Varulv [BH II] - Spelet är slut

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Lovar, är fortfarande lite rädd för dig... Kommer ihåg att du sa något om Utterdjävel i ett tidigare spel när jag var på dig... Så vågar nog inte göra något mot dig igen. Känns som att jag kommer skapa mig en farlig fiende då i framtida spel.
Eller utterdjävel var nog min tolkning, du sa nog något mer i linje med "Huredu din lilla Utter!" varpå jag lärde mig min läxa, att BM bråkar man inte med.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Lovar, är fortfarande lite rädd för dig... Kommer ihåg att du sa något om Utterdjävel i ett tidigare spel när jag var på dig... Så vågar nog inte göra något mot dig igen. Känns som att jag kommer skapa mig en farlig fiende då i framtida spel.
Du börjar på lite minus kan man säga. Så du måste va supersnäll mot mig ett tag framöver nu. 🤗

Octagonal

Swashbuckler
@Sömniga Isaac och @Basenanji extremt snyggt ulvar. Basse du ledde vägen med dina långa texter om varför Isaac är ulv. Väldigt fint jobbat, inte för att det grönande dig men för att det grönande Isaac. Imponerande!

Sen tycker jag Isaac var en mästare genom spelet på att ge ett sken av att vara bybo genom att skriva sanningen. Det finns ofta mycket vettigt man kan skriva som ulv utan att behöva ljuga. Genom spelet gjorde du flertalet observationer du skrev om som jag höll med om. Jag upplevde det som att du sällan ljög.
Det mest uppenbara är din analys på mitt och Vimes tjafs där du tydligt skrev att du läste in oss som två tjafsande bybor. Det uppenbara ulv-movet där hade varit att försöka elda på men det smartare ulv-movet är att inte ljuga utan bara säga sanningen i den mån det går. Bygga upp ett förtroendekapital och sen när det gäller lägga in dödsstöten. Snyggt jobbat!!👏

Octagonal

Swashbuckler
Sista rundorna va rätt smärtsamma. Vi föll ihop totalt, det blev mest att vi röstar och ser vad som händer tyvärr.
Vet inte om det finns nån lärdom men känslan inifrån var att vi hade blivit rätt så slutkörda😅

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Kul! Ganska lätt faktiskt. Tur det, för jag har haft jättemycket på jobbet så har bara kunnat spela lite med vänsterhanden.

Tycker @BiobunkerVII gjorde ett helt ok jobb som bybo. Inte jättedåligt men inte jättebra heller, mittemellan typ.
Tack för berömmet @Basenanji önskar jag kunde skriva detsamma om ditt ulvspel, men du lyckades ju inte ens få till ditt eget ulvoffer utan åkte ut på att byn var så smart så den röstade ut väktaren.
Uttern bar ulvlaget till segern.

Last edited:

Sidd

”Bybo”
Tackar för spel en runda då allihopa och grattis till Ulvarna.
Nu fattar ni väl att byn får det så här jobbigt när den kastar Sidd till Colluseums lejon direkt😇
Bättre ha kvar Sidderix är Majestix den slöe, Mirakulix den tokige och romaren Väkterix…
(nej icke stop för jag hade vidare noll koll från b-lags-grintråden i alla fall)😉

Är Sidderix en Varulv?
IMG_9453.gif
”Nej, bara född som sanningars artist, ett världsligt lyckobarn, kärlekskonstens mästare, passande de mer vackra fantastiska sfärerna, redo att tillfredsställa allsköns glada regnbågslaxar, som fyller sitt kärl till bredden, en ovanligt syndig liv som med glada miner sprider lite livsglädje omkring sig i denna vår fantastiska värld.”

Basse bus alltså Ceasar igen. Snyggt skuggboxat där med svenskAlärare-svensklärare mellan er för det tolkade jag som grönande för S Isaac när det visade sig att Basse var röd.
Jag hittade en grej på er två i alla fall: från eftersnacket i förra Marinbiolog-spelet så diskuterades varför Isaac nattmördades så fort. Se post 52 där: Isaac svarar Basse såhär:
”Och allt jag vill i varje spel är att ha en lugn stund med Basse.... men varje gång kommer något emellan oss... BASSE!”

Det tolkade jag in som att Basse som JC kanske valt dig Isaac.
Stämmer den @Basenanji ?
Svarar du ja så smörjer jag in mig i blå honung😇

Varför blev det regeländring @damogn ?
Den hade gjort mindre om den kommit direkt i R1.

