Nekromanti Bloggare på rollspel.nu

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
Jag skriver om böcker och annan kultur lite då och då på en blogg som just nu heter Kulturbryderer, men egentligen borde få en bättre namn. I grund och botten håller jag på med kritik/analys - jämförande, narratologisk, kulturmarxistisk - för att få en ursäkt att hålla igång tankarna efter att jag lämnat litteraturkurserna bakom mig.
 

GrubbelGubben

Veteran
Joined
16 Feb 2013
Messages
2
Jag bloggar ibland, blir inte alls ofta. Skriver oftast när jag mår dåligt och behöver ha ur mig saker.
Så egentligen rätt ointressant :gremsmile:

Min blogg
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,999
Location
Ereb Altor
Revolverspel

Måns said:
Hos mig på Revolverspel finns en del artiklar om spelteori, faktiskt spel, spel, mina spel m.m. Jag har inte skrivit något på länge, men jag gissar att det kommer att förändras ganska snart när flera projekt börjar närma sig någon form av färdigställande.
Och nu har det hänt. Jag har skrivit två blogginlägg på två dagar! Heja! :gremsmile:
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Jag, Olav och Johan är Boningen.org En blogg om Rollspel, brädspel och sånt.

Vi joggar på inne på tredje året i bloggform och har bland annat anklagats för att vara navelskådade, självupptagna, inaktiva och (tro det eller ej) väldigt bra.

Vi har också släppt ett cyberpunkrollspel om rännstenspunkare som ingen har köpt och speltestar nu Blood & Bronze som kommer handla om det mytiska Mesopotamien.
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
553
Location
Gävle och Åland
Min blogg heter Tankar från Trakorien. Där skriver jag om (duh) mitt fantasiland Trakorien, om rollspelet Svavelvinter och om mina romaner som utspelar sig i landet:

Svavelvinter
Slaktare små
Vredesverk
Vanderland


Jag har ambitionen att publicera 5-8 inlägg per månad och har hållit den takten under de senaste tre åren. Mina inlägg handlar ofta om skrivarbetet och om tankarna bakom skrivandet, världen och romanerna.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Jag bloggar (teoretisk) om mina rollspelsprojekt på min lilla blogg/hemsida.

Har inte varit så bra på att uppdatera, men nu kommer jag omorganisera lite så att det blir enklare för mig. Sen ska det nog bli lite mer frekvent bloggande.

Länk finns också i min profil och signatur.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,946
Location
Örebro
Märkte precis att jag själv aldrig delade med mig av någon blogg så det är väl läge att göra det. Nu har jag ett flertal olika bloggar men denna nya blogg är till för att resonera omkring norm, samhälle och religion i olika frågor. Den som vill får gärna ta en titt och se om det är något som intresserar, vilket som här är bloggen .
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag skriver om genus och shit jag blir sur på i min blogg. Har bara tre inlägg där än så länge. Länk i signaturen.
 
Top