Nekromanti Bagshastikatar

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Beror väl på världen

- Ymir, som nog vill påstå att ALLA på medeltiden skulle få krupp (eller bli förundrade iaf) om de såg en kvinnlig krigare.

Jag misstänker att många skulle anta att det var en pojke :gremsmile:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Re: humla ~ bi

javisst. helt korrekt.

jag hade ju redan sagt bög och flata. då kan jag ju itne sriva bisexuell. då brister ju textens sammanhållning...

chrull
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
men är det inte "avikande sexuell läggning" i N2? jag hoppas verkligen inte de har satt homo eller bi som en nackdel...

eller så är det väl det att spelledaren själv får avgöra vad som är avgörande.... hmmm

intressant. vad ksulle ni sätta som avvikande (det skall vara en nackdel) i neotechsvärld.

pedofili är det första jag tänker på. men jag vill INTE ha en rollperson som är pedofil.
zoofil? tänder på djur? det är ju faktiskt lagligt i dagens sverige... (www.sexaronaturligt.nu) men det är ju ganska avvikande från normen...

chrull
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Re: Eh? Vaddå 'spelar ingen roll'?

Eh...ursäkta mig? Tala för dig själv, åtminstone.

kom igen nu. det är det man ALLTID gör. man pratar för sig själv och ibland pratar man för sin spelgrupp och för det man tror är normalt.

MEN man pratar alltid utifrån sina egna erfarenheter. Ibland verkar det som om folk glömmer det...


men givetvis ska du säga din åsikt i ämnet. men det är ju faktiskt DIN åsikt baserad på DINA erfarenheter...


åter till ämnet: sexualitet är inte särsilt viktigt i våra spelmöten. om sexualiteten finns där är den oftast mellan två rollpersoner så det spelar liksom ingen roll.. typ...

nej. mer romanser i rollspelen tror jag...

chrull
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Re: Eh? Vaddå 'spelar ingen roll'?

Eh...ursäkta mig? Tala för dig själv, åtminstone. När vi spelar tenderar dylika saker att komma upp emellanåt, och en karaktärs sexualitet blir, precis som i verkligheten, en viktig del av dess personlighet - sexualiteten påverkar ganska mycket, trots allt. (Ett av skälen till att jag inte vill spela dvärgar, tex- asexuella typer = skittrista).

Hur ofta har det radikalt förändrat ert spelande att en karaktär varit homo- eller bisexuell? Hade det varit en stor skillnad om en av de inblandade personerna varit av ett annat kön?

Eller så kan vi säga så här: nästa gång du är ute på stan så tänk på att var femte person du möter kan ha en "avvikande" sexuell läggning. Fundera sedan över om du någonsin kommer märka av det.

Det är klart det kan komma upp i rollspel - men då är det spelarens val att karaktären blir kär i en person och agerar på ett visst sätt. Jag ser inte det som underligare än andra saker jag sett karaktärer göra som en del av sin "personlighet" (mata hästen med kött, t.ex. "Det ska vara en riktig stridshäst!").

Dvärgar kan nog vara romantiska de också...Eller homosexuella för den delen!

/Henrik
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Eh? Vaddå 'spelar ingen roll'?

"Hur ofta har det radikalt förändrat ert spelande att en karaktär varit homo- eller bisexuell? Hade det varit en stor skillnad om en av de inblandade personerna varit av ett annat kön?"

Jag hade en rollperson i Neotech en gång som var nekrofil, alltså vars sexuella preferenser var döda människor. Vid ett tillfälle begav sig min rp iväg själv till sjukhuset för att bryta sig in i bårhuset (värt att tillägga är att spelargänget var vid samma tillfälle jagade av ett gatugäng). Detta resulterade i att gatugänget tog tillfället i akt när min rp var ensam och mejade ner honom utanför sjukhuset. Men som tur var så klarade han sig pga att sjukhuset var så nära...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: "Inga bögar i mitt rollspel!"...

Fast även om jag inte dömer folk efter kön, ras(ras? btw) eller sexuella preferenser har jag fett med fördomar om bandyspelare och poliser. Jaja, jag ska försöka bekämpa dem.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Beror väl på SL

"Det beror väl helt på fantasyvärlden"
Tycker det beror ännu mer på hur erfaren SL är och vågar ändra på världen.. Själv skulle jag nog spela med samma kriterier i alla världar *inser precis att jag hävdat att jag är erfaren.. Äsch!*

"Ett av skälen till att jag inte vill spela dvärgar,"
Du sådde en idé.. Homosexualitet borde vara olika för människor.. Jag kanske anser att det är en sak för människor men hur är det för dvärgar? Själv tycker jag dvärgar är strikta och konservativa.. Att vara homosexuell skulle vara skamligt och stöta ut dvärgen från dvärgsamhället.. Eller vad tycker ni?

