Nekromanti Bagshastikatar

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Rappt utfalll - ObK77T6 i underlivet

"Lugna ner dig lite..."

Vem påstår att jag inte är lugn? Jag uttryckte bara en mycket bestämd åsikt, som jag har all anledning att nämna.

"att inte låta någon vara homosexuell skulle väl värre än att "låta" dem vara det, eller?"

Javisst - men det är inte det som är poängen. Jag påpekade bara att även om man inte "låter" någon vara homosexuell så är han det i alla fall. Så hela idén om att låta eller inte låta gör ingen egentlig skillnad.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
En sak till

"Du" i mitt inlägg var riktat till "jag" i Tokugawas - oavsett vem det gäller.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Rappt utfalll - ObK77T6 i underlivet

Jag påpekade bara att även om man inte "låter" någon vara homosexuell så är han det i alla fall. Så hela idén om att låta eller inte låta gör ingen egentlig skillnad.

Eller om man "låter" någon vara homofob, vilket folk förvånansvärt ofta verkar glömma. Båda fenomenen bygger på känslor, och folk känner vad de känner oavsett vad man säger åt dem att de ska känna.

Det hände mig för några år sedan att några tjejer på en (ej rollspelsrelaterad) mailinglista som jag var moderator för nämnde lite om sina bisexuella erfarenheter, varpå en kille for ut i långa akademiska utlägg om det olämpliga i att göra reklam för såna frånstötande perversiteter på offentlig plats. Jag tyckte det föll in under personangrepp på tjejerna ifråga, och hade en lång privat korrespondens med honom där jag försökte övertyga honom om att de faktiskt hade rätt att ligga med vem de vill utan att han hade med det att göra.
Det misslyckades totalt. Den utomordentliga vidrigheten i homosexuella aktiviteter var en så grundmurad del av hans världsbild att jag lika gärna hade kunnat propagera för sadistiska mord på spädbarn, eller försökt övertyga honom att bajs är gott att äta.
Han gick till slut med på att hålla tyst i ämnet på villkor att tjejerna gjorde det också - fair enough, eftersom det uppenbarligen föll in under "inlägg som kan vara stötande för andra deltagare". Sensmoralen var iaf att folk faktiskt har rätt att få ha sina åsikter och att få dem respekterade, även om de skulle vara politiskt inkorrekta. Grundfrågan är hur de agerar på grundval av dem.

--
Åke
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Rappt utfalll - ObK77T6 i underlivet

"Sensmoralen var iaf att folk faktiskt har rätt att få ha sina åsikter och att få dem respekterade, även om de skulle vara politiskt inkorrekta."

Som jag sade, så tycker även jag att man får ha vilka åsikter man vill. Jag har aldrig bett någon att byta åsikt. Men om någon nu tycker att något jag känner är stötande och måste hållas hemligt, så har jag väldigt svårt att uppskatta den åsikten. Jag accepterar att den finns, men jag tänker inte tycka om den.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Rappt utfalll - ObK77T6 i underlivet

Vem påstår att jag inte är lugn? Jag uttryckte bara en mycket bestämd åsikt[...]

Jasså, jag tycker fortfarrande du låter gnäbbig! /images/icons/smile.gif

Så hela idén om att låta eller inte låta gör ingen egentlig skillnad.

Inte det? Homofober låter uttryckligen inte homosexuella vara homosexuella (vad de nu vill komma fram till), medans folk som inte 'ofredar' bögar låter dem vara det. Det är väl en väldans skillnad. Låt mig omtolka din mening. Du menade nog att det inte borde göra någon skillnad. Och då håller jag givetvis med dig totalt.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Rappt utfalll - ObK77T6 i underlivet

Och min poäng är att om man bär på åsikter som man själv vet är "fel" (typ fördomar) borde man bekämpa dem, och bli lite bättre här i livet.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Rappt utfalll - ObK77T6 i underlivet

"jag tycker fortfarrande du låter gnäbbig!"

Det är så jag vanligtvis låter ^_^

"Homofober låter uttryckligen inte homosexuella vara homosexuella (vad de nu vill komma fram till), medans folk som inte 'ofredar' bögar låter dem vara det."

För det första så finns det även homofober som inte ofredar folk. För det andra så tror jag inte att någon har lust att förstå min poäng, så jag slutar upprepa mig nu innan jag blir gnäbbig på riktigt ^_^
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Re: "Inga bögar i mitt rollspel!"...

jag har mängder med fördomar om nazister, sportnördar, floware, cheeleadertyper, popartister, poliser, politiker byråkrater, advokater et cetera. Jag dömer ingen bara för att de är något av ovanstående (jo, kanske lite) men jag ogillar deras åsikter/musiksmak/stil.
Nalle
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
Re: Vad betyder ObK77T6 i underlivet?????

ObK77T6

obktttg

det är inte 1337, det är ett telefonnummer 0687776, eller kanske elite's mindre kända kusin f33bl3, där det står oskarshamn (fast på ryska). Vissa visa män i öster skulle dock påstå att det är en sjunde inkardationen av Buddhas hemlia namn, men det kan jag inte svära på. Annats kan det vara en datorkod, till den urgamla datorn Atari StE, då det är en avslutningskod, om datorn skulle ge sig själv då det inte fanns någon ström att tillgå (den berömda enda bomben!)

Eller så står det bara 77 OBegränsade 6-sidiga Tärningar i Krosskador, felstavat, vilket förstås du såg, men ändå vill kommentera om, onödigt i så fall...

-För övrigt så anser jag att Rollspelssmedjan ska uppdateras!!!
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
underlivet

Du tillåter mig alltså inte att ha den världsynen att alla är, och kommer alltid vara, sämre än mig, ty jag kommer att ha flest prylar när jag dör???

-För övrigt anser jag att Rollspelsmedjan borde uppdateras!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Rappt utfalll - ObK77T6 i underlivet

Och min poäng är att om man bär på åsikter som man själv vet är "fel" (typ fördomar) borde man bekämpa dem,

Problemet är bara att de som verkligen har fördomar - och inte bara bollar lite löst med dem, som Tokugawa - nästan undantagslöst vet själva att de är rätt.

--
Åke
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Men tack!

Fast jag fatta inte riktigt det där med halshuggning..Jaja, själv gillar jag brysselkål.. Mums..
 
Top