Varulv [BH II] - R3

Basenanji

Basinixus
Nej...som jag skrfev när jag la den..... Jag har inte en jävla aning om var jag ska rösta, så jag lägger den på en döing for stunden
Okej, fine jag fattar. Men fr jag föreslå att du hjälper till genom att placera rösten på någon som drevas just nu? Det kan ju faktiskt leda till att a) tråden dör av lite för ulven/arna är nöjda med att en bybo ryker eller b) ulvarna vaknar till liv eftersom de är pressade.

Så rösta! Du kan alltid byta senare (men det vet du ju).

StradhLestat

Swashbuckler
Okej, fine jag fattar. Men fr jag föreslå att du hjälper till genom att placera rösten på någon som drevas just nu? Det kan ju faktiskt leda till att a) tråden dör av lite för ulven/arna är nöjda med att en bybo ryker eller b) ulvarna vaknar till liv eftersom de är pressade.

Så rösta! Du kan alltid byta senare (men det vet du ju).
Det är bara en som drevas...så vad min röst där nu skulle tillföra vette attan....näst på ha röster är jag själv......DET vore postmodernt varulvsspel atyt rösta på mig själv för att se vad som händer :p

Vimes

Gallerix
Ok, så med nedanstående syftade inte BM på väktaren utan på siaren?

1. Upplysa oss andra om vem han försökt väkta och hur det gått med det. Så vi får mer klarhet i millrandet och därmed antal ulvar.
Så alltså skulle hon skriva:

1. Upplysa oss andra om vem han försökt väkta sia och hur det gått med det. Så vi får mer klarhet i millrandet och därmed antal ulvar.
Men det mejkar ju inget sense alls! Vi vet ju redan vilka siaren siat och vilka resultat siandet fått!

Är du säker på att du skrev fel, @Big Mama ?

Impetigo

Ärkebiskop
Är inte morsans feltänk grönande?
Det blir förstås en vibägare om det är grönande eller inte. Som resonemanget om Majestix identitet i r1 där Hägern påpekar att det vore ett bra ulvdrag att låta BM ställa frågan i speltråden (Octa tyckte tvärtom).

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Som läget står nu så lägger jag min röst på BM så länge. Det handlar främst om att hon vill outa siare/väktare (en av dem, har inte tid att kika exakt vad hon sa efter sin rättelse). Känns inte som ett klokt val för byn att outa - men jag vet inte - här är mina kunskaper om hur tanken runt dessa roller går för svag. Men reaktionerna verkar peka på att det är ett misstänksamt drag då det ger ulvarna mer information.
Jag har funderat över detta utifrån hur jag känner BM från tidigare spel. Är det något jag vet om BM är det att hon kan vara skarp, det tänker jag inte ta ifrån henne, samtidigt är det inte ovanligt att hon halkar över någon detalj där det handlar om ett rent missförstånd. Något som i sin tur leder till att hon traslar in sig i något och ser misstänkt ut. Så kan vara fallet i nuläget också, vilket får mig att se med lite mer förlåtande ögon på BM resonemang och plan. Så jag börjar känna mig tveksam till mitt eget antagande.

Sysp

NNO
Jag har försökt läsa om Big Mama nu och jag fattar inte vad ulvrationaliteten är att agera som hon gjort den här rundan. Om hennes mål är att någon av powerrollerna ska outa och hennes poster ska resultera i det ska alltså även siaren misstolka hur siaren funkar (öppna sianden i tråden), något som siaren definitivt verkar förstått vid det här laget 😊 Och väktaren ska få feeling och snabbouta efter att ha hållit sig dold i R1 och R2.

Jag tycker det här ser mer troligt ut som lite slarvigt bybospel vilket rimmar bättre för mig med tanke på BMs tidigare spel - höga toppar och låga dalar.

Sysp

NNO
Hur kan du veta det? Du menar att siaren är kvar i spel?
Nog för att det är rörigt men visst minns du att siaren tänkt spela Alien Ant Farm för dig tills du blir arg eller spyr den här rundan? 😄 Hur mycket mer livstecken vill du ha?

Väktaren vet vi inte om den är i spel som jag var inne på tidigare (kan ha varit Anth, Sidd eller Häger) och därför bör vi spela som att vi inte har en garanterad väktning att vänta.

