Varulv [BH II] - R3

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
@Big Mama siaren kan fortsätta sia och har definitivt inte spelat ut sin roll.

Den är inte så användbar om det finns Millers men annars är det ett superbra verktyg för byn som fortfarande gäller eller vad menar du?
Jo, jag tänkte detta räkneexempel:

Olle är JC. Han väljer endast en romare, Kalle. (16s)

Han väljer vidare från menyn
- Ni får nattmörda på ojämna (R1, R3, o.s.v.) rundor. (-8 s)
- En romare, ditt val, får alltid grönt ansikte av Troubadix sång. Kan köpas flera gånger. (-4 s)
- En romare, ditt val, får alltid grönt ansikte av Troubadix sång. Kan köpas flera gånger. (-4 s) Jag tolkar alltså som att han måste köpa detta två gånger för att millra både Olle och Kalle.

Dessa val har väl flera lagt upp som ganska bra val. Och lirar med det uteblivna nattmordet i R2.

I runda 1 väljer JC att han själv Olle för evigt ska sias grön.
I runda 2 väljer JC att Kalle för evigt ska sias grön.

Här har siaren blivit helt oskadliggjord för ulvarna och därmed inte till någon nytta för byn. Vem än siaren kollar så kommer spelaren att bli grön, både bybor och ulvar.

Nu kan vi naturligtvis inte vara säkra på att detta är de gjorda valen. Men i den diskussion som var imorse så uppfattade jag det som att flera var inte på detta miller-upplägg.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Jo, jag tänkte detta räkneexempel:

Olle är JC. Han väljer endast en romare, Kalle. (16s)

Han väljer vidare från menyn
- Ni får nattmörda på ojämna (R1, R3, o.s.v.) rundor. (-8 s)
- En romare, ditt val, får alltid grönt ansikte av Troubadix sång. Kan köpas flera gånger. (-4 s)
- En romare, ditt val, får alltid grönt ansikte av Troubadix sång. Kan köpas flera gånger. (-4 s) Jag tolkar alltså som att han måste köpa detta två gånger för att millra både Olle och Kalle.

Dessa val har väl flera lagt upp som ganska bra val. Och lirar med det uteblivna nattmordet i R2.

I runda 1 väljer JC att han själv Olle för evigt ska sias grön.
I runda 2 väljer JC att Kalle för evigt ska sias grön.

Här har siaren blivit helt oskadliggjord för ulvarna och därmed inte till någon nytta för byn. Vem än siaren kollar så kommer spelaren att bli grön, både bybor och ulvar.

Nu kan vi naturligtvis inte vara säkra på att detta är de gjorda valen. Men i den diskussion som var imorse så uppfattade jag det som att flera var inte på detta miller-upplägg.
missen du gör är att du tror att jC i varje runda måste välja vem som ska sias som grön.
köper Olle miller på både sig själv och Kalle kommer de sias som gröna i ALLA rundor.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Vettefan någonting om detta spel. Väljer att skydda den enda jag vet är grön (vid sidan av Brynolf), mig själv alltså.

Röst: @StradhLestat

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Oj oj oj vad bitter och aggro BB7 blev när det kom LITE heat.....
hahaha har du läst dina egna inlägg när nån röstar på dig?
du hävdar alltså att det är det bäst underbyggda caset, ett case som bygger på att jag skulle sagt att väktaren inte ska väkta Brynolf - något jag alltså inte sagt.
Eller så här kan du för övriga spelare förklara vari underbyggnaden av caset ligger?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Ok, jag kikade igenom Fjodor och det var ... intetsägande. Jag tycker jag hade dålig närvaro, Fjodor du är min överman helt enkelt.

Jag sa tidigare att jag tyckte att Fjodor ställt bra frågor. Jag står kvar vid det, delvis men inte alls lika bra som jag tänkt. Jag reagerade bland annat på att han frågade mig om hur jag förhöll mig till att bli siad, vilket jag såg som bra för att tvinga en spelare att ta ställning. Något han även gjort senare då han ställt frågor till Basse, Vimes, Impe och Syps för att tvinga fram ställningstaganden. Mer är det inte, det som präglar Fjodors spel är mer hans frånvaro.

Visst, han har i runda 1 gjort en lista där han redovisar sina tankar över spelare, sedan frågat andra om en lista med deras tankar. Men själv har han inte tagit ställning efter det eller lyft särskilt mycket tankar om övriga spelare. Istället har Fjodor snarare hållit en låg profil, med några utspel om att han är lite nervös över att ingen har röstat på honom.

Samtidigt är det inget som är nytt. Har sett samma mönster i tidigare spel med Fjodor, men då brukar det ändå finnas lite mer substans i det som sägs. Här är det mer substanslöst, vilket får mig att lyfta lite på ögonbrynen. Visst, jag är själv kass på att ge färg eller ta ställning, men Fjodor brukar vara bättre på det. Han brukar inte skygga undan utifrån min erfarenhet av tidigare spel.

