Nekromanti Bassejr spelleder Fantasy! - Old School Gaming

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Jag hugger in på maten.

"I always thought you hated orc cuisine."
Säger jag när jag ser att Wernner äter kackerlackor.

Jag tar en näve av dem, och sträcker mig efter en lammfiol i samma veva.

"Så. Svartalf säger du?"

Jag tittar menande på Wernner.

"Fucking hobgoblin necromancers man. Again?"
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
"Dude, these things are delicateses in the entire south. I usually like mine with nachos."

Wernner torkar munnen och får en avlägsen blick för ett par sekunder.

"Let`s hope it is hobgoblin necromancers. I have waited for a chance to wipe the rest of them out."
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
[Off: Engelska var väl alviska eller hur?]

Bara skakar på huvudet åt de två när de börjar svamla något han inte förstår. Dock att det var han som stod för notan det förstod han väl, aja, deras skuld blir bara större och större.

Men tar emot både öl och kött och betalar för maten.
"Så, haggan, hon har inget namn? Kvinnor brukar inte gilla att bli kallade hagga enligt min erfarenhet." säger han och han börjar komma tillbaka till sitt vanliga glada och bekymmersfria själv.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Lätt förvirrad av ert underliga främmande babblande svarar den unge värdshusvärden:

"Det var du själv som namngav henne 'Haggan' igår, strax innanvi blev tvugna att låsa in er."
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Jag skrattar till

"Oj, jag måste verkligen varit påverkad om jag dels blir förolämpad nog för att gå in i ett fyllerum själv och för att kalla en kvinna för haggan." han sväljer ner den sista biten av maten.

"Ja, vi får väl gå ut och hälsa på henne, man ska inte låta en kvinna vänta för länge." säger han med ett leende men innan han börjar gå
"En sista fråga, du har möjligtvis inte sätt min Mogora någonstans? Hon brukar inte dricka så mycket men om hon är sjuk vill jag titta till henne så fort jag kan."
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
"Ja var är Mogora någonstans? Jag vägrar accceptera att jag har värre tolerans än världens sämsta livvakt."
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
God45 said:
"Ja var är Mogora någonstans? Jag vägrar accceptera att jag har värre tolerans än världens sämsta livvakt."
"There now..." Mullrar jag.

"Det kan ju vara så enkelt att Mogora inte drack av vinet. Hon kanske är renlevnadsmänniska OCH stum."

Jag skyfflar i mig lite mer mat, och tar sedan på mig min rustning och spänner på mig mina vapen.

"You have any idea who this 'haggan' is?"

Jag lägger pengar på disken för det jag ätit.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
"Hon ska tydligen vara mor till den lokala fursten och skall leverera någon helig artifakt till en annan adelsman 2 dagsmarsher norr. Så det blir det vanliga, vakta vagnen med henne i och se till att artifakten kommer fram ostulen. Magikern har förhandlat avtalet så vi borde få rätt bra betalt, få kvinnor att göra som han vill verkar vara vad han är bäst på."

Wernner ger Taringail en vännskaplig dunk i ryggen.

"Eller hur grabben. Och rörande din livvakt så sover hon väll i värsta fall ruset av sig någon annanstans"

Det är inte alls det värsta som kan ha hänt, tänker Wernner. Men han bestämmer sig för att inte berätta om den där gången en av hans halv-alv soldater klättrade upp i ett klocktorn och började skadeskjuta folk med ett armborst på fyllan.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Mårten said:
"En sista fråga, du har möjligtvis inte sätt min Mogora någonstans? Hon brukar inte dricka så mycket men om hon är sjuk vill jag titta till henne så fort jag kan."
"Ni var här på egen hand igår kväll. Jag mins att du nämnde namnet, men du sa inte var hon höll till någonstans."
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Magikern har förhandlat avtalet så vi borde få rätt bra betalt, få kvinnor att göra som han vill verkar vara vad han är bäst på."
Wernner ger Taringail en vännskaplig dunk i ryggen.
"Det finns inte mycket som är roligare i alla fall" säger han glatt och verkar vara tillbaka på sitt glada humör.

