Nekromanti Batman: Varulvspelet

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Välkommen till anmälan för Varulvsspelet - Batman.

Jag gillar fluff tunga varulvsspel och kommer därför att arrangera. Batman spelet. Det kommer att vara ett fluff tungt och en del kanske nya förmågor.
Detta är en intresse anmälan samt intresse koll för att se om det finns intresse.

Beräknad start - 8/10
Beräknad slut - 14 dagar senare. Om inte ulvarna har blivit stoppade då så har skurkarna förstört Gotham.

Sen här kommer lite stulet från Vic's tråd.

De regler som jag kommer använda mig av i spelet är följande:

Regler:
Det är förbjudet att kommunicera med varandra eller andra om varulvsspelet utanför dessa trådar.
Det är förbjudet att citera PM från mig. Berätta med egna ord om ni vill hänvisa till era PM.
Det är förbjudet att editera (ändra) inlägg.
Om ni åker ut får ni posta ett avskedsinlägg, men det får inte påverka spelet på något sätt.

Det blir inga varningar, om man editerar eller citerar så kastar Batman dig i fängelset och du är omedelbart ute ur spelet.

Varje runda består av en dagfas och en nattfas.

Dagsfasen:
Ny tråd – I början av dagfasen postar jag en ny tråd med spelets namn och runda som rubrik. I startinlägget kommer en summering av vilka som är kvar i spel och vilka som åkt ut, samt vilken fraktion de som åkt ut tillhörde.
Meddela förmåga – Om ni vill använda en förmåga skickar ni ett PM till mig och förklarar att ni vill använda den. Ni får ändra er hur många gånger som helst, det är det sista PM:et innan Tidsstoppet som räknas. Förmågor inkomna efter tidsstoppet kommer ej gälla.
Röstning - Dagfasen får ni rösta på den som ni vill ska åka ut. Ni får rösta hur många gånger som helst, men det är bara din sista röst som räknas när jag sammanställer dem. En röst skrivs i fetstilt, så här: ”Röst: Mukwa”. Ni kan även lägga ned er röst genom att skriva ”Röst: Ingen”. Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst. Det är ”Röst:” jag kommer söka efter så om det inte finns med är rösten ogiltig (och då kommer din föregående röst stå kvar).
Tidsstopp - Varje kväll vid 22:00 så kommer rundorna stoppas tillfälligtvis och jag kommer räkna rösterna. Har någon spelare mer än 50% av rösterna så kommer nattfasen inledas och rundan avslutas. Där efter så kommer en ny runda och dagsfas påbörjas. Om ingen spelare har med än 50% av rösterna så kommer jag låta rundan fortsätta yttligare ett dygn (Dvs till 22:00 nästa dag).


Nattfasen:
Hängning – Den som fått flest röster på sig i dagfasen får lämna spelet.
Förmågor används – De förmågor (Siare/Väktare/Nattmord med mera) som meddelats i dagfasen används i nattfasen.

Ordning i nattfasen: Hängning -> Förmågor -> Nattmord.


Vinstvillkor - Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel. Varulvarna vinner om det blir lika många som byborna.

Anmälda:
-Lu-kaazh
-Konrad Konvalj
-!Paxen
-Brynolf
-Recca
-Vimes
-xyas
-Vicotnik
-Björn den gode
-LJSLarsson
-anth
-Korpa
-Basenanji
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Jag vill vara med, frågan är om man kommmer ha tid.

så se mig som ett kanske


//Lukas som vill vara jokern
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Tidsstopp - Varje kväll vid 22:00 så kommer rundorna stoppas tillfälligtvis och jag kommer räkna rösterna. Har någon spelare mer än 50% av rösterna så kommer nattfasen inledas och rundan avslutas. Där efter så kommer en ny runda och dagsfas påbörjas. Om ingen spelare har med än 50% av rösterna så kommer jag låta rundan fortsätta yttligare ett dygn (Dvs till 22:00 nästa dag).
Mitt tips angånde tidsstopp är att ändå har ett max antal dagar som hela spelet får pågå.
Exempelvis: Start: 8/10 och slut 1/11. Har inte byn röstat ut samtliga ulvar tills dess så vinner ulvarna.
Detta förhindrar att spelet drar ut på tiden och det finns ett viss intresse hos byborna att avsluta rundorna.

