Varulv [BH II] - R5

Vimes

Gallerix
eftersom ulvarna antagligen värvat en ny blir läget annorlunda. Nu står det 6-2, nästa runda blir det 4-2, sen 3-2. Rimligtciz tar ulvarna ut en grönad spelare nu, har vi tur lyckas BM väkta bort nattmordet, men det kan vi inte räkna med. Efterosm nya ulven inte kan vara miller väljer smarta ulvar att värva en redan grönsiad spelare (d.v.s. Octa eller Isaac). Jag skulle föreslå att @fjodorsenuba siar den ene, att @Big Mama väktar fjodor och att ni i nästa runda följer siarresultatet. Om fjodor siar grönt röstar ni ut den andra spelaren, om han siar rött går ni på det förstås. Då har ni i rundan 3-2 bara originalulven kvar och det borde ni kunna lösa, tänker jag.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag har varit upptagen i sommarstugan med arbetsdag så har inte hängt med, har alltså en spelare blivit värvad?

Min spontana reaktion är:
orka att nån blivit värvad…hatar den typen av mekanik för det mind fuckar när man läser en spelares spel under hela liret.

Jag skrev alltså den senare delen först men orkar inte skriva om inlägget

fjodorsenuba

Krigarpoet
Jag går på att jag inte siat rätt och väljer att sia någon ny oavsett i hoppet att få träff.
Däremot tycker jag vi ska rösta ut dem vi trodde var mest ulv innan vi fick en rekrytering denna runda.

Röst: @Impetigo

NEJ SÅKLART INTE!

Röst: @Sysp

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Vi tar ut Vimes först nu.

Sedan blir det lottning om vem som värvats. Jag skulle värvat Brynolf, om man får göra det, får då får man ju hundens (Sysps) röst också.

Vimes

Gallerix
Torskar vi det här är det ert fel. Skärpning i nästa runda, jag har gett er det ni borde behöva!

Octagonal

Swashbuckler
Torskar vi det här är det ert fel. Skärpning i nästa runda, jag har gett er det ni borde behöva!
Om du har gett oss allt redan genom att visa vem som har röstat vad föreslår jag att du färdigställer den analysen själv.
Om du nu har gett oss det vi behöver undrar jag vad som hindrar dig att lösa problemet.

Berätta vilka ulvarna är till oss överlevande är mitt förslag. Jag tolkar ditt skarpa uttalande som desperat ulv.

Att lägga eventuell skuld på oss för att få oss att ändra röster hoppas jag ingen nappar på. Det är ett ulv-drag och tyder inte på en bybo i mitt tycke.

Sysp

NNO
Tillbaka på rummet nu innan utgång.

Värvningsmöjligheten är ju lika oväntad som otydlig måste jag säga.
View attachment 23841
Plötsligt inser alla vad som har hänt: Julius Bassimus Caesar är död. En ny kejsare är krönt i Rom. Denne nye kejsare är ute efter att hämnas... och kräver galliskt blod.

Caesar har fått 8s att spendera i menyn från R1. Ett nytt val har lagts till:

En bybo, ditt val, blir rekryterad till Praetoriangardet. (-8 s)
@damogn Denna formulering öppnar för att samtliga bybor - inklusive siare, väktare och hövding - är tillgängliga för värvning. Kan vi i den öppna tråden få reda på vilka som var tillgängliga för värvning för ulven har ju garanterat frågat i ulvchatten när chansen gavs?

Sysp

NNO
@Brynolf Jag vet inte om du har min röst otvetydigt längre om inte damogn svarar på om du kan bli värvad. Det känns vanskligt att rösta som en ogrönad spelare. 😕

Sysp

NNO
Jag måste säga att jag fattar inte riktigt varför ulvarna får extrapoäng. Är det en planerad rekrytering om JC åker före sin valde ulv, första gången en ulv åker i det här spelet eller som kompensation för SL-strulet i början på rundan i samband med väktningen? Basse kan ju inte behöva kompenseras, han åkte ju fair and square enligt reglerna så fick ulvarna nån nackdel av att diskussionen fick fortgå fram tills damogn stoppade ordentligt och tog ut Basse? Är det för att millern bekräftades?

damogn

Hero
Tillbaka på rummet nu innan utgång.

Värvningsmöjligheten är ju lika oväntad som otydlig måste jag säga.

@damogn Denna formulering öppnar för att samtliga bybor - inklusive siare, väktare och hövding - är tillgängliga för värvning. Kan vi i den öppna tråden få reda på vilka som var tillgängliga för värvning för ulven har ju garanterat frågat i ulvchatten när chansen gavs?
Bra fråga. Alla kan värvas förutom hövdingen. Han är alltid helgrön (och väldigt passiv verkar det som).

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Bra fråga. Alla kan värvas förutom hövdingen. Han är alltid helgrön (och väldigt passiv verkar det som).
det innebär alltså att väktaren kan värvas (ja och siaren så klart men han är ju redan keff pga millers)

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Det här är nog en diskussion som passar sig bättre i sluttråden men jag ogillar skarpt den här typen av mekanik och om väktaren behåller sin förmåga så kan ju ulvarna inte förlora eftersom hen kan skydda sig själv från utröstning

Octagonal

Swashbuckler
Smartaste rent ulvrationelt hade varit att värva väktaren då denne inte kan stoppa nattmord.

Eller siaren som då inte kan sia den nya förmågan som inte är millrad.

Om väktaren fortfarande kan väkta har byn förlorat då vi inte kan rösta ut ulvarna så det får vi utesluta.