Strålande fluff damogn, Jag hade kul å följde aktivt spelet som var tjusigt arrat @damogn 👏👏👏👏👏

Sysp

NNO
Jättefint arr av @damogn trots krånglande röstlänk och något kluriga regler. Både siaren och väktaren kändes fräscha takes men väldigt till byns fördel. Inte för att det hjälpte

Basse och Isaac, otroligt snyggt lirat i det kanske mest obalanserade liret mot ulvar som jag lirat i - två ulvar av fjorton spelare, en odödlig hövding, ovanligt potent väktare, krallig siare, menyn var väldigt tunn och poängen få. Väldigt välförtjänt seger! ❤

Big Mama riktigt bra väktande och Fjodor får oförtjänt lite cred som siare, tyckte det var klockrent spel. Sen var ju siaren rätt nerfad av Caesars köp men Fjodor fick ändå ut det mesta av den tycker jag.

Lite avstannande by på slutet men det var ett långt spel, och det är ju inte ovanligt mot slutet.

Själv var det ju katastrof. Jag var verkligen så frånvarande som det verkade. Polenresa var förutsägbar, uppsägningarna på jobbet (inte på mig men det berör mig i allra högsta grad) var det inte. Med facit i hand hade jag stått över men gjorde mitt bästa för att inte skjuta ut mig på ett sånt sätt att det pajade allt för byn. Det lyckades väl till viss del, men jag tror det var helt nödvändigt för byn att ta ut mig där på slutet. Hade inte funnits något scenario där jag inte rykt i sista rundan, så nu fanns det ett litet hopp i alla fall.

Impetigo

Ärkebiskop
Tack @damogn för fint arrangemang och grattis @Sömniga Isaac och @Basenanji till en ytterst välförtjänt seger!

Jag tyckte det var synd med twisten att romarna fick extra sestertier. Det hade varit väldigt roligt att se om ulvarna vunnit med origialupplägget, det hade varit en legendarisk bedrift!

Sen tyckte jag ändå det var flera goda insatser från bybor också även om ulvarna var i en klass för sig. Mest synd var det om @Hägerstrand som verkligen förtjänade ett bättre öde.

Brynolf

Orange
Jag tyckte det var synd med twisten att romarna fick extra sestertier
Jovars, men det var glädjande att romarna hade den goda smaken att inte rekrytera någon. Ett extramord kunde de gott få, tycker jag, med tanke på uppförsbacken de ändå kämpade i. Så i slutänden blev effekten av de extra poängen inte spelförstörande utan bara en liten balans-korrigering.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Det här var riktigt kul att testa på som ulv. Att det dessutom gick så bra chockade mig. Satt vid flera tillfällen och oroade mig. Särskilt när folk började diskutera hur min sympatiska och vänliga inställning skulle vara just egenskaper som säkert skulle locka till rekrytering. Sen började jag bli lite paranoid när det blev klart att Basse var ulven. Satt och hoppades att folk inte skulle minnas vår vänliga jargong vi haft under andra spelomgångar, samtidigt som en mer rationell sida av mig ständigt sa att det är sådant jag tänker på för att jag skrivit så med Basse. Men oron fanns ständigt där att någon skulle lägga på den pusselbiten som hävstång för att peka på att jag mycket väl skulle kunna vara Basses val i detta spel.

Jag tyckte det här var skitsvårt helt ärligt. Jag är usel på att ljuga så jag fick istället köra på att försöka analysera spelet utifrån vad jag såg, utan att hamna i en situation där jag försa mig eller bröt mönster. Satt många gånger och funderade på hur jag formulerade mig, och minst lika många gånger tänkte jag att nu har jag avslöjat mig och brutit mönster, men det gick!

Allt som allt blev det nog lite för mycket spänning för denna utter, men kul var det. Tack alla som deltog och tack @damogn för upplägget. Och återigen, tack @Basenanji för att du valde att ta mig på denna resa. Jag älskar verkligen att spela med er även om jag är usel på det här.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Alltså byn som helhet. Låg energi sista rundorna, trots bra drag inledningsvis i spelet, tror det hänger ihop med långt spel helt enkelt. Det blir otroligt godtyckliga utröstningar och analyser om spelare aldrig pressas.

Byn måste hitta tillbaka till drevandet! Enda sättet att lösa spel där det inte finns mekanik att fånga ulvar på!
Förlåt @Vimes för mitt utbrott. Jag är inte vad vid att behöva ta så här mycket ansvar med powerroll och allt. Jag gjorde mitt bästa in i det sista och så gick det inte rätt. Du fick bli min slagpåse, ber om ursäkt.