Swedish Chef
Hero
God45;n292398 said:Jag är ett stort fan av Midnights orcer. De är fevarlser av krig och mörker och i den fallna världen där skuggan härskat i hundra år har de växt sig starka och mäktiga. De är nästan ostoppbara i krig, större och tuffare än ens den starkaste av män. De är disciplinerade som legionärer och brutala som vildsvin på PCP. De bär mäktiga vapen så som långsvärd och stridsyxor (har du som en spelarkaraktär ett kortsvärd och en ringbrynja i Midnight är du en rustad till tänderna!) och de är fler än vad ni är.
Med det som gör att orcerna är genuint läskiga för en gångs skull är att du inte kan stoppa dem. En individuell orc är svår att träffa, svår att såra och svår att döda. Men du kan göra det. Och du kan döda en trupp av dem om du är mäktig, listig och brutal nog. Men du är inte osårbar och du bryr dig om de du slåss med. Och orcerna gör inte det. Även om du kan slå ihjäl hundra orcer så har de tusen eller tiotusen orcer för varje man eller halfling på er sida. De är en svart våg av ondska som inte går att knäcka, som inte känner fruktan och som hellre dör för skuggan än lever för sig själva.
De är de romerska legionerna, den mongoliska horden och vikingarna sammtidigt.
Vad är midnight för spel? Har aldrig hört talas om det men detta är antagligen den coolast orchtolkning jag läst och nu vill jag kolla in hela spelet.