Nekromanti Bassejr spelleder Fantasy! - Old School Gaming

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
"Va!? Ni är ju inga svartalver! Helvette!"

Den svartklädde mannen svingar två gånger åt werners håll, mest för att uppehålla honom medans en flyktplan smids, och gör sedan ett skickligt akromatiskt stunt.... Rakt in i vagnen, mellan en arg ork, en arg trollkarl, och en arg gammal tant...

"uh... Jag tror bestämt att det har skett ett missförstånd..."
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
"Nej, svartalver är vi inte. Vi är dock våldsamma legoknektar som bär runt på vapen och dödar saker för glädjen vi får från upplevelsen. Så svar på vem du är bör nog komma så snabbt som möjligt."

Wernner tar över tyglarna från kusken och stannar hästarna.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
God45 said:
"Nej, svartalver är vi inte. Vi är dock våldsamma legoknektar som bär runt på vapen och dödar saker för glädjen vi får från upplevelsen. Så svar på vem du är bör nog komma så snabbt som möjligt"
"Mitt namn är Kawros, jag är... uh... Prisjägare...

Det påstås hålla till en ökänd nekromantiker i skogarna häromkring. Jag har för avsikt att inkräva betalning för hans... Omlokalisering... Jag antar att ni kan välja att se mig som dödsmäklare, eller en allmänhetens livvakt, som istället för att följa offret och vänta på att bli anfallen, väljer att följa gärningsmannen, döda honom, sen peta offret på axeln och påpeka att om jag inte gjort det jag gjorde skulle gärningsmannen antagligen beröva offret på hans huvud, och därför borde offret bli skyldig mig en gentjänst... Det hela är komplicerat"

Ni blir alla förvirrade av den unge mannens babblande, men han förstår sig ändå vara i ett stridsmässigt underläge, och håller därför händerna synliga, och gör inget anspråk på att sträcka sig efter värjan.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
"Den här svartalven råkar inte ha för vana att förgifta folk med krossade svampar? För en sådan filur har vi råkat ut för."
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
God45 said:
"Den här svartalven råkar inte ha för vana att förgifta folk med krossade svampar? För en sådan filur har vi råkat ut för."
"Just det vet jag ingenting om, men det skulle inte förvåna mig, svartalver i gemen brukar ha ganska... Tveksamma affärer. Inte för att de någonsin tvekar, och inte heller för att man bör tveka att lägga benen på ryggen när man ser någon av dem, men... Tja.. Ni förstår vad jag menar. "

EDIT: Han börjar försöka resa sig upp och ser sig omkring, som för att försäkra sig om att ingen tänker hugga några lämmar av honom
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
"Nej. Det kan jag inte påstå att jag gör."

Jag låter svärdet återgå till sin balja.

"Vet du vart den här svartalfen kan hålla hus?"
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
"tja... Jag fick information om att han skulle komma här på vägen, i en svart vagn dragen av två hästar, men jag vet inte längre om den informationen var korrekt, eller om jag har blivit lurad till att anfalla er."
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
"Här har du ingen svartalf unge man." Jag skrattar högt, och viskar sedan på ett övertydligt vis bakom ena handen

"Om det inte är haggan där i vagnen såklart." Jag skrattar ännu högre.

[off: like seriously. Om det inte är haggan där i vagnen. Ni som har int högre än ett och faktiskt skulle komma på tanken]
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Laowai said:
[off: like seriously. Om det inte är haggan där i vagnen. Ni som har int högre än ett och faktiskt skulle komma på tanken]
Ni möts av Akuro's tvekande blick när han lägger ihop två och två. Alla spelare, Slå för intelligens för att se om det stämmer. Svårighetsgrad 2.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
(Jag rullar 1 tärning och får en 4. Jag klarar det precis. Förstår jag vad som pågår?)
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
(Rullar 1, 2, 3, 6, extra slaget blir en 3a, so close.
Antar att jag inte drar några slutsatser då svårighetsgraden var 2)
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Ni får er alla en tankeställare, och blir lite misstänksamma, men ni kommer till slutsatsen att eftersom hon inte har spetsiga öron, är hon antagligen ingen svartalv.

Tanten blänger på er, och den svartklädde mannen väntar på att ni ska låta honom löpa.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Jag tittar på de andra.

"Jag skämtade bara. Ochitsuku, aitsu..."

Jag hoppar upp på vagnen igen.

[Tagga ner, dude...]
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
"Du kan hoppa av nu om du vill Kawros."

Wernner låter ganska munter.

"Eller så kan du åka med till närmsta stad men då får du vara med och vakta vagnen."
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
God45 said:
"Du kan hoppa av nu om du vill Kawros."

Wernner låter ganska munter.

"Eller så kan du åka med till närmsta stad men då får du vara med och vakta vagnen."
"Tja... Om ni inte har planerat att åka allt för långt norrut kan jag nog följa med. Svartalven jag söker har inflytande i ett ganska stort område häromkring, Om jag har tur kanske jag stöter på honom på vägen. Det är nog lika troligt som någon annan ledtråd jag har om honom just nu."

Han hoppar ur vagnen för att gå bredvid, efter att ha fäst värjan vid bältet igen.

Slut på Scen 2

Vagnen rullar iväg över den grusiga marken djupare in i skogen, mot sin destination, alla deltagande spelare får ytterligare en Erfarenhetstärning var, och jag postar början på scen 3 imorgon, för att ha tid att bygga upp en scen för de två nya spelarna att komma in med sina karaktärer.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Scen 3

Vagnen gnisslar fram till en liten dunge. I dungen fins ett orkiskt läger uppställt. Tält och vindskydd, står uppställta med öppningarna mot vägen, och två stora lägereldar, en om vardera sida av vägen. Tältlägret består av ungeffär 20 tält, och dess invånar antal går antagligen inte över 50, att döma av tältens och vindskyddens storlek.

Ni möts av den bortsprugna livvakten, som gör sälskap med en mycket gammal ork. Det börjar bli sent, och lägret verkar som en bra plats att stanna för natten.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Vid synen av Mogora skiner Tarin upp och hoppar ut för att möta dem. Han sträcker ut armarna, har sitt charmigaste leende framme och går mot henne.
"Mogora, där är du, har ju letat överallt efter dig. Vart tog du vägen, eh sak samma du är tillbaka."

Orken verkar han inte reagera så mycket på utan går rakt mot Mogora.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Wernner böjer sig in och viskar i örat på kusken:

"Om du ens funderar på att stanna vagnen vid den här smutsiga, fattiga, hålan av ett läger täckt av stanken från tjugo generationer av vidriga apmän så kommer de aldrig hitta dig. Förståt? Sakta ner nog för att plocka upp livvakten men stanna inte vagnen."
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag höjer ett ögonbryn och undviker med ett sidestep omfamningen som jag såg var på väg och lyfer händerna framför mig. Tecknar med hårda, lätt irriterade rörelser.

[Du sa att jag skulle kolla om vägen var säker och att vi skulle träffas i Orklägret]

Jag himlar med ögonen och slår ut med händerna och tecknar sedan.

[Jag är i orklägret]

Jag kliver förbi Tarin och drar med mig gammelorken mot vagnen som Wernner, den narcissistiska halvalven, verkar försöka forcera vidare utan oss.
 
Top