Varulv Bamse och hans vener - R1

Och du med @StradhLestat! Jag förstår att det är lätt för känslorna att svalla över i de här spelen (jag har ju själv gjort samma sak), och det är svårt att inte ta åt sig (jag är fortfarande lite upprörd över att BB7 sa att jag var spelförstörande för aslänge sen, men det var en ulvgrej). Jag tycker du skött dig bra här och hade dig som hyfsat grön på spelet.

Hej allihop!

Kul att spela igen, trist att läsa om det som föregick min ankomst. Hoppas att du vill spela igen längre fram @StradhLestat

Jag har läst igenom snabbt för att hinna få lite sömn också:

Rödast till grönast:
@Sysp - Lille Skutt

@Big Mama - Nalle-Maja

@Basenanji - Katten Jansson
@Sidd - Ola Grävling
@BiobunkerVII - Smocke
@Octagonal - Vakttroll
@Vimes - Bamse
@Sömniga Isaac - Skalman
@fjodorsenuba - Pellefant

@Anthrox - Billy boy
@Hägerstrand - Konstapel Kask

Jag hinner inte motivera mer än ytterst kort: Sysp är svinskum, förvåbad att ingen verkar ha lyft detta tidigare. Varenda psykologiskt varulvstrick i boken som han visar upp. ULV!

BM är inte lätt att läsa men det är mycket konatigheter där

Basse rödas mest av 1) ”tre-fyra duktiga spelare-gate” och 2) ”att dreva mig är uselt” i #137 som är en märklig hyperbol

Fjodor ger ett grönish intryck med sin avslappnade stil.
Antjrox också.

Hägerstrands tankar om vad som utgör en god bybo känns väldigt organiska och är en direkt fortsättning på de tankar han luftade i förra spelet. Sen resonerar han väldigt bra om många saker i övrigt.

Röst: @Sysp

God natt!

håller med, men du ville vara Brummelisa, hon är ju ganska menlös och verkligen ingen tuffing!
Du är ju bara NM för att SL är lite av ett fyllo som läser fel……
Nej Nej! Jag menade Nalle-Maja och det fattade vår store SL även om jag skrev fel. Se bild!

@Impetigo , välkommen in! (Massa skor i hela hallen, folk vid fläkten som röker)

Två frågor:
1. Vad är det du sett på Sysp? Jag blir supernyfiken för i min läsning har han inte stuckit ut.
2. Är Häger verkligen grön? Han har skrivit flera bra inlägg, ja. Men har de inte varit bra på ett sätt som även ulvar kan skriva?

Tänkt samma,

Röst: @Impetigo
Tycker ni hugger på konstiga saker båda två.

Ni får det att verka som att Brynolf sökt med ljus och lykta efter en ersättare, men det kan ju lika gärna varit så att Impetigo läst tråden och kontaktat Brynolf.

Det här tycker jag är svaga röster av er båda.

Innan första natten är allt ren chansning. Jag föreslår att vi tar ut Impetigo ikväll. Om han är bybo så blir han inte ledsen, hade ju inte anmält sig.

Om han är ulv så får vi ut en och grönar samtidigt Hägern på ett bräde. Har svårt att se att han och Stradt skulle gått så hårt åt varandra om de var ulvkompisar.

Ni får det att verka som att Brynolf sökt med ljus och lykta efter en ersättare, men det kan ju lika gärna varit så att Impetigo läst tråden och kontaktat Brynolf.
Jag känner mig ju hemma i anmälningstråden och såg där att SL igår kväll sökte just med ljus och lykta efter en ersättare.

Välkommen in i spel Impetigo!

Delar din take på Sysp. Något lurt där. Detsamma med Sömnige S och Sidd.

Sen talar tyvärr rätt så mycket för att du Impetigo antingen är ulv eller har en power-roll. Hade varit enklare för SL att låta rollen gå annars. Är du bybo lär du tyvärr bli nattmördad.

Många likeas både höger och vänster vilket gör mig nojig. Ulv som vill vara skön och glida med. Omtyckt av alla vibe✌️

Impe verkar i förbigående tycka att fjodde gjort det vettigt hittills.
Se post R1:71.
Skojar fjodde totalt om Vimes Bamsebild eller är han seriös om spoilerknappens funktion.
Eller är det bara post för att visa deltagande?

Vi tycker alla olika om sånna poster och gör sånna själva ibland👍

Förvånar mig att Impe tycker det är grönande dock.

Röst: @Impetigo

Ge din syn på den Impe👍
Nu börjar vi få till drev tror jag i alla fall att senare röstanalysera.

Många likeas både höger och vänster vilket gör mig nojig. Ulv som vill vara skön och glida med. Omtyckt av alla vibe✌️
För min del mest att jag läser och försöker visa att jag är här. Så att säga, kommer ha svårt att delta innan 15:00 idag. Ser dock att vi åter har ett slumpelent som kommer överskugga spelet igen, denna gång rotad i Strahds avhopp och Impes inhopp. Menar inte att Impe ska stå fri från skuld, men ska vi verkligen läsa in för mycket i det hela? I så fall sitter vi snart i liknande situation som tidigare spel där vi får laser fokus på meta diskussioner istället för vad som sägs och görs av spelarna vid bordet.

Såhär, att rösta ut en Impetigo som förmodligen har power-roll för byn är inte smart. Det vi alla kan vara överens om nu i efterhand är väl ändå att Stradh/Farmor är bybo?

Om Stradh är bybo måste Impetigo vara bybo.

Rörigt värre just nu. Jag har nog fel om både den ena och den andra.

Kan vi göra så här: posta era röd-grönlistor! Jag vill se hur allas lojaliteter ligger.

Vimes verkar försvara Impetigo vilket jag tycker är skumt: det har varit tradition att när en ulv lämnar partiet så jobbar SL stenhårt på att få in någon. Brynolf ville inte att Farmor-rollen skulle försvinna. Jag tycker förstås att det är ädelt att @Impetigo ställer upp, men nu är det skumma saker i görningen. @Sysp tycker jag har spelat vettigt.

RÖST: @Impetigo

Back