Nekromanti Blodiga flöden hos kvinnliga rollpersoner

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Nja, jag tänkte mera på det sociala i att kanske ha en karaktär som har förbaskat jävelont och kanske dessutom undviker alla former av sexuella situationer dessa dagar. Men det är som sagt bara om det är intressant för plotterna som drivs just då. Det kräver knappast heller att man alltid håler koll på mensen, bara att SL slänger ur sig "Du vaknar med blodiga lakan" dagen innan en karaktärs viktiga dejt/bröllop/förförelseförsök på en viktig informant. Bra tillfällen att hata SL. ;-)
 

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Hmmm. Intressant. Jag skrev en mening, du misstolkade, sedan anklagar du mig för att inte läst inlägget.

Jag pratar inte om att skvätta blod (även om det låter väldigt coolt), jag menade precis vad du beskrev. En shaman som använder mensen för att kasta magi. Du skriver att den magiska potentialen återladdas varje cykel alltså är det mensen som på något sätt ger kraften, därmed kasta magi med mens.

Och att hålla koll på en 28-dagars cykel kanske är lätt för dig, men du har aldrig spelat med mig och mina kompisar. Vi vet nästan aldrig när en dag slutar och nästa börjar, än mindre kunna hålla koll på en hel månad.

En sak till bara (även om jag inte förstär varför jag ens gav mig in i diskusionen), att något passar traditionella motsvarigheter gör det inte automatiskt till en bra idé.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Och att hålla koll på en 28-dagars cykel kanske är lätt för dig, men du har aldrig spelat med mig och mina kompisar. Vi vet nästan aldrig när en dag slutar och nästa börjar, än mindre kunna hålla koll på en hel månad.
Ehm, det gör ju det ännu enklare. Då kan man ju bara fejka alltihop.

En sak till bara (även om jag inte förstär varför jag ens gav mig in i diskusionen), att något passar traditionella motsvarigheter gör det inte automatiskt till en bra idé.
Nja, det är bra för stämningen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Ah, men en hjälte behöver inte alltid vara en vandrande stereotyp med stora muskler och tvåhandssvärd, ibland kan en hjälte vara person som offrar sin mentala hälsa för att (åtminstone tillfälligt) stoppa en stor ondska.
Japp. Eller så kan man spela en gnällig fegis som helst av allt bara vill komma undan sagda stora ondska. Det är lite det som är grejen, tycker jag, med stora ondskor: Vettiga människor fattar att man blir galen och/eller dör om man försöker stoppa dem.

Jag har inga problem med din hjältedefinition, jag tycker bara att man inte alltid vill spela hjälte i rollspel. Flera av mina rollpersoner i olika spel är minst lika fega/vanliga som jag själv.

//Krank
 
Top