@fjodorsenuba vad tänker du om spelet? Kan du ge dina tankar? Jag vet att du sagt i runda 1 att du har svårt att delta, och jag vet att du brukar ha svårt att delta så aktivt som du kanske vill, men ge oss något mer att gå på. För jag är ganska säker på att dina tankar om spelet och deltagarna har utvecklats sedan runda 1, eller ska du luta dig bak lite bekvämt för att undkomma att behöva göra ett ställningstagande? Känns lite fegt och till föga nytta för byn i så fall om du frågar mig.

StradhLestat

Swashbuckler
hahaha har du läst dina egna inlägg när nån röstar på dig?
du hävdar alltså att det är det bäst underbyggda caset, ett case som bygger på att jag skulle sagt att väktaren inte ska väkta Brynolf - något jag alltså inte sagt.
Eller så här kan du för övriga spelare förklara vari underbyggnaden av caset ligger?
Ja mest underbyggda...för det har fanimig inte funnits några alls i det här partiet

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Sann förklaring...tyvärr för oss bybor
ok så du menar på allvar att ett case som bygger på en felaktig anklagelse/premiss är det bästa? (som jag sagt många gånger nu har jag alltså ALDRIG sagt att väktaren inte ska väkta Brynolf - tvärtom har jag argumenterat mot att siaren ska outa för att väktaren då måste välja om den ska väkta Brynolf eller väktaren

Impetigo

Ärkebiskop
nä inget förutom brunsmetning från Octa
Jag har sagt förut att jag tyckte Octa spelade skumt i r1. Jag tycker han spelar bedrövligt bybospel rent ut sagt: Går i graven för att skydda uopenbart skumt folk men alltid utan att faktiskt bemöta case och argumnet utan ständigt genom att hänvisa till skumma magkänslot som han går
Ville du att jag skulle rösta som dig eller? 😄
Med två timmar till deadline är vi glada om du vill rösta alls… just nu ligger din röst helt ensam på mig som refan påpekats.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
ok så du menar på allvar att ett case som bygger på en felaktig anklagelse/premiss är det bästa? (som jag sagt många gånger nu har jag alltså ALDRIG sagt att väktaren inte ska väkta Brynolf - tvärtom har jag argumenterat mot att siaren ska outa för att väktaren då måste välja om den ska väkta Brynolf eller väktaren
siaren ska det stå på slutet - sorry Morsan för att jag hoppade på dig för felskrivning tydligen har även solen fläckar

BiobunkerVII

Kaoskardinal
@StradhLestat jag tänker rösta på dig med följande case:
Du lägger en röst på en spelare som baseras på ett felaktigt citat. Det skulle jag nog hävda att är ett bättre case än "det mest underbyggda caset"

Röst: @StradhLestat

@Sysp
nu kan du rösta som jag gör

Sysp

NNO
Skämt åsido är det så mycket brus här i R3, så jag blir inte mycket klokare.

Tycker jag Impe spelar särskilt rött? Nä.

Vet jag vem jag ska rösta på istället? Nä.

Brynolf röstar på Stradh som jag tycker läser som Stradh i samtliga andra partier. När han åkte i Mortal Kombat som ulv var det på fluffet, inte för att pingade rött i kaoset. Hittar ingen bättre signal där.

Bästa grävet i R3 (eftersom Vimes inte delar vad han sett i röstningen) är väl Isaacs gräv på Fjodor, där hade jag kunnat tänka mig rösta snarare än BM och Stradh.

BB7 lajvar surgubbe men känns inte särskilt röd i övrigt. Det är nån sorts skiljelinje på vilka som tycker Octa är grön eller röd, förstår inte om den har något med vilka som är ulvar eller ej.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Skämt åsido är det så mycket brus här i R3, så jag blir inte mycket klokare.

Tycker jag Impe spelar särskilt rött? Nä.

Vet jag vem jag ska rösta på istället? Nä.

Brynolf röstar på Stradh som jag tycker läser som Stradh i samtliga andra partier. När han åkte i Mortal Kombat som ulv var det på fluffet, inte för att pingade rött i kaoset. Hittar ingen bättre signal där.

Bästa grävet i R3 (eftersom Vimes inte delar vad han sett i röstningen) är väl Isaacs gräv på Fjodor, där hade jag kunnat tänka mig rösta snarare än BM och Stradh.

BB7 lajvar surgubbe men känns inte särskilt röd i övrigt. Det är nån sorts skiljelinje på vilka som tycker Octa är grön eller röd, förstår inte om den har något med vilka som är ulvar eller ej.
lajvar surgubbe....det gjorde ont

StradhLestat

Swashbuckler
Jag åkte väl på att jag claimade en karaktär som någon annan hade blivit tilldelad redan? Och jag "förlorade" den duellen i fyllan/bakfyllan ....tror inte jag hann skriva så mycket det partiet alls :p