Varulv [BH II] - R3

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jag står på mig. Jag tror JC måste välja exakt densamma som siaren siar för att det ska vara nån vits med millrandet.

Varje gång.
men du väljer ju inte miller varje gång så jag fattar inte ditt argument. Miller gör ju siaren meningslös när siaren siar en ulv, så länge siaren siar bybor är miller meningslös men det är ju lite som att argumentera att säkerhetsbälte är meningslöst eftersom det inte gör någon nytta de gångerna jag inte krockar.
Om Octagonal eller Isaac eller båda är ulv så är det väl de bäst spenderade pengarna sen Claudios orgie i Spanien?

Brynolf

Orange
Det här tycker jag är ett feltänk, det handlar ju om att ta bort siandet som en möjlighet till att fånga en ulv. Octa, Vimes och Basse brukar ofta sias tidigt så är klart värt pengarna att köpa miller då. Också ganska snöpligt som ulvgäng om man åker dit på att sias R1 alldeles oavsett om det är 1/14 (sen är det väl 1/12 för ingen vettig siare skulle sia sig själv eller Majestix)
Det här är ju en poäng. Ju högre risk man ser att bli siad, desto större skäl att köpa miller.

Basenanji

Basinixus
Dessvärre gör det att siandet är nerfat (förmodligen). Så Octa är nog k ok nye så grön som SL påstår. Eller Sömniga Isaac. Var han nu är?

Mitt ulvpar är @Sysp och @Sömniga Isaac om vi ska vara modiga.

(Ev byt ut Stradh mot Sömniga Isaac)

Brynolf

Orange
Jag menade att siaren ska komma ut! Och berätta hur det gått med siarförsöken. Väktaren ska INTE komma ut. Jag blandade ihop begreppen!
Ja, en felskrivning uppenbart. Klart du menade siaren, inte väktaren. Vimes och Bonkarn är lite heta på gröten denna morgon.

Men feltänk samtidigt, BM. Vi vet ju redan resultaten av siandena. Anledningen att outa siaren skulle vara att låta väktaren skydda denne så att siandena kan fortsätta ostört.

MEN som sagt, om vi tror på bautastenar å färde, är det ju säkrast att siaren är fortsatt dold.

JAG tror ju att JC hellre köper millers än bautastenar, men vem vet.

Basenanji

Basinixus
Men jag har haft fel förut så jag kan också tänks mig nån kombination av Octa, sysp, SI, stradh. Är inte morsans feltänk grönande?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Med tanke på att @Brynolf är den enda spelaren som är höjd över alla misstankar tycker jag inte siaren ska outa - väktaren hamnar då i ett knepigt läge där hen måste välja att väkta en av 2 gröna spelare

Brynolf

Orange
Idag är jag, flr övrigt inte odödlig längre. Spelar ju kass så kanske inte mördas ändå.

Beklagar dålig insats så här långt. Har haft en praktikant på jobbet, annars brukar jag ju kunna lira på arbetstid 😅

Basenanji

Basinixus
Sedan blir jag inte klok på @Big Mama och hennes spel. Ibland skriver du något kort och bara vänder på klscken, ibland får bi en kort novell från Rimböckens högstadieskola och nu stressade teorier om väktaren nej förlåt siaren.

Basenanji

Basinixus
Beklagar dålig insats så här långt. Har haft en praktikant på jobbet, annars brukar jag ju kunna lira på arbetstid 😅
”Ser jättebra ut Uffe, fortsätt så medan jag öhh..tittar lite på …öh…bokföringen och så..”

Sysp

NNO
Jag ser inte ingen bra anledning till att outa siaren eller väktaren annat möjligt när vi håller på att hänga siaren. Siandena redovisas ju öppet i tråden i det här spelet vilket annars ofta är anledningen till att outa, för att ge byn informationen om vilka som siats och vilken färg de fick. Enda andra anledningen att outa är att gröna specifikt spelarna med powerrollerna och det smäller inte lika högt som värdet av yttterligare sianden/vältande tycker jag.

Tycker våra powerroller ska hålla sig dolda, ulvarna verkar ha haft svårt att träffa power hittills med sina mord. Däremot har vi ju tappat en massa analysförmåga pga nattmorden på Häger och Anth.

@fjodorsenuba Röd/grön-listor låter som en vettig idé med tanke på att det är sannolikt (men inte uteslutet) att det inte är soloulv (borde varit ett nattmord till). Ska försöka hinna läsa övriga jag inte hann igenom igår en vända till. Min röd-grön känsla nu bygger ju mycket på om jag tror på ulvduon Impe-Octa eller inte, men jag borde försöka läsa om utan de glasögonen på.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Så vi har två siade spelare, jag och octa.

