Varulv [BH II] - R4

Vimes

Gallerix
DET SAGT! alla som röstar på Basse behöver ta sig en funderare - nog fan måste Basse stärkt sina bybo-aktier med caset på Isaac?

(Sen är det förstås inte så att ett väl underbyggt och genomtänkt case är en automatisk gröning. Det går ju alldeles utmärkt att göra även som ulv.)

BiobunkerVII

Kaoskardinal
DET SAGT! alla som röstar på Basse behöver ta sig en funderare - nog fan måste Basse stärkt sina bybo-aktier med caset på Isaac?

(Sen är det förstås inte så att ett väl underbyggt och genomtänkt case är en automatisk gröning. Det går ju alldeles utmärkt att göra även som ulv.)
Ja det klockar in bra mycket högre Osmo-Vallo-poäng på Vallo-Lamotte-skalan än ”starkaste casetTM”
Jag skulle också hellre rösta på Octa än på Morsan. Sen sa jag tidigare att sysp borde sias och håller fast vid att det är bra att få färg på @Brynolf s knähund.

MEN innan ulvOcta blir alldeles till sig i brallan så innebär det inte att jag är stressad eller nervös över att sias.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Om vi ska rösta ut en grönsiad denna runda tar jag hellre Isaac än Octa (numera).
jag fattar inte vad ni ser hos Octa som inte är knallrött, finns fasiken trafikljus som är mer svårtolkade färgmässigt. Men eftersom jag uppenbarligen inte får med mig ett drev mot en miller, sorry grönsiad spelare, så landar jag nog i att BM känns rödare än Basse

Röst: @Big Mama

Basenanji

Basinixus
jag fattar inte vad ni ser hos Octa som inte är knallrött, finns fasiken trafikljus som är mer svårtolkade färgmässigt. Men eftersom jag uppenbarligen inte får med mig ett drev mot en miller, sorry grönsiad spelare, så landar jag nog i att BM känns rödare än Basse

Röst: @Big Mama
Jag är på att rösta ut Octagonal! Om jag inte får ut Sömniga Isaac vore det skönt att en gång för alla få kvitto på Octa!

Basenanji

Basinixus
@Sysp jag vet inte om du är på väg till Polen nu, och jag hoppas verkligen att du får en fin helg, men tre saker är verkligen kryptiska:

1) I den här posten berömmer du Sömniga Isaac. Och röstat på honom? Vad betyder det?

2) Du säger att du ska följa Brynolf. Tänkte du göra det senare? Eller vill du på allvar få ut Sömniga Isaac?

3) Är det inte väldigt ulvigt att så passivt säga:
”Jag följer spelare X!”

Sedan blir ju jag nöjd över att du också skådat ljuset och vill ta ut Isaac, men vår församling verkar gsnska liten. Vem tycker du ska röstas ut om du måste välja själv?

Brynolf

Orange
Kan jag be alla köra ett snabbt fnul över följande:

Finns det NÅGON ulvrationalitet i att ett miller-fritt ulvteam skippar mord bara för att förvirra byn och få oss att lyncha våra grönsiade?

Jag vill ju mena nej, i synnerhet inte nu när risken börjar bli överhängande att någon faktiskt blir rödsiad. Fjodde måste helt enkelt bort om de ska ha nån chans kvar.

Kan någon komma på ett vettigt sätt för ett millerfritt ulvlag att vinna utan att mörda fjodor?

Brynolf

Orange
Jag tänker att Fjodor gör ett snabbt siar-flytt i slutet av rundan så att inte romarna förvarnas. Och om han inte dör så räknar vi med att ulvarna är millers.

OM inte väktaren kan bekräfta att han väktade fjodor förstås. Men vi kan ju bestämma öppet att fjodor får gå raw dog ikväll och väktandet hamnar nånannanstans.

