Nekromanti Batman: Varulvspelet

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
!Paxen said:
Recca said:
Det är faktiskt en ganska spännande idé till ett framtida spel. :gremsmile:
Att inte misstänka mig, eller att köra utan roller?

Blir svårt att hitta ulvar om ingen har någon roll...
Haha. Både och! xD

Om man lämnar metaspelet med en massa frågetecken och har med rätt mycket fluff man kan diskutera kring inför spelstart så kanske det är givande. Då kan man lägga upp en strategi och alla är bybor, det blir jättedynamiskt och weird sen när spelet går igång. o_O
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Men det skulle vara kul att börja med fluff och efter ett par timmar eller någon dag får de som är ulvar reda på det. Vilket betyder att de andra inte vet när ulvarna får reda på att de är ulvar.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
anth said:
Men det skulle vara kul att börja med fluff och efter ett par timmar eller någon dag får de som är ulvar reda på det. Vilket betyder att de andra inte vet när ulvarna får reda på att de är ulvar.
This! Om du skapar detta spel så får du en cookie.. Och en automatisk anmälan från mig
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
anth said:
Men det skulle vara kul att börja med fluff och efter ett par timmar eller någon dag får de som är ulvar reda på det. Vilket betyder att de andra inte vet när ulvarna får reda på att de är ulvar.
Mm, men det ska framgå att alla vet att ulvarna får reda på det "nån gång" så är det möjligt att diskutera om det också och kan skräddarsy sitt drevande kring detta.

Jag ser framför mig att folk kommer hålla på sin information om de har sådan utifall att de blir ulvar. En extra nivå av paranoia och en by som försöker tvinga de mest erfarna att outa sin information.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Spider Jerusalem said:
Pga massa skit i helgen så får jag flytta starten tills på onsdag.
Tråkigt att höra. Hoppas det känns bättre på onsdag.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag fick just jobb i morgon kväll, vi ska lastbalansera servrarna i vår serverhall.

(inte alls så glamoröst som det låter - vår "serverhall" är en städskrubb på 2 kvadratmeter och vi har två servrar - det är en UPS som gått sönder)

Jag vill bara förvarna att jag kan vara lite "frånvarande" om Varulvspelet börjar i morgon kväll.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Köttfrossan närmar sig!

:heart:

Bara för att vara på säkra sidan: du är väl tydlig med vilka som är varulvar?

I Risings version var ju Batman & co. varulv, hur blir det nu?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Basenanji said:
Köttfrossan närmar sig!

:heart:

Bara för att vara på säkra sidan: du är väl tydlig med vilka som är varulvar?

I Risings version var ju Batman & co. varulv, hur blir det nu?
Prooo! De där diskussionerna får anstå tills spelet är igång.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
anth said:
Vimes said:
röst: anth
Neej - jag är inte Harley Quinn - jag looovar.
Bra, då behöver jag inte tvätta händerna efter senaste fap-sessionen..

(hmm, Android har fap-session inlagt redan innan.. Intressant..)
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Basenanji said:
Köttfrossan närmar sig!

:heart:

Bara för att vara på säkra sidan: du är väl tydlig med vilka som är varulvar?

I Risings version var ju Batman & co. varulv, hur blir det nu?
Jag tänker inte delge någon information kring spelupplägget. Vad är det roliga i att veta vem som är skurk och vem som är snäll?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Sorry, min extrakromosom drog visst uppmärksamheten till sig.

(Jag bara tänkte att det är lättare för byborna/varulvarna att veta vilka de ska leta efter/gömma sig för, men sånt nonsens är ju för amatörer födda 1971, så glöm det...)

:gremwink:
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Spider Jerusalem said:
Blurgerl

Jag kommer att slänga ur rollerna under morgon dagen och när tråden kommer upp senast 18-19 så är det bara att kötta på.
Om vi börjar 18-19 imorgon, kommer första det vara teoretiskt möjligt att avsluta första rundan redan 22.00 samma kväll? Eller blir första officiella rösträkningen på torsdag?
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
LJSLarsson said:
Spider Jerusalem said:
Blurgerl

Jag kommer att slänga ur rollerna under morgon dagen och när tråden kommer upp senast 18-19 så är det bara att kötta på.
Om vi börjar 18-19 imorgon, kommer första det vara teoretiskt möjligt att avsluta första rundan redan 22.00 samma kväll? Eller blir första officiella rösträkningen på torsdag?
Första blir på torsdag.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Spider Jerusalem said:
LJSLarsson said:
Spider Jerusalem said:
Blurgerl

Jag kommer att slänga ur rollerna under morgon dagen och när tråden kommer upp senast 18-19 så är det bara att kötta på.
Om vi börjar 18-19 imorgon, kommer första det vara teoretiskt möjligt att avsluta första rundan redan 22.00 samma kväll? Eller blir första officiella rösträkningen på torsdag?
Första blir på torsdag.
Bra, jag klättrar i stegar och blåser såpbubblor hela onsdagen.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Förresten så kan det vara värt att nämna att jag tränar ju-jutsu på måndagar och onsdagar. Med andra ord kommer jag mest troligt bara hinna med något enstaka inlägg innan jag måste sticka ikväll, om ens det.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Spider Jerusalem said:
Tidsstopp - Varje kväll vid 22:00 så kommer rundorna stoppas tillfälligtvis och jag kommer räkna rösterna. Har någon spelare mer än 50% av rösterna så kommer nattfasen inledas och rundan avslutas. Där efter så kommer en ny runda och dagsfas påbörjas. Om ingen spelare har med än 50% av rösterna så kommer jag låta rundan fortsätta yttligare ett dygn (Dvs till 22:00 nästa dag).
Hur kommer detta påverka, respektive påverkas av drev?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Korpa said:
Förresten så kan det vara värt att nämna att jag tränar ju-jutsu på måndagar och onsdagar. Med andra ord kommer jag mest troligt bara hinna med något enstaka inlägg innan jag måste sticka ikväll, om ens det.
Coolt. Är du duktig?

Jag spelar ju gw2 så min närvaro kommer också vara mer sporadisk än den varit förr. >.<
 
Top