Varulv [BH II] - R7

Octagonal

Swashbuckler
Asså du och @Big Mama får nog ändå prata ihop er. Jag kan inte ha skrivit hälften av alla poster i spelet samtidigt som jag inte skrivit särskilt många poster.
Jag har svarat och visat exakt hur många poster du har skrivit. Det är så kallad fakta. Om man väljer att definiera antalet som miljoners, hälften av alla poster i spelet eller inte särkilt många är upp till betraktarens öga.
Faktan finns på bordet.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag har svarat och visat exakt hur många poster du har skrivit. Det är så kallad fakta. Om man väljer att definiera antalet som miljoners, hälften av alla poster i spelet eller inte särkilt många är upp till betraktarens öga.
Faktan finns på bordet.
Faktan på bordet är att det blir absurt i det här partiet säga att jag har skrivit få poster, det du gör här är ju att försöka blanda bort korten genom att köra nån definitionsdiskussion på samma sätt som du nonsensdisskuterade med Vimes i flera sidor om sannolikheten för att väktaren lyckats stoppa ett nattmord R2.
Jag tror att Octa varit ärlig med så mycket som möjligt kring ulvarnas strategi för vinna grönpoäng - ”jag var ju först med att lansera 2-millerstrategin ergo kan jag inte vara ulv”
Genom R3 upprepar Octa flera gånger att det är han, jag eller Stratten som är ulv - inte heller här ljuger han.

Octagonal

Swashbuckler
Faktan på bordet är att det blir absurt i det här partiet säga att jag har skrivit få poster
Vem har sagt just det? Citer gärna.

Det jag gjorde var att slå håll på Big mamas felaktiga teori att du har skrivit ”miljoner” inlägg och stuckit ut på ett sätt som inte en bybo hade gjort.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag råder @Big Mama och @Sömniga Isaac att gå tillbaka och läsa Octas bråk med Vimes om det uteblivna nattmordet det är nämligen exakt samma strategi som nu, fylla tråden med definitionstjas för att reta upp meningsmotståndaren och för att ingen vettig människa ska orka läsa.
Jag kommer inte skriva något mer före rundans slut, det blir upp till er att fatta beslut här, Octa lär ju knappast rösta på sig själv

Octagonal

Swashbuckler
Jag blir röstad på för att. Biobunker har skrivit ”miljoner” inlägg.
Klart jag visar varför det påståendet är felaktigt.

Läs gärna tillbaka till Vimes och mitt tjafs och ni ser att undertecknad inte är en ulv.
Tack för tipset @BiobunkerVII😇

Där ser ni hur två bybor som inte är rädda för att ta ut svängarna och sätta sig själva i rampljuset tjafsar. Notera hur BB7 haft en motsatt spelstil och inte hamnat i några heta diskussioner i spelet.

Octagonal

Swashbuckler
@Big Mama kom ihåg vem det var som försvarade dig när gruppen i vanlig ordning försökte få ut dig tidigt i spel.
Låt det inte ha varit förgäves, rösta på ulven Biobunker nu!!✌

Octagonal

Swashbuckler
Drar iväg på träning nu som slutar vid 20.

Hoppas du tänker om BM. Det ligger på dig att vi löser detta och just nu är ulvarna nöjda!

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Det handlar om vad som skrivs. Inte hur många poster man skriver. Men, men vi kör på ditt spår. Vi kollar hur många poster jag respektive BB7 har skrivit detta spel.

BB7: 231 inlägg.
Octagonal: 229 inlägg.

Att du av någon anledning har fått för dig att Biobunker har skrivit helt galet många poster stämmer alltså inte.

Med detta inlägg är jag faktiskt uppe på 230 poster detta spel. Ynka en bakom BB7 och jag har inte öst ur mig text detta spel.
Det har aldrig handlat om antalet poster, precis som du själv skriver. Det handlar om hur saker uttrycks och där tycker jag att Biobunker har varit mer gåpåig än Octa, mer attack. Det är riskfyllt för en ulv att sticka ut (som jag tycker BB7 gör) mot att glida med (som jag tycker Octa gör) men jag ska ta en till läsning ikväll. Har jobbat, tvättat, lagat mat men har nu ett timme drygt till deadline.

