@Sysp frågar sig vad ulvrationaliteten bakom
@Big Mama s spel är denna rundan: Hon lär väl inte få ut powerroller på det vär sättet? Det tror inte jag heller men som andra varit inne på så kan det förvirrade mycket väl vara ett skådespel: Hade hon suttit i en ulvchat hade hon ju fått miller förklarad för sig så då hade hon inte missförstått - det måste ju betyda att hon inte sitter i en ulvchat?! Ett glas vin på den så landar jag i att det visst finns en potentiell ulvrationalitet i hennes agerande. Samma sak som frågan ”vem är hövding?” I r1 alltså.
@Sömniga Isaac skriver att han tycker att
@fjodorsenuba är grönish och ställer vakna frågor. Jag håller med mindre och mindre - senast Fjodor var inne skrev han till mig typ frågan: ”jag håller alltid dig för röd, hur tycker du att jag och brynolf (byn) nu ska agera?” Det tycker jag är en riktig skräpförmåga och det luktar alibispel lång väg.
Jag har varit tydligt aktiv både inulvjägandet och i resonemangen kring JC och hans upplägg, jag gör redan allt jag kan för att hjälpa byn och jag gör det tillsammans med byn i form av till exempel
@Brynolf , i natt till exempel i form av viktiga diskussioner om bautastenar. Vad menar du att jag skulle svara på din fråga Fjodor? För det känns bara som att du säger: ”Du är röd och hjälper inte byn framåt!” Eller?
Mim främsta invändning är alltså inte att Fjodor eventuellt kritiserar mig utan att jag inte ser på vilkey sätt hans fråga skulle leda till nåt konstruktivt eller att den skulle stamma ur nyfikenhet. Han verkar ha värkt fram en fråga att ställa för att ha båt att skriva och markera närvaro i tråden.
@Basenanji har rödat sig lite i mina ögon, jag tycker han trampar vatten lite i sina inlägg. Tonen är som påpekats tidigare lite mjukare än jag förväntat mig hos bybobasse.
@Sysp och
@BiobunkerVII lyfter mig och
@Octagonal som potentiellt ulvpar. Det vore ju en möjlighet men då ska man väga in:
- Jag har angett Octa som mitt självklara vala som medulv och det står jag fast vid. På riktigt alltså.
- Octa har svarat ”likewise”, jag vet förstås inte om han skojar men så skrev han i alla fall.
- Octa lyfte dubbelmillern först av alla.
- Jag plockade upp Octas tanke pm dubbelmiller och sa: ”den här tanken är viktig, dubbelmiller kan bli ett stort problem för vår plan”.
- Såå mysig hands off-stämning som antytts har det inte rått mellan mig och Octa. Jag har ju återkommande haft honom bland de rödare och bara backat när han blev grönsiad (med brasklappen att vi kan hänga en ulvmiller senare).
Det kan förstås vara en listig ulvplan att vi agerat så här: Alltså att vi pekar ut våra taktiker helt öppet för att ingen ska misstänka att det är så det ligger till. Men vad brukar vi säga om extremt listiga ulvplaner i flera steg? De är i allmänhet inte verkliga.