Morgora var inte här, skumt, får försöka hitta henne innan de lämnar staden.
Han plockar upp sina saker från kistan och gör sig redo att gå ut och få reda på vem den här haggan är.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Ni vandrar ut genom dörren, och möts utanför av den skinande och heta högsommar solen. Ljuset bländar er, och gör att ni vid första ögonkastet knappt ser vagnen som väntar på er utanför.

[Scen 1 är slut, och Mårten, Laowai, och God45 tilldelas varsin erfarenhetstärning]

Scen 2

Den stora vagnen, dragen av två fläckiga hästar som stårr och knuffar varandra i väntan på att få börja gå igen, är byggd i svart trä, vilket gör att den heta luften går i vågor några centimeter ovanför vagnens tak. I den ganska lilla dörren sitter ett gamlat, skrynkligt kvinnohuvud, med ett blint öga, och bara två tänder kvar i munnen. Hon blänger på er, och hojtar ilsket:

"Hörni! Fyllesvin. Kom hit så vi kan fortsätta! Jag har inte hela månvarvet på mig!"

En trött kusk i sliten brun frack i läder, och en stormhatt av samma material, viftar med handen mot ansiktet för att vifta bort hettan som ligger likt ett tunt, kvävande tyg runt ansiktet på alla som går ut i värmen.

Längst med gatan är det inte mycket liv, och de få som är ute sitter och halvsover under taken. Det är byns huvudgata, som leder åt söder mot den lilla fontänen i byns centrum, och åt norr ut i skogen. Butikerna är till synes öppna, men inte väldigt aktiva.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Wernner bugar åt damen i vagnen, går runt vagnen och hoppar upp och sätter sig på kuskbocken bredvid kusken.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Haggan var det ja, det ska ta mycket till innan jag börjar tänka så om kvinnor men hon verkar ha gjort sig förtjänt av det. Fyllesvin, jag dricker mig inte full... aja sak samma.

Han ger henne ett charmig leende och bockar artigt.
"Ursäkta att vi fick er att vänta frun och självklart ska vi se till att vi kommer fram i tid."

"Saknar vi någon" han tittar sig omkring, eftersom han inte minns när han senast separerades från Mogora vet han ju inte om hon var med och skyddar haggan här.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Jag går runt vagnen jag med, och ser till att passera hästarna och låta dem se vart orkdoften kommer från så att de inte blir nervösa.

"Sokode wa, kiken wa arimasen. Nīsu-ba."

Jag går och sätter mig bak på vagnen efter att ha fått hästarna något lugnare.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
"Nej, vi är fullt lass nu, det saknas ingen." Grymtar haggan surt.

Ni kommer ombord på vagnen, och den rullar högljutt gnisslande ut ur staden.

Resan går tyst, utan att någon har någonting att prata om. Den där sortens ansträngande tystnad, som trycker i huvudet så man får ont i öronen.

Plötsligt bryts den ansträngda tystnaden av ett diskret *Klick*, följt av två explosioner vid sidan av vagnen, sedan hoppar en svartklädd man ner på vagnens tak och riktar en lång, smal värja mot kusken.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Jag vaknar ur den slummer som droskans gungande har vaggat min in i när något smäller.

"Na ni!?"

Jag hoppar av vagnen och drar mitt svärd, och försöker orientera mig. När jag ser mannen i svart sträcker jag ut min arm och pekar på honom med svärdet.

"Du där! Hoppa ner därifrån! Slåss med mig istället, jag behöver döda någon för att vakna från gårdagens rus ändå. Seså! Kom hit!"
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
"Fan heller ork!"

Wernner drar sitt svärd och placerar det mellan anfallarens eget svärd och kusken.

"Han riktar svärdet mot mig så han är min att slåss mot. Du kan vakta damen så länge!"
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Suckar bara åt deras nonchalans mitt i strid. Nickar med ett leende mot damen
"Ja, det är väl detta vi är här för." och kliver ut. Tycker sund om personen på taket som troligen hamnat mellan en hammare och städ men spanar sedan vidare efter flera anfallare, han kan ju inte kommit ensam.
 
Top