Nekromanti Bassejr spelleder Fantasy! - Old School Gaming

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
[
Recca said:
Jag rynkar på ögonbrynen mot halvalven, förstår inte vad han säger ju! Och det är förargande! Sen så följer jag människan med blicken. Han går i riktning mot vart Mogora tog vägen så jag är nyfiken förstås. Känner dom varann eller?

Jag ser att halvorken ser över på magiker och livvakten.

"Hon jobbar som livvakt åt honom. Om du undrar."
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vänder mig mot halvalven. Rynkar lite på näsan mot honom och betraktar honom misstänksamt. "Va gör du här?" Jag säger det i en sån där kort och lite edgy ton för jag är edgy. Det är massa konstigt folk och jag vet inte varför de är här. Och pappa har inte fått ur sig ett ljud sen vi kramades. Har han glömt mig redan!? Och så halvalven! Jag tittar upp på pappa som inte verkar se mig just nu, blicken i fjärran - måste va djupt i tankar. Undrar varför han är kompis med alver nu. Knäppt!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
"Jag och Akuro har en fejd på gång som vi måste avgöra. Duell fungerar inte för att vi är lite för jämna. Så vi gör upp via vem som klarar det bästa stordådet. Just nu står det lika."

Wernner knäcker till senorna i nacken.

"Hur känner du honom då?"
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag slår mig ner på en liggande stock och rör runt i elden med en gren så gnistorna flyger. Visslar till mig Aylis stora hund och sticker till den en torkad köttbit medan jag lyssnar på Ayli och Wernner. Tittar på Tarin och ler, kastar åt honom en brödbit och visar att han kan sätta sig om han vill genom att klappa med en hand på stocken bredvig mig.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
(Du är medveten om att Werner svarar på Aylis tankar? :gremtongue: )

Jag blänger på alven när han pratar för att han är alv ju. På hans ord går det upp för mig 'gaaawd' och jag dunkar huvudet i Akuros mage - det är nämligen så högt jag når upp med min ringa längd. Pannan uppe vid mellersta raden tydligt definierade magmuskler. Det är en sorts 'merde!' eller 'facepalm' fast gjord med pannan mot en orkpappa istället (kan va så att det smäller om skallningen om Akuro bär rustning istället för att ha bar överkropp - it doesnt matter).

Typiskt Akuro att ha nån bisarr rivalitet på det här sättet. *Smackar in pannan igen.*
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
Recca said:
(Du är medveten om att Werner svarar på Aylis tankar? :gremtongue: )

Jag blänger på alven när han pratar för att han är alv ju. På hans ord går det upp för mig 'gaaawd' och jag dunkar huvudet i Akuros mage - det är nämligen så högt jag når upp med min ringa längd. Pannan uppe vid mellersta raden tydligt definierade magmuskler. Det är en sorts 'merde!' eller 'facepalm' fast gjord med pannan mot en orkpappa istället (kan va så att det smäller om skallningen om Akuro bär rustning istället för att ha bar överkropp - it doesnt matter).

Typiskt Akuro att ha nån bisarr rivalitet på det här sättet. *Smackar in pannan igen.*

Whoops. Sorry :gremblush:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Hade jag haft svans hade jag nog viftat som den där hunden just nu. Tänker jag samtidigt som jag tar emot brödbiten från Mogora. Dock, en chans ska inte gå mig förbi så jag hoppar över stocken och sätter mig bredvid Mogora, hamnar väldigt nära så det är ingen direkt glipa i mellan men mig gör det inte så mycket och ger Mogora mitt charmigaste leende.
"Tack för brödbiten"
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
När jag slagit mitt huvud mot orkens pansar ett par gånger så vänder jag mit mot alven med mitt charmigaste leende. Lite besviket noterar jag dock att Bokki sprungit sin väg. Han ska ju va min vakthund!

"Såååå..." Sockersöt. "Inte rädd helt ensammen här, lilla alven, i orklägret?" Jag ler finurligt och spatserar mot alven.

Stannar framför honom och ger honom ungefär samma kritiska blick som orken med det blåslagna trynet fick.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Under tiden ni står och pratar med varandra, förväxlar snart den tidiga kvällen i ett djupt, bäcksvart mörker. Medan mörkret i sig brukar se blått och omfamnande ut, ser natten bäcksvart ut, när ni tittar er omkring bland lägereldarna. De två större bålen på vardera sida om vägen vaktas av tre eldvakter som satt sig att spela en sorts orkiskt hasardspel med underligt formade och färgade tärningar och marker på ett litet mönster de ritat upp på marken.

