Varulv [BH III] - R1

En annan inte heldum rekrytering är ju Sysp. Han blir sällan utröstad och har dessutom jättegod anledning att lågflyga.

Hade jag varit Mäster Caesar hade jag nog (tänker jag nu iaf) valt Sysp som kollega, fullt nattmord och två ulvmillers.

Röst: @Big Mama

Här fick du vara med på nåder å så börjar du med att lågflyga! Kom inte å påstå att du inte trodde du fick vara med pga försenad anmälan nu! Du brukar ju lågflyga med jobbanledning men har faktiskt varit på tårna innan jobbstarttid senaste liren!
Skärp dig nu!

En annan inte heldum rekrytering är ju Sysp. Han blir sällan utröstad och har dessutom jättegod anledning att lågflyga.

Hade jag varit Mäster Caesar hade jag nog (tänker jag nu iaf) valt Sysp som kollega, fullt nattmord och två ulvmillers.
Efter att Sysp bevisat att han gärna spelar onykter vet jag inte om jag vågat rekrytera honom när jag vet vad han ska göra

Ganska många sitchar kommer siaren vara mindre bra, nästan alla taktiker jag kan komma på för C involverar miller-upplägg. Det är typ bara standardscenariot (3 ulvs/vanligt nattmord) där siaren skiner. Tror det eventuellt kan vara värt om siaren snajpar ett outande nu i R1 och kör med hyfsat öppna kort.
Har vi färre än 3 ulvar kommer de garanterat grönsias, så då är siaren bättre som outad bybo.
Har vi standardupplägg har vi 8 spelare kvar till R2, med 2-3 ulvar och chifen i spel så rätt stor chans att siaren prickar rätt på sianden och med siaren grönad har vi typ 33 % chans att blindpricka ulvar vid utröstning.

I vilket scenario är det mer värt att hålla siaren dold?

Såg en liten detalj jag tänkte fråga om som det inte verkar stå nåt i reglerna om.
Ser inte om Caesar MÅSTE köpa klart innan R1. Utgår dock ifrån att så är fallet. Annars så har vi rekrytering och pin-pointade förmågor på spelare allt eftersom big C önskar.

Höll på att glömma alla sommrars lågflygarkung. Röst: @fjodorsenuba

Vakna från hängmattan⛱️💤☀️

Såg en liten detalj jag tänkte fråga om som det inte verkar stå nåt i reglerna om.
Ser inte om Caesar MÅSTE köpa klart innan R1. Utgår dock ifrån att så är fallet. Annars så har vi rekrytering och pin-pointade förmågor på spelare allt eftersom big C önskar.

Det går ju också att metaanalysera vilka som är mycket online, har möjlighet attgå in på sidan ofta och faktiskt fixa Caesars beslut. Kommer inte ihåg hur mycket jag såg från folk under gårdagen, men vissa kan vi nog avskriva som Caesars i alla fall.

Ganska många sitchar kommer siaren vara mindre bra, nästan alla taktiker jag kan komma på för C involverar miller-upplägg. Det är typ bara standardscenariot (3 ulvs/vanligt nattmord) där siaren skiner. Tror det eventuellt kan vara värt om siaren snajpar ett outande nu i R1 och kör med hyfsat öppna kort.
Har vi färre än 3 ulvar kommer de garanterat grönsias, så då är siaren bättre som outad bybo.
Har vi standardupplägg har vi 8 spelare kvar till R2, med 2-3 ulvar och chifen i spel så rätt stor chans att siaren prickar rätt på sianden och med siaren grönad har vi typ 33 % chans att blindpricka ulvar vid utröstning.

I vilket scenario är det mer värt att hålla siaren dold?
Ja! Som sagt, siarförmågan är schrödinger-användbar i vilket fall. Så bättre att outa nu så har vi ett grönt namn åtminstone. Extra safe nu när inte Häger är med.

Eller åtminstone outa i R2. Det är ju småttmöjligt att ulvarna bara har mord i udda rundor, men att välja bara jämna och inte kunna mörda i R1 och R3 vore ju mer än lovligt suboptimalt.

