Varulv [BH II] - R5

damogn

Hero
png-clipart-getafix-obelix-jules-cesar-asterix-dogmatix-getafix-comics-food-thumbnail.png

En grupp arga bybor gömmer sig i buskarna och spanar. Där kommer @Big Mama. De hoppar fram i ett vilt anfall. Denna gång måste det väl vara en romare? @Big Mama slår enkelt ner hela gruppen och går förnärmad tillbaka till sin hydda. Innan dörren slås igen hör byborna hur @Big Mama ryter "Vilken tur att jag inte gav någon av dem trolldryck... De förtjänar den inte!"

Troubadix funderar en stund och tycker att @Basenanji kanske är intresserad att höra en sång. Han springer fram till @Basenanji och sjunger en improviserad postmodernistisk ballad. @Basenanji blir helt grön i ansiktet och går därifrån.

Byborna återhämtar sig och vänder sig mot @Basenanji. "Ska vi inte ta honom istället?"
De tar till vapen och anfaller. @Basenanji försvarar sig tappert, men märker till slut att det är lönlöst. "Skåda hur en sann romare dör" skriker han och hugger sig själv med sin gladius. Han var romare.

Kvar i spel:
@fjodorsenuba
@Vimes
@Sömniga Isaac
@Brynolf
@Sysp
@BiobunkerVII
@Octagonal
@Big Mama

Länk till röstverktyget:
https://werewolf.florin.nu/85345

Tider:
R5 slutar 10 maj klockan 21:00.

Last edited:

Vimes

Gallerix
Okej! BM är väktare alltså! Och inget nattmord trots att väktaren väktade sig själv.

3 ulvar eller 2 millerulvar

Brynolf

Orange
Ah skit! Missade slutet av rundan, någon fjolla hade lagt en flamencoklänning över min rökmaskin så var tvungen att avstyra lite brandfara.

Ok, det här var ju intressant. Och lite dumt. Men ok bra ändå.

Och nu får vi börja hänga lite siade fulingar, för Fjoddes dj-skills kan vi tyvärr inte lita på.

Vilka tyckte det var en bra ide att börja hänga siade tidigt? Basse va? Det är lite grönpoäng i hans mugg.

Röst: @Vimes eller nåt

BiobunkerVII

Kaoskardinal
nu lugnar jag ner mig lite.
vi har 3 spelare som vi har färg på: Brynolf, Fjodde och Morsan - led vägen övriga spelare bör väl inte ha några problem att lita på den trion?

Vimes

Gallerix
Kvar i spel:
Basenanji -siad grön
fjodorsenuba - siare
Vimes - siad grön
Sömniga Isaac - siad grön

Brynolf - hövding
Sysp
BiobunkerVII
Octagonal - siad grön

Big Mama - väktare

Eftersom det bara är två spelare som inte är garanterat gröna eller grönsiade kan vi utesluta tre ulvar (för de har inte råd med millers).

Alltså bör upplägget vara två ulvmillers med nattmord ojämna rundor.

Vimes

Gallerix
Alltså är två av

Basenanji
Vimes
Sömniga Isaac
Sysp
BiobunkerVII
Octagonal

våra ulvar

Nu är det dags att verkligen fundera över vem folk skulle värvat.

Vem skulle Basse värvat?

Vem skulle Vimes värvat? (Sömniga Isaac)

Vem skulle Sömniga Isaac värvat?

Vem skulle Sysp värvat?

BioBunker?

Octagonal?

Basenanji

Basinixus
Kan vi den här gången försöka enas som by och fokusera på dem som är uppenbart skumma? Dvs för nåt annat än en långsam dubbeldribbling med stegfel i R1?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Alltså är två av

Basenanji
Vimes
Sömniga Isaac
Sysp
BiobunkerVII
Octagonal

våra ulvar

Nu är det dags att verkligen fundera över vem folk skulle värvat.

Vem skulle Basse värvat?

Vem skulle Vimes värvat? (Sömniga Isaac)

Vem skulle Sömniga Isaac värvat?

Vem skulle Sysp värvat?

BioBunker?

Octagonal?
jag svarar som jag gjorde i R1 - jag hade värvat Impetigo.

Vimes

Gallerix
Vi börjar tänka par nu! Börjar med lite spridda tankar bara:

BB7 försökte ändå rösta ut Basse förra rundan. Det talar emot att de är ulvar tillsammans (jag tänker att Basse kan ha valt Bonker om han var JC för övrigt). Å andra sidan kan Bonker haft is i magen och tänkt att "grönsiade kommer inte röstas ut denna runda, så jag kan rösta på min ulvkompis!"

BB7 var däremot jävligt osugen på att rösta på Sysp, flyttar över men överger det nästan direkt. Möjligt ulvpar där.

Vimes

Gallerix
Å andra sidan kan Bonker haft is i magen och tänkt att "grönsiade kommer inte röstas ut denna runda, så jag kan rösta på min ulvkompis!"
Basse blev grönsiad nu. Så då borde resonemanget varit "Basse kommer inte röstas ut för at than ska sias". Vilket är ett mycket sämre resonemang. Alltså tror jag inte Basse och BB7 är vårt ulvpar.

Basenanji

Basinixus
Jag skulle rekryterat Hägerstrand eller Sömniga Isaac. Impetigo och Anthrox vore också coola att få ulva med.