"Jag hade en rollperson i Neotech en gång som var nekrofil, alltså vars sexuella preferenser var döda människor." - Sereg
Hmm.. Läste först "...vars sexuella preferenser var döda människor" och tyckte att du fått nekrofili lite om bakfoten.. /images/icons/smile.gif Kanske tid att införa nekrofilislaget? /images/icons/laugh.gif

/[color:448800]Han</font color=448800> som förresten hittade Rosens inlägg (som jag nämnde i tidigare inlägg) här
 

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
men är det inte "avikande sexuell läggning" i N2? jag hoppas verkligen inte de har satt homo eller bi som en nackdel...

Jao... Det kallas 'Udda sexuell läggning'. "Rollpersonen tänder på något annat än det som är det vanligaste i det övriga samhället."

Jag anser inte att bi- och homosexualitet är det 'vanligaste i det övriga samhället'.
Däremot behöver man inte se det som en 'Nackdel', trots att man var tvungen att placera resultatet på en av de två tabellerna (Fördelar/Nackdelar). Resultatet 'Alkoholiserad' finns ju t.ex. ganska ologiskt sett på tabellen för Fördelar.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
citatfnatt

Om nu någon missat det så är alla Hans citat från andra inlägg än det han faktiskt svarade på (mitt). Underligt men sant. /images/icons/crazy.gif
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
820
Location
Göteborg
Möjlig anledning

Jag gissar att skälet är att Han till skillnad från alla (?) andra på forumet använder sig av platt visning. Har själv varit med om jag fått svar på saker som jag inte skrivit från Han och fick då den förklaringen (jag tyckte det var synnerligen mystiskt vid detta tillfälle eftersom det var i en Vampiredebatt och citaten var från Krille... jag kände definitivt inte igen mig i vad som stod där... /images/icons/wink.gif )

Snälla Han, använd trådvisning då du svarar på inlägg! /images/icons/crazy.gif
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: "Inga bögar i mitt rollspel!"...

har jag fett med fördomar om bandyspelare...

samma här.
fast jag har nog lite större fördomar mot fotboll
finns ingen mer menigslös sport!!!!!!
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
Re: Håller med

Länge leve fria världar där ingen skall behöva bli förföljd på grund av att han eller hon inte är såsom majoriteten av samhället! Jag hade förresten glömt bort att använda homosexuella i mina kampanjer, snart får jag veta hur mina spelare kommer reagera.

Väldigt omoget skulle jag tro...
 

(vulg)

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
104
Location
Göteborg (nästan)
Re: "Inga bögar i mitt rollspel!"...[OT]

Fotboll är väll inte mer meningslöst än bandy. Fotboll är ju rätt enkelt och alla kan spela det men bandy har ju en massa utrustning och grejer och onödiga regler o shit! näe tacka vet jag de lite mer våldsamma spelen som kulsprutebeachvoollyboll och liknande.../images/icons/devil.gif
 

Adragoor

Warrior
Joined
24 Jun 2001
Messages
260
Location
Lund, Skåne
Vad kul att någon använder sig av ett ord man har uppfunnit! Om än i ordentligt orchisk förvanskad form... /images/icons/laugh.gif
 

Adragoor

Warrior
Joined
24 Jun 2001
Messages
260
Location
Lund, Skåne
Det bör tilläggas att det i det medeltida Europa var den som tog emot som blev straffad... om man nu vill vara strikt medeltida.

En bättre idé är väl att köra med samma syn som under antiken. Dvs. det är inget större fel på homosexualitet egentligen, det är snarast en vacker och ren form av kärlek, fast folk gillar att skvallra om det. Dvs. ungefär som i vår tid... Fast å andra sidan, i bondska avkrokar kan ju folk vara hur inskränkta som helst, och homofobi kan ju skapa intressanta konflikter om man gillar vardagsrealism i sina fantasyspel...
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Roliga sporter...[OT]

Det finns ingen annan riktig väg att gå förutom svärdets väg... Kendo och Iaido markerar Civilisationens och individens ståndpunkt av välstånd, och är samtidigt riktigt jävla kul!
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Fördomar

Min åsikt är att det är okej att ha fördomar om andra människor, så länge man håller dem för sig själv. Även om jag exempelvis inte skulle tycka om Homosexuella, men man låter dem ändå vara det. Jag mår ärligt talat illa vid tanken av Homosexuellt samlag, men jag håller mina åsikter för mig själv i detta fall. Man kan ju inte förbjuda folk att ha sina egna åsikter om ting, eller?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Kommentaren noterad [NT]

/[color:448800]Han</font color=448800> som ändå tänker köra med platt version men ska ändra sig ang. hur han svarar på inlägg
 
Top