Varulv [BH II] - R7

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Det behöver inte gå till slumpen…
Du har rätt, jag ska samla mig. Mina känsla säger att Bio7 är den som Basse skulle välja. Han är en erfaren spelare. Han är aktiv. Han har varit hjälpsam mot byn. Han har spelat på ett sätt som gjort att misstankarna mot honom skulle falla bort. Ett val som Basse förmodligen skulle göra.

Jag går tillbaka igen. Jag håller fast och är envis. Någon gång ska min envishet löna sig.

Röst: @BiobunkerVII

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Det håller inte att hoppas på väktandet. Vilka poänger finns i vad @Big Mama skriver?

Vi måste rösta ut BB7 nu, snälla.
Jag är med på att det kan vara 50/50 mellan Octa och BB7. De faror och den ordning du lägger fram är samma om du är ulven. Samma sannolikhet.

@Sömniga Isaac. Om jag ställer upp det så här, vad tror du då:

Octa kan vara grön för varför skulle Basse rekrytera Ulven med stort U, med allas granskande ögon på sig.

Biobunker kan vara grön för han har skrivit miljoner yviga poster i detta spel och det är byboaktigt.

Vad känner du Isaac för dessa två herrar!

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Octa kan vara grön för varför skulle Basse rekrytera Ulven med stort U, med allas granskande ögon på sig.

Biobunker kan vara grön för han har skrivit miljoner yviga poster i detta spel och det är byboaktigt.
Problemet är väl att när du ställer upp det så kan båda vara lika potentiella val för Basse och då faller vi tillbaka på den sämsta uteslutningen någonsin, magkänsla. Och just nu säger min magkänsla till mig att stå kvar på BB7. Varför min magkänsla pekar på detta har jag redan skrivit ovan.

Jag står kvar vid BB7.

Octagonal

Swashbuckler
För att BB7 skrivit miljoner poster och det är byboaktigt att sticka ut så.
Det handlar om vad som skrivs. Inte hur många poster man skriver. Men, men vi kör på ditt spår. Vi kollar hur många poster jag respektive BB7 har skrivit detta spel.

BB7: 231 inlägg.
Octagonal: 229 inlägg.

Att du av någon anledning har fått för dig att Biobunker har skrivit helt galet många poster stämmer alltså inte.

Med detta inlägg är jag faktiskt uppe på 230 poster detta spel. Ynka en bakom BB7 och jag har inte öst ur mig text detta spel.

Octagonal

Swashbuckler
Nu sprintar jag även förbi BB7 här på upploppet!

Rimligtvis bör du rösta på Biobunker nu @Big Mama när jag har skrivit fler poster än honom?
Skämt åsido så är inte min poäng att du ska rösta efter hur många poster spelare har. Det är innehållet som har betydelse tillsammans med helhetsbilden.

Sen slår detta på det hål på din poäng om att Biobunker stuckit ut i så hög utsträckning som du påstår med antal inlägg. Du lägger din röst baserat på felaktig fakta helt enkelt. Det finns fortfarande tid för att byta röst😇

Octagonal

Swashbuckler
Jag räknade antalet poster genom att söka på spelare på forumet. Där kan man se en spelares inlägg likt sidor i denna tråd. Varje sida innehåller de senaste 20 inläggen, osv. Då går det snabbt att räkna antalet sidor från när spelet började och gångra med 20.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Octa var jävligt bra på att lyckas få nåt grönskimmer på sig. Men i kaoset vid utröstningen R4 säger Isaac ”Jag röstar på Basse jag kommer inte flytta mig” det är väldigt våghalsigt ulvspel för en kort stund senare ser det ut som Basse ska åka, Vimes och Brynolf ligger på Sysp och kan då sänka Basse, i det läget kan inte Isaac flytta för att rädda Basse.
Det finns en person i spel som röstade på Big Mama i den utröstningen och det var Octagonal.

Jag tror att basses gräv mot Isaac var en förberedelse för att försöka dreva ut Isaac rundan efter, hade det bara varit ett försök att distansera sig tror jag inte att det hade varit så omfattande. Har vi fel nu och nattmordet går in är det adjöss.

Röst: @Octagonal

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag sa att det var en grej jag läst som grönar Sysp. Ingen lyssnar på mig!

Om en av Octa och BB7 röstat med mig hade spelet varit klart nu. Som det är nu kan jag inte skilja er åt. Jag fortsätter att lägga min röst på

Röst: @Octagonal
till en annan gång hade det varit bra om du berättar vad det är du har läst

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Problemet är väl att när du ställer upp det så kan båda vara lika potentiella val för Basse och då faller vi tillbaka på den sämsta uteslutningen någonsin, magkänsla. Och just nu säger min magkänsla till mig att stå kvar på BB7. Varför min magkänsla pekar på detta har jag redan skrivit ovan.

Jag står kvar vid BB7.
Din magkänsla är felaktig.
Det skulle vara dåligt ulvspel att härja med Hägern som jag gjorde (inget vidare bybospel heller men det är en annan fråga), det finns dåligt med argument varför jag skulle engagerat mig i att rädda Stratten och BigM som ulv.
Octas hittepå-case mot mig är, och det här har redan dragits i långbänk, baserat på felaktiga grunder.
Octa ville inte rösta Sysp för då hade han och Basse legat på samma drev.

Octagonal

Swashbuckler
Biobunker har inte alls stuckit ut i spelet med vågade poster. Han har inte heller varit konfliktsökande genom spelet.
Han har inte skrivit särkilt många poster. Han har spelat sådär mittemellan som en slug ulv.
Nu måste vi rösta ut ulven u fårakläder!

Octagonal

Swashbuckler
Biobunkers poster denna runda tyder inte heller på någon förvåning eller stress. Lugnt och sansat, allt går enligt dennes självspelande piano med Biobunker som dirigent och BM som pianist🎶

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Biobunker har inte alls stuckit ut i spelet med vågade poster. Han har inte heller varit konfliktsökande genom spelet.
Han har inte skrivit särkilt många poster. Han har spelat sådär mittemellan som en slug ulv.
Nu måste vi rösta ut ulven u fårakläder!
Asså du och @Big Mama får nog ändå prata ihop er. Jag kan inte ha skrivit hälften av alla poster i spelet samtidigt som jag inte skrivit särskilt många poster.
Du har helt rätt i att jag inte är stressad, åker jag som bybo så åker jag som bybo och får du sätta mott hopp till att BM blockar ditt nattmord och byn vinner.
Jag tappade lite motivation och fart i samband med att förutsättningarna för hela spelet förändrades efter att Basse åkte.
Om det är Isaac som är sista ulv så har han lyckats mellanmjölka till en ulvseger.
I övrigt har jag inget nytt att komma med, tyckte Octa var ulvig första 3 rundorna sen lyckades han försvinna in och gömma sig bland byborna.