Octa var misstänkte av Vimes föra rundan, där det uppstod en del duster mellan Octa och Vimes. Detta har retts ut och vad jag kan läsa ut från diskussionen som förts nu har Octa gått tillbaka och insett att han missförstod situationen, vilket är lätt hänt när man spelar på telefonen. Har inga svårigheter att se att Octa är grön utifrån denna ansträngning att verkligen söka se var missförståndet uppstod. Vimes i sin tur har drivit på och ställt kritiska frågor, analyserat och försökt lyfta fram sådant han noterat som sticker ut bland spelare. Min känsla är att det inte är Octa som vi ska kika på för att hitta ulvarna, utan att Octa var en bybo som blev anklagad och gick i försvar.

Fjodor tror jag är grön. Han är lite osynlig, varit mer aktiv denna runda. Men när han väl är aktiv ställer han kritiska frågor och riktar blicken mot saker som kan vara avgörande för att analysera spelet. Han frågade till exempel mig om hur jag förhåller mig till siandet, vilket jag där och då påpekade (utifrån mitt perspektiv) var en relevant fråga för senare analyser. Vi vet ju inte hur det ser ut ännu, som påpekats, om vi kan lita på siaren eller ej. Det är väl denna detalj som talar emot min och Octas grönhet i spelet. Skulle jag inte vara mig själv och se på hur jag för mig i spel skulle jag förmodligen hålla högre misstänksamhet mot mig själv utifrån min frånvaro i spel - alltså lågflygande som lyfts i ett par omgångar nu för såväl mig som några fler spelare.

Impe jobbar på då han kommer in, han lägger fram tankar och analyser om vad han tror om olika spelare. Han ställer kritiska frågor vilket gör att andra tvingas ställas till svar för deras spel. Vilket är bra, det gör att folk måste börja förklara hur de tänker, något som ger mer att utgå från i jakten på ulvarna.

Sysp, har svårt att se att han skulle vara ulv. Tror Sysp hamnat i en dålig situation på grund av livet. Det skulle med andra ord kunna vara en risk att rösta ut honom då det lämnar byn med en mindre bybo, samtidigt som ulvarna blir kvar fler rundor. Samtidigt kanske det är ett strategiskt val att använda sin livssituation för att undkomma utröstning. Känns dock inte troligt då Sysp i föregående runda var OK med att bli utröstad, även det har jag förvisso sett i tidigare spel och brukar inte berätta så mycket om färgen på spelaren.

Basse, jag vet inte riktigt var han står. Instämmer som några säger att han varit ovanligt trevlig mot alla, han brukar vara trevlig mot nya spelare. Men nu har han varit väldigt mån om att hålla sig väl med de flesta. Även i sina anklagelser och sitt rödande av spelare håller han sig väldigt vänlig i orden. Kan mycket väl hänga samman med händelsen från Paris, men då borde jag märkt av det i spel efter Paris, vilket jag inte upplever att jag sett. Visst, Basse brukar inte vara super otrevlig, men lite mer udd brukar han ha enligt min uppfattning. Han ligger på listan bland mina misstänkta.

Som läget står nu så lägger jag min röst på BM så länge. Det handlar främst om att hon vill outa siare/väktare (en av dem, har inte tid att kika exakt vad hon sa efter sin rättelse). Känns inte som ett klokt val för byn att outa - men jag vet inte - här är mina kunskaper om hur tanken runt dessa roller går för svag. Men reaktionerna verkar peka på att det är ett misstänksamt drag då det ger ulvarna mer information.

Röst: @Big Mama

Basenanji

Basinixus
Alltså, nu känns spelet spretigt. Ena stunden tycker jag mig se alting klart och vill göra ett modigt uttalande om vilka som är våra två ulvar.

Tills jag sparkar mig på smalbenet för att jag så lättvindigt utesluter t ex en ensamulv. Eller tre ulvar? Vad är mest rimligt?

Och då börjar jag fundera på builds och vad JC kan ha valt. Ulvmiller framstår som det rimligaste tycker jag. Men vem fan är jag att tycka?

För nu ser vi att Big mama verkar ha snurrat till det och om hon är JC då kanske otänkbara builds är…tänkbara?

Octa och Vimes verkar ha hittat en lerpöl och det är lite deppigt att båda bara verkar bli smutsigare av’et.

Sömniga Isaac och Sysp fortsätter att ligga lågt och även om Fjodor gett frikort för att jaga lågflygare så är jag osäker på hur ulvigt det beteendet verkligen är.

Så jag vet inte. Det är spretigt.

Jag föreslår att vi tydligt röstar, diskuterar röstställningen och håller oss till så grundlig fakta vi kan. Back to basics. Och att vi tänker på det @Sidd säger: vi måste hålla ihop och samarbeta.