Tanten som ni eskorterar sitter i vagnen, med huvudet ut från samma fönster som vanligt, med detsamma vidriga blängande ansiktsuttryck på nyllet, och kusken har krypt in i sitt lilla campingtält, som inte är mycket större än (I brist på bättre asociationer) en lik-kista, så att de (mer tydligt nu än tidigare) överdimensionerade fötterna sticker ut vid öppningen. Den svartklädde mannen hälsar sina orkiska vänner godnatt med ett hårt knytnävslag mot nyckelbenet, och får samma hälsning tillbaka, och kommer tillbaka till er lägerplats med ett lätt plågat ansiktsuttryck, och börjar göra iordning sin egen bädd.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
Wernner ser småroat ner på halvorken.

"Inte första gången."

Inte helt och hållet en lögn. Mindre eld och skrikande den här gången bara.

"Så hur går dejtandet? Inte nöjd med drömprinsen?"

Wernner nickar avvisande mot den unga orken som går därifrån.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag ger ifrån mig ett gällt skratt. "HAH!!"

"Honom? Du skojar..." Jag rynkar på näsan åt orken som förenats med ett gäng, troligtvis hans kompisar, vid en lägereld längre bort. Den före detta hoppfulla friaren stjäl förstulet både hatiska och skamfyllda blickar i vår riktning. Det är tydligt på hans manér att han anser sig orättvist behandlad. Han muttrar något som bara precis uppfattas av en av hans hejdukar. Efter en stund sitter hela gruppen och blänger och diskuterar konspiratoriskt.

Gulp, tänker jag och vänder blicken mot alven. "Öh.. Umm.."

Plötsligt kommer jag på mig själv med att stå och samtala med en alv! Generat söker jag med blicken efter Bokki. Var är han då!? Dumma hund! Jag lokaliserar honom helt plötsligt där han sitter glatt mumsandes på en utsträckt köttbit. Utan att låta mig väntas springer jag till min hund, Morgora och Tarin.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag sätter mig på huk vid Bokki när jag kommer fram. Hunden har glufsat i sig köttet så jag vänder mig mot Morgora. "Kan jag få en köttbit?"
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Tsûkashi sätter sig ner vid elden med knakande leder och sträcker fram sina händer för att värma dem lite.

"Jag har länge känt att om vi orcher slutade låta våldet leda oss skulle vi kunna komma mycket längre, men det tycks vara rätt få av de våra som delar den uppfattningen med mig" säger han och det är oklart om talar till de som sitter runt elden eller om han pratar för sig själv utan att vara medveten om att han gör det högt.

Han tittar med trötta och lite sorgsna ögon på Ayli.
"Kantan ni sukoshi kemono o surīpu."
[Sov lätt ikväll, lilla vilddjur]

(Jag gick visst händelser lite i förväg, förlåt)
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag betraktar den mörkklädde mannen som kom med Tarin, Wernner och Akuro när han slår sig ned hos oss. Jag tittar på Tarin och lyfter en hand i en frågande gest.
[vem?]

Tsûkashi och Ayli kommer fram till oss och jag räcker henne både kött och en filt och nickar menande åt den unga orken hon just nobbat. Jag blinkar uppskattande med ett öga åt henne och ler.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
På gubborkens ord tittar jag bara förbryllat tillbaks på honom ett ögonblick.

Jag ler skyggt medan jag tar emot filten. Jag tar den över axlarna och snor in mig i den medan jag sätter mig på sittstocken. Jag tar några tuggor från det sega köttet. Köttätartänderna jobbar. Bokki ser så hungrig ut så jag lutar mig fram och han nafsar tag i köttet som sticker ut ur min mun. Jag kämpar ömsom skrattandes ömsom morrandes med Bokki om köttbiten.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
"Han heter Kawros, han försökte anfalla oss." Säger jag glatt. "Dock fick Wernner honom på andra tankar."

Jag tar ett fram ett vattenskinn och tar lite att dricka.
"Han jagade någon svartalv, troligen samma som förgiftade oss i staden men han hade fått lite fel information och anföll oss istället."
Tittar frågande om Mogora vill ha lite att dricka hon med.

Sedan lutar jag mig lite tillbaka och tittar rakt upp, och säger inte till någon speciell och lite småtyst.
"Härligt stjärnklar natt."
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Tsûkashi tänder sin pipa med en brinnande sticka från elden och lutar sig själv tillbaka mot en av sittstockarna.

