Varulv Bamse och hans vener - R1

Fast vänta nu jsg tänker för snabbt och uselt!

Om Farmor Anka är en powerroll så lär ju Brynolf förstås vilja ha kvar karaktären. 🤔

Men tycker nog att @Vimes drag är märkligt ändå. Ska tänka vidare innan jag flyttar min röst.

Vad har @Big Mama gjort som är så rödande?

Tycker det finns bättre kandidater.
Jag satt min röst där för att få BM att komma in i spel, sätta lite press. Hon är i spel nu och verkar främst vara sitt förvirrade vanliga jag, vilket är lite standard i starten för BM. Så jag har inget på henne, möjligen om jag ska vara tjurig det där med att rösterna på henne kom in när hon blev aktiv (kan minnas formuleringen fel) men det är inget jag lägger större vikt vid. Ja det andra är väl planen att outa siaren, men här tror jag mer att BM såg en superplan utifrån sitt perspektiv, vilket hon även förklarade, för att sedan överge (?) den.

Såhär. Vet inte om Sidd är bästa kandidaten heller men just nu är det två drev med fyra röster i vardera.

Ena är Big mama som spelar som hon alltid gör. Ser inget rödande i hennes spel.

Sedan har vi Impetigo. Impetigo har samma roll och färg som Stradh hade. Stradh var grön. Då måste Impetigo vara grön. Det går inte ihop annars.

Så just nu tror jag vi drevar två bybor.

Garanterat ulvar i gänget som röstar på Impetigo.
Jag kan även tycka det är lite slött att hoppa på Impe på premissen nya coola Farmor. Känns som enkel strategi att flytta fokus till något som inte går att analysera i spel (ja, vi har ju posterna från Farmor 1.0 fram till dess).

Samtidigt faller ju jag lite på samma lösa grunder i mitt slöröstande då jag ligger kvar på BM utifrån inaktivitet, nu när hon blivit aktiv.

Såhär, att rösta ut en Impetigo som förmodligen har power-roll för byn är inte smart. Det vi alla kan vara överens om nu i efterhand är väl ändå att Stradh/Farmor är bybo?

Om Stradh är bybo måste Impetigo vara bybo.
Förstår inte hur du sluter dig till att vi alla kan vara överens om att Stradh/Impe är bybo?

Om du drar den snillrika slutsatsen av antagandet att Impe har en powerroll så: öh ja, men det är ju lite som att säga att om vi antar att Octa är bybo så kan vi vara överens om att han inte är ulv.

Däremot håller jag med dig om att det skulle vara dumt att rösta ut en power-roll (på temat slå in öppna dörrar)

Jag ska släppa hela metadiskussionen kring hur och varför Stradh ersattes av SL (efter det här inlägget ska jag släppa det)
Klart det kan ha gått till som @Vimes skriver, Impe har läst tråden och kontaktar SL, eller så har SL aktivt sökt efter en ersättare, @Big Mama hävdar att det funnits en post i anmälningstråden där Brynolf efterfrågat ersättare. Alldeles oavsett hamnar vi ju i ett läge där vi tolkar va fasiken som hänt och varför SL ersätter en spelare - nu gick det ju fort vilket kanske talar för @Vimes tolkning.
Jag var snabb att göra samma tolkning som Octa, Farmor är ulv eller powerroll, men om Farmor är väktare eller siare hade ju SL lika gärna kunnat slumpa ut förmågan till nån annan bybo.
Den här långa ranten säger fan ingenting ser jag när jag läser igenom den, men slutsatsen får väl bli att det ör helt meningslöst att tolka Brynolfs agerande.

Rösten går ligga kvar på Impe tills han skriver mer

Okejrå, jag släpper att @Impetigo är ulversättare. @stradh spelade faktiskt bra.

RÖST: @BiobunkerVII

Testar här. Finns det någon ork kvar efter erat jippo igår?
jodå ork finns, men liksom TröttUtter och KåtBamse jobbar jag ju inom skolans värld och ska inte valla sjuor utan valla en skock lärare så det blir inte mycket möjlighet till spel före arbetsdagens slut

Klart det kan ha gått till som @Vimes skriver, Impe har läst tråden och kontaktar SL, eller så har SL aktivt sökt efter en ersättare,
Att @Impetigo ska ha läst tråden och på egen hand tänkt tänkt ”Jaha, men då kanske man skulle vara med?” bedömer jag som närmast osannolikt.

@Impetigo fick hundratals taggningar innan spelet startade utan att vilja vara med. Förstår inte hur @Vimes kan tro det som vis av erfarenhet borde känna till hur svårt det är att få folk att ersätta någon.

Jag gissar att Brynolf PM:ade folk i bön om hjälp.

@Impetigo får gärna reda ut det här, tack! 🙂 Varför var du inte med i spel från början? Vad fick dig att hoppa på nu?

(Vilket jag är mycket tacksam för naturligtvis! 🥳)

Meta är svår att bortse från….
Skulle SL ersätta en bybo för att spelare X har förhinder?
Tvek

Röst: @Impetigo
Tänkt samma,

Röst: @Impetigo
Vimes verkar försvara Impetigo vilket jag tycker är skumt: det har varit tradition att när en ulv lämnar partiet så jobbar SL stenhårt på att få in någon. Brynolf ville inte att Farmor-rollen skulle försvinna.
RÖST: @Impetigo

Men hörrni, sist det hände att en spelare hoppade av mitt i var ju i Utkante, när @Anthrox hoppade av. Då hittade SL en ersättare, och Anthrox var vanlig bybo.

@BiobunkerVII - du borde ju verkligen komma ihåg det här eftersom det var du som var ersättaren.

efterlös Brynolf ny spelare igår
Ja och Vimes menar att Impetigo läst tråden och därefter valt att vara med.

Min erfarenhet av att hitta ersättare är dyster: det är oftast jättesvårt, ersättaren blir ofta utröstad som ulv direkt och tja…det är stökigt på alla sätt.

Men ok @Octagonal kan absolut ha en poäng i att Farmor är en powerroll — Stradhs soel var grönt och det implicerar ju att också Impetigo är grön.

Såhär. Vet inte om Sidd är bästa kandidaten heller men just nu är det två drev med fyra röster i vardera.

Ena är Big mama som spelar som hon alltid gör. Ser inget rödande i hennes spel.

Sedan har vi Impetigo. Impetigo har samma roll och färg som Stradh hade. Stradh var grön. Då måste Impetigo vara grön. Det går inte ihop annars.

Så just nu tror jag vi drevar två bybor.
Visst: du kan ha rätt här nu vad gäller Strath.
Och du har förstås rätt i att Impe fick överta samma fraktion. Men för det första kan du även ha fel i att Strath var bybo. Har för mig vi hade en sån här situation tidigare där en spelare kom in i spel i efterhand och vi byn trodde denne var bybo.
Vi vet faktiskt inte, dock så riskerar vi att rösta ut en bybo-powerroll vilket jag inte vill.
Jag ville lyfta å pressa Impe om dennes ställningstagande om fjodde.

Röst: @fjodorsenuba

/ Sidd: Envis tunnelseende bydåre…

Back