Basenanji

Basinixus
@Sysp hur tänker du nu kring @Impetigo?

Förra rundans motivering

Kanske var det den bästa vägen att gå givet slternativen, men hur ser du just nu generellt på Impetigo?

Sedsn vore det väl bra om ni med ströröster argumenterar för ett annat drev än Big mama.

För lvrigt har jag en hektisk dag (pga jobb) och kväll (Masks of Nyarlathotrp, rollpersonerna ska precis börja undersöka Shanghai!) så min närvaro blir sporadisk.

Basenanji

Basinixus
Väktaren vet vi inte om den är i spel som jag var inne på tidigare (kan ha varit Anth, Sidd eller Häger) och därför bör vi spela som att vi inte har en garanterad väktning att vänta.
Tack flr förtydligande. Klokt.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Nej @Big Mama tro mig (och Vimes) en miller är en roll som visar på motsatt fraktion. Om du är nördig rekommendersr jag att du (eller någon annan) kollar in Mafiascum.net en enormt bra resurs för varulvsspel. Där förklaras rollerna tydligt.

I Mäster ulv är det vanligt att ha med den här rollen som försvagar upplägget med siare och väktare.
Jo, jag vet vad en miller är (till slut har jag lärt mig 😃). Det jag poängterade var att ulvarna måste välja precis samma person som siaren väljer.

Gick tillbaks och granskade menyn och ser nu att ni har rätt. Är man bara 2 ulvar så tar det bara 2 rundor att skydda dem båda från allt siande. Ska vi därmed gissa att siande nu har spelat ut sin roll? Siaren har inte längre någon power. Har jag missat någon aspekt?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag har försökt läsa om Big Mama nu och jag fattar inte vad ulvrationaliteten är att agera som hon gjort den här rundan. Om hennes mål är att någon av powerrollerna ska outa och hennes poster ska resultera i det ska alltså även siaren misstolka hur siaren funkar (öppna sianden i tråden), något som siaren definitivt verkar förstått vid det här laget 😊 Och väktaren ska få feeling och snabbouta efter att ha hållit sig dold i R1 och R2.

Jag tycker det här ser mer troligt ut som lite slarvigt bybospel vilket rimmar bättre för mig med tanke på BMs tidigare spel - höga toppar och låga dalar.
Ok, jag köper din tolkning, är fortfarande inte helt övertygad om att Morsan inte kör på en varulvspelspersonlighet och drar oss alla vid näsan. Men jag landar nog mer i slarvigt bybospel än smoking gun.

Jag har mina misstankar mot Basse, 2 rundor av att sitta och lyssna på exprinentaljazz och dricka kombucha, jävligt lugn resa.

Är fortfarande orolig för att Impe helt ärligt skrev sanningen i R1. Han är JC och har valt Octa som medulv.

Ska lösa tillbaka lite men tills vidare:

Röst: @Ingen

Octagonal

Swashbuckler
@Big Mama siaren kan fortsätta sia och har definitivt inte spelat ut sin roll.

Den är inte så användbar om det finns Millers men annars är det ett superbra verktyg för byn som fortfarande gäller eller vad menar du?

Vimes

Gallerix
@Basenanji , kommer du ihåg Feuflux spel med Mutant: UA-tema? 2009 eller något sådant. Du och jag var kvar som bybor i slutet (som spelades på Järnringens forum p.g.a. serverstrul här). En av ulvarna var Vildkatt. Hon missförstod allt hela tiden och alla tänkte att "nä hon verkar genuin inte ha koll, är säkert lite flummig bybo bara". Tror du BM kör en Vildkatt här?

(Jag tror det finns en genusanalys att göra här också för övrigt, men det är nog för Snack och teori)

Impetigo

Ärkebiskop
@Sysp frågar sig vad ulvrationaliteten bakom @Big Mama s spel är denna rundan: Hon lär väl inte få ut powerroller på det vär sättet? Det tror inte jag heller men som andra varit inne på så kan det förvirrade mycket väl vara ett skådespel: Hade hon suttit i en ulvchat hade hon ju fått miller förklarad för sig så då hade hon inte missförstått - det måste ju betyda att hon inte sitter i en ulvchat?! Ett glas vin på den så landar jag i att det visst finns en potentiell ulvrationalitet i hennes agerande. Samma sak som frågan ”vem är hövding?” I r1 alltså.

