Nekromanti Band of Brothers

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
nu lite innan programet börjar undrar jag om någon vet något vettigt om det eller om någon har någon åsikt om hur det är?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Jag tankade hem och såg den i sträck en helg.

Jag gillade den, inte bara den vanliga krigsromantiken (även om tyskarna tycks ha gått på Imperial Stormtrooper Marksmanship Academy), någotsånär historiskt korrekt, bra berättad.

En bra illustration av krigets meningslösa grymhet och sånt. Förvånansvärt få moralkakor.

Lite för hög omsättning på rollerna för att man riktigt ska kunna lära känna dem, men det är en mindre kritik.

Jag tror dock inte att där är så mycket rollspelsmaterial i den.

Definitivt sevärd.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Om man rollspelar ett förband fallskärmsjägare under andra världskriget måste den väl ändå vara perfekt?

Inte många har ju koll på hur kriget egentligen gick till. Det här måste ju vara asbra för att lära sig sådant. För rollspelssyfte då. inte historie-professur.

Godlike-spelarna måste fröjdas. :gremlaugh:

chrull
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Om man rollspelar ett förband fallskärmsjägare under andra världskriget måste den väl ändå vara perfekt?
Jodå, men sådana rent militära kampanjer tenderar lätt att bli ett taktikspel i stället för ett rollspel.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Re: Är den värd att köpa?[NT]

Vet inte. Beror på hur intresserad du är. Intressant nog att tanka hem.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Re: Ja [ANT]

Bra produktioner bör stödjas...
Misstolka inte min kommentar om att tanka hem som att jag inte stöttar bra produktioner, jag bara tyckte att det fanns andra jag hellre stöttade. Dessutom tankar jag ofta hem även sånt jag har på VHS eller DVD bara för att det är smidigare att ha på hårddisk.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Re: Är den värd att köpa?[NT]

Tja... jag älskar krigsfilmer, speciellt om andra världskriget. Så det är ett ja alltså?
I så fall ska du nog köpa den. Se bara till att du har köpt klassiker som Kellys hjältar först.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Re: Är den värd att köpa?[NT]

"Se bara till att du har köpt klassiker som Kellys hjältar först."

He he, den är grym :gremgrin: Har råkat spela in den på två olika band faktiskt. Men har haft planer att köpa den ett tag, fast det har dock inte blivit av. Även fast jag skulle snarare kalla den för en action film snarare än en krigsfilm. Vilka andra filmer anser du som klassiker då?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Re: Är den värd att köpa?[NT]

Vilka andra filmer anser du som klassiker då?
Ärligt talat är jag inte så stor fan av sådana filmer, men Memphis Belle, Kanonerna på Navarone, The war lover och några till kan jag väl tänka mig.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Det är väl lätt att ändra på?
Ge dem en officer som sysslar med taktik. sen kan spelgruppen rollspela.

chrull
 
Top