Big Mama

Biobunker har inte alls stuckit ut i spelet med vågade poster. Han har inte heller varit konfliktsökande genom spelet.
Han har inte skrivit särkilt många poster. Han har spelat sådär mittemellan som en slug ulv.
Nu måste vi rösta ut ulven u fårakläder!
Ska gå tillbaka å läsa om. Självklart ska du inte bli dömd utan rättvis rättegång.

Big Mama

till en annan gång hade det varit bra om du berättar vad det är du har läst
Jag gick till den gamla sagan om de två kvinnorna som slogs om samma bäbis. Det hade visst skett något strul vid barnafödandet och nu hävdade båda kvinnorna att det var deras barn. Det gick så långt som till ett rådslag med kungen. Kungen föreslog att barnet skulle delas mitt itu och kvinnorna skulle få en halva var. En av kvinnorna utbrast direkt "Nej, hon får barnet, det är inte mitt". Kungen förstod då att det var hon som var den sanna modern. Hon var villig att ge bort sitt barn för att det skulle få överleva.

Jag frågade er om ni var villiga att lägga er för byns skull. Sedan såg jag att Sysp ju redan skrivit det lite tidigare, typ "rösta ut mig nu, jag är värdelös på slutet". Alltså bybo (vilket också visade sig)

Nu har Biobunker, oförstående om mitt luskande kring detta, också skrivit "Rösta ut mig, jag bryr mig inte längre". Alltså bybo (troligtvis). Nu känner jag ju inte Biobunkers psyke innan och utan. Han kanske alltid är en väldigt utåtagerande person. Och nu sur och trött. Men det vore lite konstigt så här ett par timmar innan spelet är slut att ge upp om man var ulv och nära att vinna.

Octa däremot, snacka om kämparglöd kvar i kroppen!

Big Mama

Håll ut nu bybor sista timmen! Visualisera vinsten. Hur vi blir hyllade, burna genom byn under sång och flaggviftande.

Eller just det, vi har ju röstat bort hela byn så det blir bara vi tre själva som får bära omkring varann på nåt vänster. 🤩

Big Mama

Jag tappade lite motivation och fart i samband med att förutsättningarna för hela spelet förändrades efter att Basse åkte.
@Sömniga Isaac, är du där? Hjälp mig nu:

Biobunker skriver att han tappade lusten efter att Basse åkte och spelets förutsättningar ändrades. Tror du att han skriver ärligt eller ljuger om sina känslor här?

Om det är sant att han surnar till när det kommer in nya pengar till ulven att handla för, hur kan han då vara ulven? Om han vore ulven skulle han väl bli jättepepp på lite nya pengar att köpa nattmord eller kompisar för.

Big Mama

Stämningsbild från en liten gallisk by år 50 fkr:

Sömnige Isaac ligger och sover.
Biobunker sitter bakom en sten och surar.
Octa har åkt och spelar fotboll. Måste vara i en annan by för här får vi inte ihop två fotbollslag.
Big Mama sitter och pratar för sig själv.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Biobunker skriver att han tappade lusten efter att Basse åkte och spelets förutsättningar ändrades. Tror du att han skriver ärligt eller ljuger om sina känslor här?
Jag tror det kan finnas en genuin känsla här. Jag menar, se på fallet med Vimes, var inte samma tendenser där. Andan gick ur när spelbrädet ändrades, vilket jag kan köpa helt och hållet. Jag tror det tog på oss alla på olika sätt då det verkligen nollställde allt. Så känslan är nog genuin som du skriver. Det gnager i mig att vara så här osäker in i det sista.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Octa har åkt och spelar fotboll. Måste vara i en annan by för här får vi inte ihop två fotbollslag.
Har Octa redan stuckit till sina brittiska kusiner :O Förlåt, jag har tänkt på Asterix och Obelix obskyrt mycket på grund av det här spelet, så referenser till serien popar upp blixtsnabbt.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Om det är sant att han surnar till när det kommer in nya pengar till ulven att handla för, hur kan han då vara ulven? Om han vore ulven skulle han väl bli jättepepp på lite nya pengar att köpa nattmord eller kompisar för.
Det här var fan en skarp observation! Fan, det här får mig ju att börja tvivla på om jag ligger rätt med min röst.

Big Mama

OK @Big Mama jag chansar och litar på ditt omdöme. Jag håller tummarna nu för att jag kan lita på dig. Om vi vinner får vi turas om att bära varandra längs byns paradgata i minne av fallna hjältar!

Röst: @Octagonal
Ja, det blir en liten trasig skara. Vi staplar tillsammans eller vi dör tillsammans Isaac!