Nekromanti Bloggare på rollspel.nu

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,928
Location
Örebro
Med tanke på den här tråden så undrar jag nu vilka bloggare som finns på rollspel.nu och vad ni skriver om. Anledningen att jag frågar är för att jag personligen kan tycka att bloggar är ett intressant media som kan ge upphov till nya tankar och idéer. Somliga av er på forumet har själva skrivit om era bloggar vilket jag är medveten om men syftet med tråden är alltså att låta bloggare på rollspel.nu dela med sig av sin bloggadress om de vill så att den är lätt att hitta i en samlad tråd.

Hoppas bara att det är fler en jag som är intresserad av andras bloggar och projekt på den fronten. Men så att säga anledningen att jag frågar efter olika bloggar är främst för att jag själv tycker det är intressant att ta del av olika perspektiv i den mångfald av frågor som bloggar lyfter.

För att underlätta kan ni som skriver ett svar i tråden berätta kort om er blogg och vad just du skriver om på den så att man får en bra överblick över vad man kan förvänta sig för texter på just din blogg.
 

Karl Olsson

Veteran
Joined
25 Apr 2010
Messages
101
Fjärran världar publicerar jag bland annat noveller dikter jag skrivit. Nya inlägg dyker inte upp så ofta utan bloggen används mer som ett ställe att samla det jag skrivit så andra kan ta del av det :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: solvebring.se

solvebring.se är en blogg där jag främst sysslar med mitt författande av skönlitterära texter. Förutom att agera husrum åt ett urval av mina noveller, dikter och liknande, skriver jag också just om att skriva. Till det tillkommer olika tips, bland annat videoklipp och böcker man bör kolla in, nyttiga skrivövningar etc.

Bloggen har nyligen tagit den här vändningen, så inläggen är ännu bara ett dussin – men det på ca två veckor. Och jag har tänkt att försöka hålla ett någorlunda tempo fortsättningsvis. Så länge vardagen tillåter.

– Dyk gärna in och kommentera mina texter och lämna en hälsning i gästboken!
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Jag bloggar normkritiskt om nördkultur på www.enormkritik.se.

Kul idé att samla bloggar i en tråd :gremsmile:

Så här beskriver jag min blogg:

Hela mitt liv har jag gillat spel, serier och böcker - det jag här på bloggen kallar "nördkultur". På senare år har jag, bland annat genom ideellt arbete, blivit intresserad av normkritisk pedagogik och normer i största allmänhet.

Nördkulturen omfattas naturligtvis av de normer som finns i samhället, men även av egna normer. Som att man förväntas vara väldigt insatt i smala fritidsintressen. På den här bloggen diskuterar jag normer som råder inom nördkulturen och jag utför "normtest" på spel, serier och böcker - granskar dem med ett normkritiskt öga.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Indierummet Nordnordost

Indierummet Nordnordost

Jag, DeBracy, Gnomvid och alla de andra i Nordnordost har en blogg. Där skriver vi om konvent vi besökt, spel vi tycker är intressanta och tipsar om saker vi tycker är coola. Bloggen har också en (vilande) podcast om rollspel.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Wilper's blog

Wilper's blog

Min egna, otroligt spretiga blog. Jag behandlar allt från mystiska stränginstrument och synthar till hippiespel och konventsrapporter. De rollspelare som följer bloggen gör det nog för recensionerna av indiespel.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Photofying

Photofying

I somras började jag intressera mig för fotografi. Inledningsvis med en digitalkamera men under hösten gick jag över till analogt foto. På Photofying för jag en logbok över hur det går, vad jag lärt mig, utrustning jag skaffat och resultatet av olika försök och experiment.
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,856
Location
Port Kad, The Rim
The Dream Forge (fd Drömsmedjan)

Min blogg heter Dream Forge och där skriver jag sedan ett par år om rollspel, mitt eget författande (rollspel och romaner), rymdforskning (ett favoritintresse sedan 1960-talet), böcker jag läst och filmer jag sett, plus enstaka poster om ditt och datt.

Aktivitetsnivån varierar mycket: ibland blir det flera inlägg i veckan och ibland några enstaka per månad. Jag är ju gift och har barn, så tillgången på skrivtid är synnerligen oförutsägbar.

Jag skriver mycket på engelska eftersom jag har många amerikanska släktingar och kompisar som vill läsa bloggen.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Nördic Battle Group (nordicbattlegroup.org), primärt en teknikblogg med med en del militant pro-piratiska tankar också.

Den är dock nere sedan en tid tillbaka, eftersom jag inte kan hitta servern. Alltså, servern står i hörnet i mitt serverrum som den ska, men den svarar inte på några som helst anrop, så jag måste bära ut den och koppla den till en monitor så att jag kan se vad som är fel, och jag har inte orkat det än.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Jag har en blog som enbart sporadiskt uppdateras numera.

The Altdorf Correspondent.

De läsare som orkar släpa sig dit vid mina uppdateringar hittar texter främst om WFRPv2 och företrädesvis om den kejserliga huvudstaden Altdorf. De hittar platsbeskrivningar, konstiga stämningstexter, en och annan recension och lite SLP-beskrivningar. Och sångtexter omskrivna till att passa i Warhammer-världen.

/Magnus
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Hos mig på Revolverspel finns en del artiklar om spelteori, faktiskt spel, spel, mina spel m.m. Jag har inte skrivit något på länge, men jag gissar att det kommer att förändras ganska snart när flera projekt börjar närma sig någon form av färdigställande.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Romantic Possee



Jag har en blogg som varit mer eller mindre latent senaste tiden, endast uppdaterad med våra radiosändningar. Vi vann årets musikblogg i stora kulturbloggspriset 2010 och ungefär i samma veva så tappade jag tid och ork att fortsätta göra mer djuplodade inlägg. Har fortfarande ambitionen att skriva fler artiklar så fort jag blir färdig med mitt exjobb och får tillbaka min fritid (KTH är en själasugare).

Föga överraskande handlar den om reggae. Mer specifikt så handlar den om reggae från -75 till -84. Min favoritera och bloggen används mest som ett redskap att marknadsföra vårt ljudsystem; New Romantic Possee.

Går att läsa här: http://newromantic.blogg.se/
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Jag har en blogg, som står hyfsat still just nu. Den används för kranietömmning och innehåller inget djupt material alls. Nästan bara tabeller faktiskt.

Fast jag kanske skriver ett spelhack just nu, och det är ju inte omöjligt att det hamnar saker på bloggen.

Adressen är i signaturen.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Cybot said:
Troberg said:
Nördic Battle Group
Bästa. Bloggnamnet. Ever.

Ingen överdrift.
Tackar! Jag är förvånad att jag inte fått krav på att ta ner den för att det påminner om någon annan organisation. Fast det är väl .org-adressen som räddat mig.

Heck, prova att använda "En svensk tiger"-bilden, ni har ett hotbrev i mailen inom några timmar...
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Horizonten heter min blogg. Den handlar om massvis med grejor. Film, serier, böcker men framförallt rollspel. Försöker skriva om sådant jag tycker är roligt och saker jag finner intressanta. Har lite recensioner på gång men nytt jobb har gjort att det blivit lite försenat.
Ska också så småning om börja föra en dagbok på horizonten över mitt rollspel som jag håller på att skriva.
Vi planerar också lite löst en podcast och kanske en scenariobank men det ligger lite i framtiden.
 
Top