Varulv Bamse och hans vener - R1

Jag vill framhålla @Basenanji som alltid är hövlig, urtrevlig helt enkelt. Det hindrar väl inte dig från att analysera och sticka hål på dåliga argument och dra fram ulvar i ljuset. Även @Sidd med sin självironi och glimten i ögat mot oss andra.
Tack för vänliga ord. Eller menar du att jag borde tagga till lite?

Jag vill vara tydlig med att jag tolkar allt som skrivs i tråden som en del av spelet. Så länge vi har en aktiv speltråd finns det inga metadiskussioner. Ska vi diskutera meta kan vi göra det i eftersnacket. Stradhs reaktion på Häger, Hägers svar och alla inlägg som följer därpå av olika spelare är en del av spelet.

@Big Mama du har ju vaknat till liv. Kommer se över min röst imorgon, just nu är hjärnan slut och jag måste sova om jag ska orka valla ett gäng 12-13 åringar runt en sjö imorgon.

Jag ser inte @Big Mama som ulvig. Hela snacket om siste mm skriker bybo i min läsning.

@BiobunkerVII botde komma in i spel.

Men vet ni? Hägerstrand är himla tjusig, smart och rolig, men jag tror att han faktiskt är ulv i det här partiet. Det är för lite hjälpsamhet, lite för lite riktiga misstankar, lite för många enkla poänger och lite för smart tänkt över hans spel.

Så jag gör så här:

RÖST: @Hägerstrand

Har jag fel?

Jag ser inte @Big Mama som ulvig. Hela snacket om siste mm skriker bybo i min läsning.

@BiobunkerVII botde komma in i spel.

Men vet ni? Hägerstrand är himla tjusig, smart och rolig, men jag tror att han faktiskt är ulv i det här partiet. Det är för lite hjälpsamhet, lite för lite riktiga misstankar, lite för många enkla poänger och lite för smart tänkt över hans spel.

Så jag gör så här:

RÖST: @Hägerstrand

Har jag fel?
jävla Stolle! Jag skrev ju precis att jag missat hela rundan på grund av jävla musik quiz med frågor om High School Musical och annan skit (ok jag skrev inte så detaljerat)

Det stod ”Ok, då stänger vi anmälan här.” I mitt huvud är det standard att det råder radiotystnad i anmälningstråden när PM gått ut, så när man medvetet struntar i det så funderar jag på om man håller på med något taktiskt kaosande.
Förlåt om jag är tjurig men det var även två andra spelare som skrev efter denna ”stängning” så vi var ett litet gäng som bluddrade på igår kväll. 🥹

Jag vill vara tydlig med att jag tolkar allt som skrivs i tråden som en del av spelet. Så länge vi har en aktiv speltråd finns det inga metadiskussioner. Ska vi diskutera meta kan vi göra det i eftersnacket. Stradhs reaktion på Häger, Hägers svar och alla inlägg som följer därpå av olika spelare är en del av spelet.

Jo, jag håller med om det här, att jag tycker det känns trist att ha sabbat det roliga får ju ses med linsen att det kan vara ulvspel från min sida fram tills vi kan prata om det utanför tråden.

Men jag fick lite punktering i ganska stor del av mitt sätt att se på varulvsspel här. Det som skapade den här situationen är ju nån slags förlängning av det jag skrev om tidigare, det med att göra det svårare för ulvarna. Det känns olustigt att spela på det sättet tills jag kan ha metadiskuterat det här utanför spel, så jag ska försöka komma in med en annan approach imorgon. Om jag inte kan hitta en annan approach så kommer jag inte kunna bidra så mycket, då kan jag lika gärna hänga.

Ikväll fortsätter jag att ha lite paus.

Hägerns första röst är egentligen en solid post. Klar logik och helt rimlig. Men sedan fortsätter det med att han vill rösta ut bybor utifrån att det är bättre för byn att bli av med deltagare som inte bidrar.

Det är också ett rimligt argument, men som jag läser det: ulvigt. Jag vill hellre att vi siktar in oss på de som verkar ulviga i första hand och röstar ut dem. Att ”trimma byn” till en R3 är farligt vågspel: hur kan vi t ex vara säkra på att de skickliga spelarna ens överlever? Tar Hägerstrand sin egen överlevnad för given?

(allt som skrivs i ett varulvsspel är en del av spelet men jag hoppas och tror att du fattar @Hägerstrand stt jag bsra försöker spela spelet, även om det kommer i ett känsligt läge)

Nalle-Maja är prospect till Tuffa Tuffingars Förening.
håller med, men du ville vara Brummelisa, hon är ju ganska menlös och verkligen ingen tuffing!
Du är ju bara NM för att SL är lite av ett fyllo som läser fel……

(allt som skrivs i ett varulvsspel är en del av spelet men jag hoppas och tror att du fattar @Hägerstrand stt jag bsra försöker spela spelet, även om det kommer i ett känsligt läge)
Helt lugnt. Jag tar en andningspaus för att jag inte riktigt vet hur jag ska skriva för att inte själv känna mig elak i mina inlägg, inte för att jag känner mig känslig för andras påhopp. Det är fritt fram att bygga dina opportuna 😘 angrepp på det, allt i speltråden ska läsas som spel.

Helt lugnt. Jag tar en andningspaus för att jag inte riktigt vet hur jag ska skriva för att inte själv känna mig elak i mina inlägg, inte för att jag känner mig känslig för andras påhopp. Det är fritt fram att bygga dina opportuna 😘 angrepp på det, allt i speltråden ska läsas som spel.
Hägerstrand är en bajskorv!

Back