Varulv [BH II] - R1

Basenanji

Basinixus
Mer seriöst bonkers, hur ska vi vinna det här partiet? Vilka hade du tagit ut till ditt ulvlag om du var Julius Caesar? Är @Anthrox plan genial eller inte?

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Ok såhär - jag hade kört med en ulvkompis och jag hade valt Impetigo, och så mycket smågodis man haft råd med efter det.

Anthrox plan låter stabil men som Hägerstrumpan varit inne på förbannat tråkig, går vi ner den vägen klockar jag ut tills efter helgen för inget av intresse kommer ju rimligtvis att ske.

Basenanji

Basinixus
Ju mer jag grubblar över spelmeksniken (hånas inte!) så, jo det här känns lätt att vinna som bybo.

Men en vinst är en vinst och jag tar vad jag får.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Håller för övrigt med Sid Meier och Fägerhägern (eventuellt har också Ankathrossen, Vimsan och vår hjälte Brynolf alla varit inne på det) om det inte finns en hemlig twist här så är nog SL inget fan av Gli azzuri för det känns skapligt tiltat åt gallerbrunnarnas fördel.

Brynolf

Orange
Alltså, jag vet ju att du är grön så det är väl inte med ulvagenda, men nog är det här en brustens vi kan stänga rätt tidigt? 😊 Hela upplägget är ju tänkt att vara semiöppet väl (likt MU)? Tycker DTF känns orimligt spexigt, och hade väl tagit bort från damogns grundidé om en öppet grönad spelare som kunde samordna byn mot en dold mästerulv.
Mjo. Jag lyfter mest på udda formade stenar.

Om vi ska förutsätta att det är ett helt öppet spel, låter Anths plan vettig. Siare outar sig, väktare gömmer sig.

Basenanji

Basinixus
Röst: @Sysp

Det är ingen supermotivering och ja rösten känns vek, men Sysp tickar i många boxar för mig: han är vass utan att väcka uppmärksamhet, är redo att outa powerroller om jag förstått rätt och nu kom det här med deadline.

Just nu mitt första val. Vi får se hur det blir.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Vilka blir troligen nån gång i spel Siade🤔👀
Faktum är väl att om vi ska titta på vilka som INTE skulle vara så vettigt att välja som romar-kompisar så skulle inte Vimes, Octa, Impe vara på tapeten va? Är kanske en liten pyttesmula till deras fördel.
Hindrar ju inte att någon av dessa är Julle i egen hög person. Förresten, är Julle lottad eller utvald av SL?

Big Mama

Föregående hövingspel var utan bybo-PM. Mina spel (exvis Mäster Ulv som det här är en variant på) är det nästan alltid. Helt rimlig chansning. Visar det sig att vaniljbybor fått PM kan ju Häger låtsas som att SL missat. "Kollade med damogn. Han hade missat. Nu har jag fått mitt PM!" Har ju hänt förr. O.s.v. jag tror det är ett misstag att ta det här för en gröning.
Jag tycker inte det håller. Det är med få undantag som alla får PM. Att Hägern skulle vara först att chansa på att detta var ett sådant. Nej, det håller jag för osannolikt.

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Julle och Majestix är båda slumpade av SL……eller han säger i alla fall det
eller vänta nu! han skriver ”väljs ut” i anmälningstråden. Om SL valt en julle och en hövding hade han ju valt spelare som är aktiva som Brynolf och……Anthrox.
Andra bubblare som Julle är ju Basse, Hägern och Sidd enligt den logiken.

Big Mama

JAG BLIR GALEN!!! Jag ser inte var/när/hur @Brynolf blev Majestix!

Jag bläddar och bläddrar. Snälla, citera inte utan berätta vilken sida det står på.

Hägerstrand

Ballofix
JAG BLIR GALEN!!! Jag ser inte var/när/hur @Brynolf blev Majestix!

Jag bläddar och bläddrar. Snälla, citera inte utan berätta vilken sida det står på.
Majestix är ... trumvirvel ... @Brynolf

På söndag kväll har ni er sista chans att äta stekt vildsvin, för på måndag klockan 8.00 börjar allvaret!

View attachment 23730
Inlägg #67, sista sidan i anmälningstråden. Citat är för övrigt länkar, så om du klickar på pilen kommer du till det citerade inlägget.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor

Hägerstrand

Ballofix
eller vänta nu! han skriver ”väljs ut” i anmälningstråden. Om SL valt en julle och en hövding hade han ju valt spelare som är aktiva som Brynolf och……Anthrox.
Andra bubblare som Julle är ju Basse, Hägern och Sidd enligt den logiken.
Det är en väldigt konstig formulering i anmälningstråden. Jag tänker att det är helt självklart att roller slumpas, eftersom spelet annars börjar handla om att psykoanalysera SL och det inte riktigt är poängen. Eftersom du också varit med förut tänker jag att du borde se på slumpning på samma sätt.

Fick BM's inlägg dig alltså att ifrågasätta om rollerna slumpades eller valdes ut, så du började leta?

Big Mama

Jag sällar mig till skaran som gissar på få ulvar. Ensam ulv skulle vara för tråkigt ett så långt spel så jag gissar också på Julle+ en kompis.
Och så nattmord varje natt.

Eftersom väktarens och siarens stabilitet är osäker så behöver Julle inte slösa poäng på det där. Det räcker att byn är osäker kring dem per default.

Angående outning så är det väl bäst att siaren outar sig, framåt imorgon kväll och sedan börjar kolla av spelare efter spelare.
Väktaren ska i n t e outa utan bara i tysthet väkta siaren genom hela spelet.