något att vinna på att dehumanisera sina motståndare. Det är ju inte första (och var defintivt inte sista!) gången någon har beskrivit sin motståndare på sämsta möjliga vis... :)

Så, jag köper inte argumentet att det är "historiskt korrekt".
 
Top