"Hevun aizu-tachi. Naze kōki toiawase fushigi."
[Himlens ögon ser ner på oss. Man undrar varför det är så nyfikna på vad vi gör.]

"Åt vilket håll ämnar ni fortsätta, vän Taringail? Och ger ni er av snart?"
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
[OFF: Jag utgår ifrån att vi inte vet något om vårt uppdrag och vår uppdragsgivare, annars får jag skriva om detta :gremsmile: ]
Jag skrattar till ett tomt skratt.
"Jag vet inte min vän, alla mina minnen från igår är borta och jag minns inte att jag träffat vår uppdragsgivare innan det." Jag låter ovanligt seriös för de som känner mig.

"Maten förgiftades på tavernan vi var på så vi vart alla..." jag stannar upp, varför har jag inte tänkt på det.
"Ursäkta, måste testa en grej." Jag lägger försiktigt huvudet i mina händer och mumlar något.

Jag försöker kasta en magi som ska ge mig mitt minne tillbaka från gårdagen och skölja bort effekterna av svamparna, hur vi träffade vår uppdragsgivare, vart hon vill, ja, allt om uppdraget även betalning mm.
Använder även en av mina ETs vilket ger 6 tärningar:
1, 3, 3, 4, 5, 6, 6->6, 6->4 så 5 lyckade.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Mårten said:
[OFF: Jag utgår ifrån att vi inte vet något om vårt uppdrag och vår uppdragsgivare, annars får jag skriva om detta :gremsmile: ]
Jag skrattar till ett tomt skratt.
"Jag vet inte min vän, alla mina minnen från igår är borta och jag minns inte att jag träffat vår uppdragsgivare innan det." Jag låter ovanligt seriös för de som känner mig.

"Maten förgiftades på tavernan vi var på så vi vart alla..." jag stannar upp, varför har jag inte tänkt på det.
"Ursäkta, måste testa en grej." Jag lägger försiktigt huvudet i mina händer och mumlar något.

Jag försöker kasta en magi som ska ge mig mitt minne tillbaka från gårdagen och skölja bort effekterna av svamparna, hur vi träffade vår uppdragsgivare, vart hon vill, ja, allt om uppdraget även betalning mm.
Använder även en av mina ETs vilket ger 6 tärningar:
1, 3, 3, 4, 5, 6, 6->6, 6->4 så 5 lyckade.
Det grumliga svarta hål i ditt medvetande som tidigare var gårdagen, börjar fyllas av tankar, bilder, ljud och intryck. Du mins haggan, och du tror dig minnas hur hon satt i vagnen, medans hennes kusk står och pratar med dig, där du sitter vid ett bord bredvid en ung, blond, halvalv.

"Jag kan beskydda er på er resa, tro mig på mina ord"
"Så du är säker på att det inte skulle vara ett problem? Det är en kort, men farlig väg, och ni kan komma behöva skydda oss även när vi kommit fram. Njordal är inte nödvändigtvis en säker plats."
"Ja, självklart, jag vet vad jag hålller på med, Och jag har tre starka krigare som kan göra oss följe, för bara fyra guldmyntt"
"Du kan få 20 silver för var och en av er. Vi reser imorgon, i sjunde timmen."

Du mins hur du, lätt besurad, fortsatte att skryta för den unga halvalven om dina resor med de dina tre resekamraterna, och sedan hur du träffade en annan ung kvinna somverkade ypperligt intresserad av dina små trollkonster. Hon hade askgrå hud och långt svart hår, och en svart och röd tatuering under ena ögat. Sedan är inte magin tillräckligt stark för att motverka drogens effekter.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
[Off: Vad har svartalver för hudfärg?]
Jag låter bilderna sakta åka in i huvudet. Undrar hur det gick med kvinnan med tatueringen. Vänta nu, askgrå hud... kan hon vara svartalven som smittade ner oss? Skulle inte vara första gången en vacker kvinna satt mig i problem men jag lägger den där tatueringen på minnet.

Jag får ett leende över mina läppar men tittar upp på Tsûkashi, "Vi är på väg mot Njordal, ska tydligen inte vara så långt om jag har förstått rätt." Jag sneglar mot vagnen. "Och den lilla uppfattning jag fått av vår arbetsgivare så vill hon nog resa så fort frukosten är uppäten."
 
Top