Kenzui
Warrior
tjena jag undrar varför man inte kan ha? för det går ju faktiskt om man rak sköld som rund sköld eller nån sån där halvmåns sköld som jag inte mins namnet på. Jag har testat det blir ju svårare men det funkar! HA DET BRA!!!
tjena jag undrar varför man inte kan ha? för det går ju faktiskt om man rak sköld som rund sköld eller nån sån där halvmåns sköld som jag inte mins namnet på. Jag har testat det blir ju svårare men det funkar!
I de flsta rollspelsfall sker striderna(även avstånsstriderna) på nära håll, att vissa då vill ha både en pilbåge och sköld är väll ganska naturlig.
Observera att jag inte på något vis försöker vara historisk korrekt utan bara konstaterar vad som går att göra utifrån reglerna.
Det var någonting liknande jag hade tänkt mig, alternativt kan man ha lite polare med närstridsvapen.Som jag tolkar det så har Liljans Garde, som åtminståne jag har fåt för mig att dom använder vicorish lyfali och serine båge, en taktik som går ut på att stå på håll och skuta med svärden lätt åtkomliga varefter när fienden är lagom nära släppa bågarna och ta upp svärden på det sättet slipper dom ta tid för att spänna på sig skölden inför närstriden och kan ändå skada motståndarna medans dom kommer rusande.