Nekromanti Jag vill skaffa en blogg

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Liliths Ord?

Edit: Då kan du skriva om både Vampire och ur utgångspunkten att Lilith var den första feministen. :gremsmile:
 
G

Guest

Guest
Recca said:
Ja, tips på namn! Kom med tips. :gremsmile:

På bloggnamn alltså :gremsmile:
Det är en gammal klyscha, jag vet, men ingen tråd är komplett utan...

DEATHFUCK SOULSHITTER
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,255
Location
Örebro
Recca said:
Hur viktigt är användarnamnet? Jag vet inte vad jag ska heta. Recca är taget. :gremfrown:
Inte alls. Du kan ställa in det i bloggen hur det ska visas. :gremsmile:
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Recca said:
Hur gör jag då? Vad är bra? Vad bör jag undvika?

Jag vill helst skriva på svenska och så vill jag vara anonym också. Orkar inte med dödshot, typ...
Spännande!

Säg till när du börjar skriva. :gremsmile:
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
God45 said:
Uppdatera minst en gång i veckan så att man inte tror bloggen är död och slutar följa den.
Nu ska vi inte överdriva.

Den numera insomnade Korvbloggen var väl värd att läsa, trots att uppdateringarna kom med några månaders mellanrum. Om det du skriver inte är intressant nog att dina läsare behöver påminnas konstant om att du finns så, tja, då är det kanske inte värt att skriva. Hellre bra men sällan än ofta och krystat.

Med det sagt så någon form av regelbundenhet är bra att ha. Inte ingenting i tre månader och så sju inlägg på fyra dagar. Om inte annat så för en själv, som andra påpekat.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
krank said:
Recca said:
Lär ju bli en del genusgrejer. Men typ tyckar-portal där jag kokar ner skiten och sorterar. <.<'
Kanske...
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
"Arga bruden"? =)
</div>

(Jag menar alltså detta som ett halvseriöst skämtförslag; inte som någon form av förolämpning eller påhopp. Tolka snällt!) </div></div>
Det var nåt sånt jag tänkte, helt seriöst. <.<
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Sven-Göran said:
Recca said:
Lär ju bli en del genusgrejer. Men typ tyckar-portal där jag kokar ner skiten och sorterar. <.<'
Normkritiskt ideal, den genusmedvetnes tankesmedja ; Det kritiska perspektivet, ett angrepp mot patriarkatet; En otrevlig sanning, tankar om genus i dagens samhälle.

Eh, jag vet inte försöker spåna utifrån ditt tema och tanken titel och underrubrik bakom kommat men jag kommer inte på något bra. Hoppas något av alternativen gav lite idéer vilket som.
Oj. Låter jättebra. Meeeen kan man döpa den till något mindre mäktigt och sedan döpa om den till något där man har större ansvar eller är bloggtiteln huggen i sten?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
solvebring said:
Recca said:
krank said:
Recca said:
Ja, tips på namn! Kom med tips. :gremsmile:

På bloggnamn alltså :gremsmile:
Om du berättar vad du tänkte använda den till blir det mycket lättare... =)
Lär ju bli en del genusgrejer. Men typ tyckar-portal där jag kokar ner skiten och sorterar. <.<'
Skrevsparken ... ordvits med flera meningar.

Tryckeriet

Pelvisportalen ... också skämtsamt ironiserande av könsrelaterade föreställningar och missförstånd av ordet genus.

Som om

Dessutom

Eller hur

Din mamma jobbar inte här

Groggrytan – jag kokar ned skit! ... inkl. tagline! :gremwink:
Jättebra förslag. o_O
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,946
Location
Örebro
Recca said:
Oj. Låter jättebra. Meeeen kan man döpa den till något mindre mäktigt och sedan döpa om den till något där man har större ansvar eller är bloggtiteln huggen i sten?
Jag vet inte riktigt hur det fungerar på blogspot men på wordpress vet jag att du kan ändra bloggens titel och undertitel med tiden. Har själv gjort det ett antal gånger då jag bytt riktning på den egna bloggen, så det ska inte vara några problem.

Edit: Jag kikade precis på blogger och du kan tydligen ändra din rubrik (titel på bloggen) där också om du så vill. Så det ska inte vara några problem.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Sven-Göran said:
Recca said:
Oj. Låter jättebra. Meeeen kan man döpa den till något mindre mäktigt och sedan döpa om den till något där man har större ansvar eller är bloggtiteln huggen i sten?
Jag vet inte riktigt hur det fungerar på blogspot men på wordpress vet jag att du kan ändra bloggens titel och undertitel med tiden. Har själv gjort det ett antal gånger då jag bytt riktning på den egna bloggen, så det ska inte vara några problem.
Yeap, det kan man ändra hur man vill, när man vill. Görs under anpassning av valt tema, i adminpanelen.
 
Top