Det går ju också att metaanalysera vilka som är mycket online, har möjlighet attgå in på sidan ofta och faktiskt fixa Caesars beslut. Kommer inte ihåg hur mycket jag såg från folk under gårdagen, men vissa kan vi nog avskriva som Caesars i alla fall.
Mja, egentligen borde tex Sysp vara osannolik som Cesar på metagrunder.

vågat rekrytera honom

Vet inte om det är så du menar, men Sidd var inne på det här med "rekrytering" när han pratade om Basse också, så jag tycker det är viktigt att påpeka att "rekryteringen" i det här spelet är något helt annat än det vi brukar prata om som rekrytering när vi diskuterar saker som spelares psykologi och bybo-patos och sådär. Blir man "rekryterad" här (eller i andra spel där en MU-figur har ett setupdrag) sker det ju innan spel och innan man har blivit bybo. Det är inte så att man blir konverterad från bybo till ulv, utan man blir ulv i setupen precis som i vanliga varulvsspel (med skillnaden att SL inte slumpat det, utan att en annan ulv valt det). Att Sysp skrev "jag kan vinnamed DEMON!!1" i Utkante och så vidare, har inte bäring här, tycker jag. Det är intressant att diskutera "rekryteringen" inte utifrån hur den "rekryterade" reagerar, utan utifrån det val Caesar gjort.

Jag tycker Sysp är ett bra val för Ceasar. Att han goofade i Utkante har ingen betydelse för det.

Hmhm, låter det inte rätt självklart att valen måste göras innan spelstart? Är det här verkligen något du tycker vi behöver spendera hjärnceller på?

Anmälda:
@Vimes - var inne igår och såg att roller lottats ut, samt inne på kvällen. Kan vara C.
@Anthrox - är en bot, så alltid online. Kan vara C.
@fjodorsenuba - ingen aktivitet sedan i fredags. Mycket osannolik C.
@Basenanji - inne flertalet gånger under gårdagen. Kan vara C.
@Brynolf - inne morgon och inne kväll. Kan vara C.
@Sidd - Inne hela dagen igår. Kan vara C.
@StradhLestat - Inne eftermiddag och kväll, men inte morgon. Mer osannolik C än andra.
@BiobunkerVII - har alibi från SL. Kan inte vara C.
@Sysp - gifter sig eller något. Extremt osannolik C.
@Big Mama - sen till festen. Kan inte vara C.

Sen: jag tror att vi har våra 1-3 ulvar i gruppen Sidd, BM och Basse. Det är massor av magkänsla och lösa boliner, men jag tycker Basses inlägg som jag kritiserade ovan känns ulvigt snömosigt, både Sidd och Basse röstar mjäkigt och BM är en bra rekrytering tror jag. Mitt scenario nu är att Sidd är Julle: han rekryterar Basse för att få trevligt samkväm i ulvtråden och sedan syrran när hon petas in i spel. Sidd kör en "det är ju så vågat/dumt att de inte kommer tro det" och skriver att han mycket riktigt skulle rekrytera Basse och BM i tråden sen.

Vet inte om det är så du menar, men Sidd var inne på det här med "rekrytering" när han pratade om Basse också, så jag tycker det är viktigt att påpeka att "rekryteringen" i det här spelet är något helt annat än det vi brukar prata om som rekrytering när vi diskuterar saker som spelares psykologi och bybo-patos och sådär. Blir man "rekryterad" här (eller i andra spel där en MU-figur har ett setupdrag) sker det ju innan spel och innan man har blivit bybo. Det är inte så att man blir konverterad från bybo till ulv, utan man blir ulv i setupen precis som i vanliga varulvsspel (med skillnaden att SL inte slumpat det, utan att en annan ulv valt det). Att Sysp skrev "jag kan vinnamed DEMON!!1" i Utkante och så vidare, har inte bäring här, tycker jag. Det är intressant att diskutera "rekryteringen" inte utifrån hur den "rekryterade" reagerar, utan utifrån det val Caesar gjort.

Jag tycker Sysp är ett bra val för Ceasar. Att han goofade i Utkante har ingen betydelse för det.
Ja, men att Sysp ÄR Caesar är osannolikt. Skulle han ha hållt på o fipplat med poäng och regeländringar mitt under sin bröllopsnatt? Damogn gick in rätt sent och släppte in BM liksom.

Men ok, just därför är han ju ett extra bra mål för rekrytering. Lite samma situation som BM. Ingen av dem lär vara Caesar.

Nej, jag menar att fulla personer är trigger happy loose cannons som gör klantiga misstag och sluddrar i fel öron. Misstag tolereras inte!

Back