Det är bra att skriva grön-rödlistor för man får en annan överblicvk av spelet. Och jag vågar vända på kuttingen rejält efter att ha synat min lista!
Att Biobunker och Big Mama skulle vara en ulvduo känns alltmer otänkbart faktiskt. Okej att deras hugg på Impetigo var svagt, men ändå? Nä, det här kan bara inte stämma, det skaver för mycket. Låter kanske konstigt, men jag tror att vi har ulvar i följande gäng:
Anthrox, Sömniga Isaac och Sysp. Varför? För att de alla är så lugna när resten av oss springer på än den ena bollen än den andra. De är typiska passiva ulvar som låter byn göra jobbet åt dem. Jag känner igen känslan, när byn vevar mot någon oskyldig stackare håller jag mig som ulv långt bortta för att inte riskera att dras ned i smeten. En pikant detalj är att just nu ligger både Sysp och Anthrox på Sömniga Isaac. Är de redo att offra en av de sina?
Nåväl, mer om det framöver, här är min aktuella lista från grönt till rött.
@Basenanji - Katten Jansson GRÖN Jag är grönare än Irland och amerikanska dollarsedlar. Såg att Impetigo undrade över varför det är dåligt att dreva mig? Jo, för att ni redan har fått så mycket info av mig. I det här spelet är jag bybo. Ska ni nita mig som ulv så leta efter en försiktig Basse som inte verkar bry sig om spelets innehåll och dagliga rubriker och diskussionsinnehåll, det är min akilleshäl som ulvspelare. Har jag spelat så i detta spel? Näppeligen. Om jag ska drevas så ställ mig mot Biobunker/Big mama.
@Impetigo/StradhLestat - Farmor Okejrå GRÖN
@Sidd - Ola Grävling GRÖNGUL Ganska lugn och försiktig, det stör mig lite att Sidd grävde fast sig på vad jag bedömde som en helt ointresant och ovidkommande detalj kring Anthrox smiley-användande (kursiv eller ej? osv). Tycker alltså att Sidd inte verkar ha så vassa analyser just nu, men det grönar honom att han var vaken på misstänkt brusande hos Fjodorsenuba.
@Octagonal - Vakttroll GRÖNGUL Allmänt tycker jag att Octagonal ger ett solitt och byboigt intryck. Han är engagerad och tar ställning.
@Vimes - Bamse GULGRÖN Tycker Vimes är bra, men också väldigt cool katt. Så brukart han låta när han är ulv, vilket triggar mig. Men som sagt: mycket klokt härifrån.
@Hägerstrand - Konstapel Kask GULGRÖN. Ja, jag har ju sagt mycket om Hägern tidigare. Men lite sommed Vimes spelar Hägerstrand bar och förnuftigt.
@fjodorsenuba - Pellefant GULGRÖN Svår att anlaysera tycker jag. Klok i stora drag, bra aktivitet i början på rundan, men annars har jag ingen riktigt klar bild här.
@BiobunkerVII - Smocke GUL Ok, jag går nu på att Biobunker ville ta ut Impetigo, låg aktivitet (jaja, jag fattar, du har haft legit skäl att inte vara med, men ändå)
@Big Mama - Nalle-Maja GUL Samma skäl som med Biobunker och den lilla detaljen att hon kanske bytte avatar för att inte så lätt bli sammankopplad med Biobunker. Lågt, långsamt och löjligt; men där har ni mig.
@Anthrox - Billy boy GULRÖD Hey, vad hände med aktiva Anthrox? Skulle gärna se mer härifrån men anar mig till att han bygger värsta caset just nu. Tycker Anthrox spelade bra i starten av spelet. Eller så är det en ulv-Anthrox som njuter av att byn hugger på skuggor.
@Sömniga Isaac - Skalman GULRÖD Försiktigt spel och jag har svårt att läsa av SI. Vänta nu, är Anthrox och Sömniga Isaac på lag? Såg slapp post från Anthrox där han ville att Sömniga Isaac skulle skriva mer. Ett sätt att slippa bli anklagad för beröringsskräck?
@Sysp - Lille Skutt GULRÖD Slick ulv eller sunda förnuftet? Skulle gärna se mer härifrån.
* * *
och med det flyttar jag min röst till Sömniga Isaac som då borde få tre röster och bilda ett drev. Undrar om det kommer få Anthrox och Sysp att flytta sina röster?
RÖST: @Sömniga Isaac