Basenanji

Basinixus
Kan någon komma på ett vettigt sätt för ett millerfritt ulvlag att vinna utan att mörda fjodor?
Jag har ju ganska färskt i minne hur det var att spela Caesar i förra partiet då som jag ser det är risken överhängande för att ulvgenget valt miller(s).

Om jag hade fått vara Caesar så hade jag valt en extraulv, ett nattmord och dubbla millerskydd för oss på ulvlaget. Möjligen att jag hade riskerat en av oss och köpt dum väktare istället.

Det som är så svårt med det här partiet är stt vi egentligen aldrig kan lita på siaren. Sorry @fjodorsenuba det är inte personligt. För - hur ska vi säkert veta att ulvarna inte är millerskyddade? Därför tror jag att den dom väljer att ha med rollen ”ulvmiller” i ett Mäster Ulvipplägg bör tänka sig noga för.

Brynolf

Orange
Jag har ju ganska färskt i minne hur det var att spela Caesar i förra partiet då som jag ser det är risken överhängande för att ulvgenget valt miller(s).

Om jag hade fått vara Caesar så hade jag valt en extraulv, ett nattmord och dubbla millerskydd för oss på ulvlaget. Möjligen att jag hade riskerat en av oss och köpt dum väktare istället.

Det som är så svårt med det här partiet är stt vi egentligen aldrig kan lita på siaren. Sorry @fjodorsenuba det är inte personligt. För - hur ska vi säkert veta att ulvarna inte är millerskyddade? Därför tror jag att den dom väljer att ha med rollen ”ulvmiller” i ett Mäster Ulvipplägg bör tänka sig noga för.
Jo, det är knepigt det här.

Jag vill ju ha det så bekräftat som möjligt att ulvarna är millers innan vi börjar hänga grönsiade. Men efter den här rundan kan vi nog inte vänta längre. Och DET gör ju att ulvarna kanske gärna skulle skippa att mörda fjodor för att få oss att lyncha bybor. Men som sagt så tror jag att risken att få ett rödsiande nu är för hög. Och dessutom har de ju bakbundit sig själva genom att köpa mord varje runda som de då inte använder. Hade de kört millerfritt så borde de ha fiskat hårdare efter powerroller när den frågan var uppe redan i R1.

Så nä, jag tror på millers. Men vi väntar liite till.

fjodorsenuba

Krigarpoet
Vi borde också kunna avstå att rösta som bybor denna runda eftersom inget nattmord kommer ske så köper vi ju byn eventuellt en runda eller så vet vi vilken vi ska rösta ut sen.
Men jag kanske tänker fel?

Basenanji

Basinixus
Närå, och jag är på att låta bli att rösta, men då utgår vi från att ulvarna har nattmord kämna rundor? Lite kyligt spel kan jag tycka, å andra sidan är det ju ”cool att vara cool” som Månstråla på Framgångståget skulle ha sagt.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Vi borde också kunna avstå att rösta som bybor denna runda eftersom inget nattmord kommer ske så köper vi ju byn eventuellt en runda eller så vet vi vilken vi ska rösta ut sen.
Om ulvarna snajpar och har ett mord så riskerar vi att åka på 2 torskade bybor.

Skulle @Brynolf och eller @fjodorsenuba kunna lägga röster som ni tar bort 20:59 i så fall måste båda ulvarna visa färg. Ni kan rösta på Octa…skoja ni kan rösta på mig. Ni har då första röst.

Brynolf

Orange
Om ulvarna snajpar och har ett mord så riskerar vi att åka på 2 torskade bybor.

Skulle @Brynolf och eller @fjodorsenuba kunna lägga röster som ni tar bort 20:59 i så fall måste båda ulvarna visa färg. Ni kan rösta på Octa…skoja ni kan rösta på mig. Ni har då första röst.
Mjo fast en snajp ikväll skulle mest leda till att vi hittar en av ulvarna, så det har de inget för. De har inte matchboll än på ett tag.