Nekromanti Barnprogram vi minns..

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Re: Bumbibjörnarna och annat tecknat

Planeten där man inte fick skratta var "Planeten Gyllenblå". Ett drygo som satt framför mig i klassrummet brukade vända sig om och väsa "Den som skrattar krossar jag!" Han bytte klass eller flyttade eller nåt, fast det hade nog inte med tv-serien att göra. :gremtongue:

Det var inte i Zvampen som Lasse Åberg visade Disney-filmer, det var i "Disneytajm". Ett kulturprogram värt att reprisera i sin helhet.

"Den lille vampyren" hette Rutger.

Dewil
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Re: Rädda Joppe! Död eller levande!

Basil Mus, men det var en film. Vad hände med alla dessa Disneyfilmer, förresten? Den svarta kitteln, Svärdet i Stenen, osv. De bara kom och försvann, och sedan pratas de aldrig mer om dem igen. Liksom... Det är ju ändå Disney... Hade det varit Don Bluth så hade det liksom varit en annan femma. Alla hatade ju Fievel ändå.

Äh, vadå. Vem pratar om Mulan eller Skattkammarplaneten i dag?

Apropå Don Bluth så är "NIMH:s hemlighet" en av de bästa tecknade filmer som gjorts. Mörkt, mystiskt och manuset väjer inte ens för mord. Seriealbumversionen är vääääldigt tillrättalagd för åldersgruppen 6-10 år...

Dewil
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Re: SKY Channel...

3. Något konstigt mangaprogram där hjältarna körde i bilar och mötte någon sorts muterade, organiska bilar i strid. Fiendebilarna hade typ en cirkelsåg, ett stort kedjelod, någon hacka och sådana grejer. Jag kommer inte ihåg vad hjältarna hade, men de åkte väl mest förbi fienderna så att de kolliderade med varandra. Det var häftigt iaf, och idag är det ingen som kommer ihåg något om det.
Jo, jag minns faktiskt det där, kanske därför att jag var vuxen när jag såg det. Hjälten letade efter sin försvunne far i kosmos och han och hans många sidekicks for runt i ett fntasyliknande rymdskepp.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: SKY Channel...

Trap Door rockade ju! Det enda man egentligen visste var att Lurk inte skulle öppna falluckan, men likförbannant öppnades den i varje avsnitt och den där döskallen trackade stackars Lurk :gremsmile:

"Något konstigt mangaprogram där hjältarna körde i bilar och mötte någon sorts muterade, organiska bilar i strid. Fiendebilarna hade typ en cirkelsåg, ett stort kedjelod, någon hacka och sådana grejer. Jag kommer inte ihåg vad hjältarna hade, men de åkte väl mest förbi fienderna så att de kolliderade med varandra. Det var häftigt iaf, och idag är det ingen som kommer ihåg något om det."

Det där minns jag. Hade helt glömt bort det men nu har jag små flashbacks av det. Fan vad det sög.

Cops 2020 eller något sådant minns jag också. Skitlökigt program som var ett tjuv och polis-program som skulle utspela sig år 2020, men det sög lika mycket i framtiden.


Storuggla, Herr Nils som barntv-lekledare!
 

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
Re: Någon som minns?

Jo, jag kommer ihåg den filmen från lågstadiet, faktiskt. Det var lite olika stil och teknologinivå på de olika "folkslagen", de blå var lite som fransmän (tror jag) med ballonger, och de röda var mest avancerade och mycket militaristiska... våra fröknar sade åt oss att den var ytterst bra och prisbelönt och sånt.
 

Magnum_UBBT

Warrior
Joined
21 Dec 2000
Messages
258
Location
Norrköping (Jämte i hjärtat)
Re: Någon som minns?

Yey! Du är det första på ûberlänge som känner igen vad jag menar. Har du någon aning om vad den filmen kan ha hetat?
Några andra ledtrådar som kan vara till hjälp för jag skulle gärna vilja jaga rätt på den filmen igen. Kommer nämligen ihåg att jag tykte den var läcker och den filmen har fastnat på min hjärna sen ...ja typ lågstadiet.
Det vore roligt att se den igen. =)

/ .50 Magnum
 
Top