Vilket skulle vara skönt om det fick ett avslut genom att vi älskar detta spel just som ett rollspel att rollspela med ...
Okej, jag hänger inte med i svängarna riktigt. Kan du omformulera dig så att farbror fattar?
Vilket skulle vara skönt om det fick ett avslut genom att vi älskar detta spel just som ett rollspel att rollspela med ...
Okej, jag hänger inte med i svängarna riktigt. Kan du omformulera dig så att farbror fattar?
Vad har du för minnen av det som du vill dela med dig av?
En av mina spelledare älskade bland annat att spelleda Call of Cthulhu och även Mutant Chronicles. Jag spelade en reporter som hade fått ett scoop från senaste uppdraget och ville publicera det. Svaret blev att vår mishima-torped fick uppdraget att ta livet av mig. Spelledaren i princip kastade sitt äventyr ut ur fönstret och det blev en jäkla massa intriger och jagande. Det slutade med att min rollperson, anklagad för att vara kättare, fick en kula i huvudet av torpeden. Ett spelmöte som levt kvar i över 20 år.
- Vad har du för minnen av det som du vill dela med dig av?
Det bästa med Mutant Chronicles är att @Magnus Seter om jag förstår det rätt snodde jobbet från sig själv när han skrev reglerna![]()
Poetisk rättvisa. Om det här blir ett flaggskepp för rollspelande skulle det vara en snygg känga mot den tendens du tog upp … satsa på det som ger kosing och låta rollspelandet tyna bort.
Hehe, ja det stämmer.![]()
Siege of the Citadel var också ett riktigt jäkla imponerande spel för sin tid - semi-coop långt innan det blev ett begrepp, och en roterande Overlord på ett sätt som andra spel fortfarande inte lärt sig är bra (Overlord-app är mest skräp).
Det låter rimligt. Vibben som Target Games verkligen gav på 90-talet var att man ville hitta nästa Nya Grej att tjäna pengar på, medan man lät rollspelshobbyn långsamt dö ut, eftersom det inte var tillräckligt lönsamt.
Verkligen! Det finns en massa exempel på det, inte bara rollspel, utan populärkultur i allmänhet, i arkitektur, osv. Tycker det är intressant när saker nästan får sitt eget liv, som inte riktigt var menat från början.Det jag tänker kan funka som moral här är väl att intention faktiskt inte spelar någon roll.
Utveckla gärna!
Berättade du för starter och Heartbreaker att de oavsiktligt lyckats få dig att sno ditt eget jobb, eller höll du det för dig själv?Ni som redan hört denna lilla anekdot 800 gånger kan hoppa över det här inlägget.
När jag bodde i Storbrittanien skrev jag lite rollspel på min lilla skrivmaskin. Jag köpte också de rollspelstidningar jag kom över. I en av dem fanns en lite annons om att det nya bolaget Heartbreaker sökte någon som kunde skriva ett scifi-rollspel till dem. Jag tyckte väl att jag var rätt haj på att skriva efter att ha skrivit för R.Talsorian och Target Games, så jag skickad ett brev där jag erbjöd mina tjänster.
Efter en stund fick jag ett artigt brev där de tackade för min ansökan, men att de tyvärr redan hade en annan kandidat i åtanke.
När jag sedan flyttade hem till Sverige tog jag upp kontakten med Target Games igen. Då berättade de att de hade ett projekt som de ville att jag skulle göra, ett nytt scifi-spel ... tillsammans med en engelsk nystartad studio som hette ... Heartbreaker.
Så jag blev ratad för att de redan bestämt sig för att jag skulle skriva spelet.![]()
Berättade du för starter och Heartbreaker att de oavsiktligt lyckats få dig att sno ditt eget jobb, eller höll du det för dig själv?![]()
Jag hade ett spel som grabb som hette Mutant R.Y.M.D. Det var mitt coolaste spel. Det var typ MC va?