Måste fundera på om jag ska vara med eller inte.
Batman var trots allt mitt första varulvsspel jag deltog i (och då var jag Hjälte
= ulv.)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Konrad Konvalj said:
Jag vill vara med om Vimes skall vara med.

Han är badass scum och skall dingla i första rundan!
Nä försök inte. Jag har lovat mig själv att stå över nästa varulvsspel!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag är med om jag får vara Cassandra Cain!

Eller, jag kan väl vara med även om jag inte är henne...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Jag vill vara med om Vimes skall vara med.

Han är badass scum och skall dingla i första rundan!
Nä försök inte. Jag har lovat mig själv att stå över nästa varulvsspel!
Du har stått över !Paxens lir så du är numera tillgänglig på marknaden. Speciellt nu då det är ett fluffspel.

Så. Försök inte!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Jag vill vara med om Vimes skall vara med.

Han är badass scum och skall dingla i första rundan!
Nä försök inte. Jag har lovat mig själv att stå över nästa varulvsspel!
Du har stått över !Paxens lir så du är numera tillgänglig på marknaden. Speciellt nu då det är ett fluffspel.

Så. Försök inte!
Ja, det var ju.. Ett långt lir...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Intresse finns. Osäker på hur mycket tid jag har dock.
Anmäl dig ändå.

Jag måste posta så här onödiga inlägg för sänka min Sanity nivå från 71.62% till --> ?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Jag vill vara med om Vimes skall vara med.

Han är badass scum och skall dingla i första rundan!
Nä försök inte. Jag har lovat mig själv att stå över nästa varulvsspel!
'nälla vimsy.. va määä...
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Jag vill vara med om Vimes skall vara med.

Han är badass scum och skall dingla i första rundan!
Nä försök inte. Jag har lovat mig själv att stå över nästa varulvsspel!
'nälla vimsy.. va määä...
Förresten så har du ju redan stått över "nästa ulvspel". Paxens klassiker!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Vad fan är det här för grupptryck? :gremfrown:

Alltså, det är klart jag vill vara med, men jag måste ju ägna mig åt sådant som betraktas som viktigt av samhället/arbetsmarknaden (utsikterna att bli professionell varulvsspelare måste bedömas vara ganska magra). Och jag vet ju att jag inte kan slöspela.

Sen är jag rädd att ett spel med flytande deadlines kommer bli bazooka-långt. Jag kör hellre ett med fasta tror jag. Eller enligt Vicos förslag med en deadline.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Lu-kaazh said:
Visst
som om du skulle klara att låta bli
Bah, det är väl inga problem? Alltså jag har verkligen inte tid, sista terminen och jag behöver lyckas bra med min uppsats om jag vill forts...

SPIDER! Jag anmäler mig! Jag kan inte motstå! Jag vill spela varulvspel!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Lu-kaazh said:
Visst
som om du skulle klara att låta bli
Bah, det är väl inga problem? Alltså jag har verkligen inte tid, sista terminen och jag behöver lyckas bra med min uppsats om jag vill forts...

SPIDER! Jag anmäler mig! Jag kan inte motstå! Jag vill spela varulvspel!
Woo! :gremlaugh:

Jag tänkte försöka vara mindre aktiv än vad jag brukar. Jag minskade faktiskt på min aktivitet i förra spelet... Jag skrev mycket åt gången men sen så var jag borta från diskussionerna länge under dagen också. Ungefär så kommer jag nog spela i Batman. Med "bursts of activity" följt av längre tider av "nothing". Det passar mitt Guild wars 2 schema. >.>'

Nä, fast jag har jobb också nu så att e... Va inte oroliga att jag är ulv eller nåt om jag inte är lika aktiv som vanligt dårå.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Nnngh! Min jävla avhandling måste ju skrivas, men jag gillar också fluff-tunga spel.

Så jag e med.
 
Top