Vimes
På hundpromenad
Inga lajks eller poster
Okej, men det tänker jag inte är samma sak som "mycket osannolik Ceasar". Mer "lite mindre sannolik Casear än de som bevisligen varit på forumet igår"...
Inga lajks eller poster
Om mer än halva fältet är mer sannolika C är ju en osannolik mycket osannolik, men det är ju semantik och har inte direkt bäring på spelet. Ska vi spela på sannolikhetslära så finns det ju ett par personer mer värda att analysera som C än fjodde liksom.Okej, men det tänker jag inte är samma sak som "mycket osannolik Ceasar". Mer "lite mindre sannolik Casear än de som bevisligen varit på forumet igår"...
Om mer än halva fältet är mer sannolika C är ju en osannolik mycket osannolik, men det är ju semantik och har inte direkt bäring på spelet. Ska vi spela på sannolikhetslära så finns det ju ett par personer mer värda att analysera som C än fjodde liksom.
Ja. Lex Goodfellows eller vad det partiet nu hette.Det är mer intressant att fundera på rekryteringen tror jag.
Vad tror vi om väktaren? Eller snarare Cs tänk där. Skydd mot både nattmord och utröstning? Köper C bort förmågan? Isf en eller båda varianterna? Är det värt kostnaden?Ganska många sitchar kommer siaren vara mindre bra, nästan alla taktiker jag kan komma på för C involverar miller-upplägg. Det är typ bara standardscenariot (3 ulvs/vanligt nattmord) där siaren skiner. Tror det eventuellt kan vara värt om siaren snajpar ett outande nu i R1 och kör med hyfsat öppna kort.
Har vi färre än 3 ulvar kommer de garanterat grönsias, så då är siaren bättre som outad bybo.
Har vi standardupplägg har vi 8 spelare kvar till R2, med 2-3 ulvar och chifen i spel så rätt stor chans att siaren prickar rätt på sianden och med siaren grönad har vi typ 33 % chans att blindpricka ulvar vid utröstning.
I vilket scenario är det mer värt att hålla siaren dold?
Jag vill ha in @Sysp i sprl så fort det går.Det här är inte mitt favoritinlägg hittills.
1. Är det något särskilt med det här spelet som lockar fram slugulvar? Hur ska vi identifiera dem? Hur hjälper det oss att tänka på det här?
2. Sysp gifte sig väl igår? Eller hur var det? Han kan antas vara sen till spel, verkar helt meningslöst (eller bekvämt?) att rösta på honom.
Jag hade kandke kört själv igen för att jag är envis? Men nä, nog med stunt. Jag hade nog valt Brynolf och Sysp.
Jag kan se poängen med att nerfa väktaren udda rundor, så att de kan knäppa Bonk direkt när han slutar vara dopad i R3. Men i så fall är de inte tre ulvar med vardagsmord.Vad tror vi om väktaren? Eller snarare Cs tänk där. Skydd mot både nattmord och utröstning? Köper C bort förmågan? Isf en eller båda varianterna? Är det värt kostnaden?
Har vi ens en fungerande väktare?
Tror väktaren har för låg påverkan för att störa C, så känns osannolikt. Om inte det är ensam ulv dvs. Vet inte vad det betyder för spelet. Med 10 spelare är det ju alltid lockande att gå ut med alla roller direkt i det här spelet, för då är det bara 7 spelare kvar som kan gömma 3 ulvar.Vad tror vi om väktaren? Eller snarare Cs tänk där. Skydd mot både nattmord och utröstning? Köper C bort förmågan? Isf en eller båda varianterna? Är det värt kostnaden?
Har vi ens en fungerande väktare?
Nja, alltså väktaren är ju stabil om han kan få Bonkus att leva en runda till.Tror väktaren har för låg påverkan för att störa C, så känns osannolikt. Om inte det är ensam ulv dvs. Vet inte vad det betyder för spelet. Med 10 spelare är det ju alltid lockande att gå ut med alla roller direkt i det här spelet, för då är det bara 7 spelare kvar som kan gömma 3 ulvar.
Eller R4 blir det väl iofs. Kanske lite sent.Jag tror på att outa siaren i R2, och sen väktaren i R3, om inte väktandet av Majestix lyckas (för då är väktaren ändå nerfad och gör mer nytta som grönad). Om väktandet lyckas så kan väktaren fortsätta hålla sig dold.
1 ulv = dubbla nattmord, extra nattmord, C sias grön, bybo sias röd( ) 0 extra romare från Legio X Equestris. (32s)
( ) 1 extra romare från Legio X Equestris. (24s)
( ) 2 extra romare från Legio X Equestris. (16s)
Den senaste tiden har vi haft en vana att rösts ut drummelbybor snarare än ulvar.
Jag tycker siaren redan är nerfad iom möjligheten att han kan vara nerfad...Tycker inte det finns utrymme att nerfa väktaren när det är viktigare att nerfa siaren
Varför skulle majestix väktas och varför skulle ulvarna jaga denne direkt? Alla vet att det är en bybo... Bättre att mörda någon annan väl?Jag tror på att outa siaren i R2, och sen väktaren i R3, om inte väktandet av Majestix lyckas (för då är väktaren ändå nerfad och gör mer nytta som grönad). Om väktandet lyckas så kan väktaren fortsätta hålla sig dold.
Ulvarna vill förstås döda de som är grönast. Så är det ju alltid.V
Varför skulle majestix väktas och varför skulle ulvarna jaga denne direkt? Alla vet att det är en bybo... Bättre att mörda någon annan väl?
Eller har höveingen ngn förmåga jag missat?