@Sömniga Isaac skriver att han tycker att @fjodorsenuba är grönish och ställer vakna frågor. Jag håller med mindre och mindre - senast Fjodor var inne skrev han till mig typ frågan: ”jag håller alltid dig för röd, hur tycker du att jag och brynolf (byn) nu ska agera?” Det tycker jag är en riktig skräpförmåga och det luktar alibispel lång väg.

Jag har varit tydligt aktiv både inulvjägandet och i resonemangen kring JC och hans upplägg, jag gör redan allt jag kan för att hjälpa byn och jag gör det tillsammans med byn i form av till exempel @Brynolf , i natt till exempel i form av viktiga diskussioner om bautastenar. Vad menar du att jag skulle svara på din fråga Fjodor? För det känns bara som att du säger: ”Du är röd och hjälper inte byn framåt!” Eller?

Mim främsta invändning är alltså inte att Fjodor eventuellt kritiserar mig utan att jag inte ser på vilkey sätt hans fråga skulle leda till nåt konstruktivt eller att den skulle stamma ur nyfikenhet. Han verkar ha värkt fram en fråga att ställa för att ha båt att skriva och markera närvaro i tråden.

@Basenanji har rödat sig lite i mina ögon, jag tycker han trampar vatten lite i sina inlägg. Tonen är som påpekats tidigare lite mjukare än jag förväntat mig hos bybobasse.

@Sysp och @BiobunkerVII lyfter mig och @Octagonal som potentiellt ulvpar. Det vore ju en möjlighet men då ska man väga in:

- Jag har angett Octa som mitt självklara vala som medulv och det står jag fast vid. På riktigt alltså.
- Octa har svarat ”likewise”, jag vet förstås inte om han skojar men så skrev han i alla fall.
- Octa lyfte dubbelmillern först av alla.
- Jag plockade upp Octas tanke pm dubbelmiller och sa: ”den här tanken är viktig, dubbelmiller kan bli ett stort problem för vår plan”.
- Såå mysig hands off-stämning som antytts har det inte rått mellan mig och Octa. Jag har ju återkommande haft honom bland de rödare och bara backat när han blev grönsiad (med brasklappen att vi kan hänga en ulvmiller senare).

Det kan förstås vara en listig ulvplan att vi agerat så här: Alltså att vi pekar ut våra taktiker helt öppet för att ingen ska misstänka att det är så det ligger till. Men vad brukar vi säga om extremt listiga ulvplaner i flera steg? De är i allmänhet inte verkliga.

Basenanji

Basinixus
Du och jag var kvar som bybor i slutet (som spelades på Järnringens forum p.g.a. serverstrul här). En av ulvarna var Vildkatt. Hon missförstod allt hela tiden och alla tänkte att "nä hon verkar genuin inte ha koll, är säkert lite flummig bybo bara". Tror du BM kör en Vildkatt här?
Minns dåligt, men jag vill åtminstone inte helt utesluta att BM spelar på okunnighet. Hon är slug. Men det jag är mer skraj för är att BM som Caesar har gjort ett menyval utifrån en felaktig förståelse av menyn + en obesvärad hållning till sin eventuella okunskap. Big Mama känns som en spelare som kan garva åt sånt och liksom rycka på axlarna, för att sedan köra järnet utifrån befintliga förutsättningar. Big mama verkar inte vara den skrajsna typen direkt…

En tredje grej jag tycker rödar Big Msma är hur hon vill ha ut dig. Jag gissar att hon har respekt för dig och därför helst ser att byn vänder sig mot dig.

(Ja, just nu vill jag se Vimes som grön, men du kan absolut ha gintst mig. Orksr bara inte processa det för tillfället.)

BiobunkerVII

Kaoskardinal
@Sysp frågar sig vad ulvrationaliteten bakom @Big Mama s spel är denna rundan: Hon lär väl inte få ut powerroller på det vär sättet? Det tror inte jag heller men som andra varit inne på så kan det förvirrade mycket väl vara ett skådespel: Hade hon suttit i en ulvchat hade hon ju fått miller förklarad för sig så då hade hon inte missförstått - det måste ju betyda att hon inte sitter i en ulvchat?! Ett glas vin på den så landar jag i att det visst finns en potentiell ulvrationalitet i hennes agerande. Samma sak som frågan ”vem är hövding?” I r1 alltså.

