Så vi har två siade spelare, jag och octa.
Octa var misstänkte av Vimes föra rundan, där det uppstod en del duster mellan Octa och Vimes. Detta har retts ut och vad jag kan läsa ut från diskussionen som förts nu har Octa gått tillbaka och insett att han missförstod situationen, vilket är lätt hänt när man spelar på telefonen. Har inga svårigheter att se att Octa är grön utifrån denna ansträngning att verkligen söka se var missförståndet uppstod. Vimes i sin tur har drivit på och ställt kritiska frågor, analyserat och försökt lyfta fram sådant han noterat som sticker ut bland spelare. Min känsla är att det inte är Octa som vi ska kika på för att hitta ulvarna, utan att Octa var en bybo som blev anklagad och gick i försvar.
Fjodor tror jag är grön. Han är lite osynlig, varit mer aktiv denna runda. Men när han väl är aktiv ställer han kritiska frågor och riktar blicken mot saker som kan vara avgörande för att analysera spelet. Han frågade till exempel mig om hur jag förhåller mig till siandet, vilket jag där och då påpekade (utifrån mitt perspektiv) var en relevant fråga för senare analyser. Vi vet ju inte hur det ser ut ännu, som påpekats, om vi kan lita på siaren eller ej. Det är väl denna detalj som talar emot min och Octas grönhet i spelet. Skulle jag inte vara mig själv och se på hur jag för mig i spel skulle jag förmodligen hålla högre misstänksamhet mot mig själv utifrån min frånvaro i spel - alltså lågflygande som lyfts i ett par omgångar nu för såväl mig som några fler spelare.
Impe jobbar på då han kommer in, han lägger fram tankar och analyser om vad han tror om olika spelare. Han ställer kritiska frågor vilket gör att andra tvingas ställas till svar för deras spel. Vilket är bra, det gör att folk måste börja förklara hur de tänker, något som ger mer att utgå från i jakten på ulvarna.
Sysp, har svårt att se att han skulle vara ulv. Tror Sysp hamnat i en dålig situation på grund av livet. Det skulle med andra ord kunna vara en risk att rösta ut honom då det lämnar byn med en mindre bybo, samtidigt som ulvarna blir kvar fler rundor. Samtidigt kanske det är ett strategiskt val att använda sin livssituation för att undkomma utröstning. Känns dock inte troligt då Sysp i föregående runda var OK med att bli utröstad, även det har jag förvisso sett i tidigare spel och brukar inte berätta så mycket om färgen på spelaren.
Basse, jag vet inte riktigt var han står. Instämmer som några säger att han varit ovanligt trevlig mot alla, han brukar vara trevlig mot nya spelare. Men nu har han varit väldigt mån om att hålla sig väl med de flesta. Även i sina anklagelser och sitt rödande av spelare håller han sig väldigt vänlig i orden. Kan mycket väl hänga samman med händelsen från Paris, men då borde jag märkt av det i spel efter Paris, vilket jag inte upplever att jag sett. Visst, Basse brukar inte vara super otrevlig, men lite mer udd brukar han ha enligt min uppfattning. Han ligger på listan bland mina misstänkta.
Som läget står nu så lägger jag min röst på BM så länge. Det handlar främst om att hon vill outa siare/väktare (en av dem, har inte tid att kika exakt vad hon sa efter sin rättelse). Känns inte som ett klokt val för byn att outa - men jag vet inte - här är mina kunskaper om hur tanken runt dessa roller går för svag. Men reaktionerna verkar peka på att det är ett misstänksamt drag då det ger ulvarna mer information.
Röst:
@Big Mama