@Sömniga Isaac skriver att han tycker att @fjodorsenuba är grönish och ställer vakna frågor. Jag håller med mindre och mindre - senast Fjodor var inne skrev han till mig typ frågan: ”jag håller alltid dig för röd, hur tycker du att jag och brynolf (byn) nu ska agera?” Det tycker jag är en riktig skräpförmåga och det luktar alibispel lång väg.

Jag har varit tydligt aktiv både inulvjägandet och i resonemangen kring JC och hans upplägg, jag gör redan allt jag kan för att hjälpa byn och jag gör det tillsammans med byn i form av till exempel @Brynolf , i natt till exempel i form av viktiga diskussioner om bautastenar. Vad menar du att jag skulle svara på din fråga Fjodor? För det känns bara som att du säger: ”Du är röd och hjälper inte byn framåt!” Eller?

Mim främsta invändning är alltså inte att Fjodor eventuellt kritiserar mig utan att jag inte ser på vilkey sätt hans fråga skulle leda till nåt konstruktivt eller att den skulle stamma ur nyfikenhet. Han verkar ha värkt fram en fråga att ställa för att ha båt att skriva och markera närvaro i tråden.

@Basenanji har rödat sig lite i mina ögon, jag tycker han trampar vatten lite i sina inlägg. Tonen är som påpekats tidigare lite mjukare än jag förväntat mig hos bybobasse.

@Sysp och @BiobunkerVII lyfter mig och @Octagonal som potentiellt ulvpar. Det vore ju en möjlighet men då ska man väga in:

- Jag har angett Octa som mitt självklara vala som medulv och det står jag fast vid. På riktigt alltså.
- Octa har svarat ”likewise”, jag vet förstås inte om han skojar men så skrev han i alla fall.
- Octa lyfte dubbelmillern först av alla.
- Jag plockade upp Octas tanke pm dubbelmiller och sa: ”den här tanken är viktig, dubbelmiller kan bli ett stort problem för vår plan”.
- Såå mysig hands off-stämning som antytts har det inte rått mellan mig och Octa. Jag har ju återkommande haft honom bland de rödare och bara backat när han blev grönsiad (med brasklappen att vi kan hänga en ulvmiller senare).

Det kan förstås vara en listig ulvplan att vi agerat så här: Alltså att vi pekar ut våra taktiker helt öppet för att ingen ska misstänka att det är så det ligger till. Men vad brukar vi säga om extremt listiga ulvplaner i flera steg? De är i allmänhet inte verkliga.
Ja alltså jag är medveten om och tror jag nämnde att det är ett skräckscenario med ordentligt hög dos nojja hos mig

Basenanji

Basinixus
Jag har mina misstankar mot Basse, 2 rundor av att sitta och lyssna på exprinentaljazz och dricka kombucha, jävligt lugn resa.
Det är bra att du är på hugget, men förstår jag rätt att du tycker att jag är misstänkt eftersom jag inte blivit anklagad, drevad och funnits med bland rösterna?

Någonstans känns det orättvist att det som oftast betraktas som bra bybospel helt plötsligt är rödande?

Om du är lite mer specifik , vad gör mig röd?

Basenanji

Basinixus
Jag vill att vi tittar noga på Stradh.

En grej som inte diskuterats tillräckligt mycket är att det ett tag i R1 stod mellan honom och Sidd (som vi vet är bevisst grön).

När jag går tillbaks och läser R1 tycker jag mig se hur Stradh påpassligt vaknar till liv när han blir pressad och rundan fortskrider.

Nu fortsätter han ett ganska märkligt och inyetsägsnde spel, med en i mina ögon uppseendeväckande röst på Sidd som en sorts feg placeholder.

Det är ulvigt!

Jag ser heller inte att @Sömniga Isaac tar tydlig ställning mot Stradh. Det här kan vara en giftig kombi där Stradh som caesar rekryterar Sömniga Isaac, i förhoppningen att den senare lätt ska slinka undan.

Ni båda: hur ser ni på varandra?