Bästa svenska omslaget?

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Det allra snyggaste omslaget på en svensk rollspelsprodukt har en bild från en utländsk produkt så jag får ta något annat. Då blir det det här som visar precis vad spelet handlar om. Dessutom fartfyllt och fullt av snygga detaljer. Spelet är snyggt i övrigt också, välskrivet och välmatat med intressant information men verkligen ingenting för mig när det gäller reglerna.

214951.jpg
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Svenska rollspelsomslag håller överhuvudtaget extremt hög kvalitét nuförtiden, så det är verkligen inte lätt att välja. Jag kommer inte på många från de senaste tio åren som jag tycker är dåliga, eller ens mediokra - nivån är nästan absurt hög, både i termer av layout, illustration och koncept. Men den här tar hem det för mig, för själva idén är bara fantastisk, och kompositionen och genomförandet top-notch:

 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,882
Location
Port Kad, The Rim
Jag skrev för tio år sedan en bloggpost som bland annat redde ut varför Marsklandet fick detta Jim Holloway-omslag.

 

Nero

Warrior
Joined
24 Feb 2014
Messages
271
Slår ett slag för En Garde 2. Hade kanske passat Götterdämmerung ännu bättre men fortfarande genial i all sin enkelhet.
 

Attachments

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag reagerar lite på hur extremt balkaniserade vi är i den här frågan. Fyra sidor in i tråden har nästan varenda person röstat på en grej ingen annan gjort, och rösterna är fördelade på ett väldigt brett spektrum av tidsepoker och stilar.
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Jag reagerar lite på hur extremt balkaniserade vi är i den här frågan. Fyra sidor in i tråden har nästan varenda person röstat på en grej ingen annan gjort, och rösterna är fördelade på ett väldigt brett spektrum av tidsepoker och stilar.
Lägger till min analys. Kan vara att folk inte lägger upp en bild ifall de ser att andra redan lagt upp den.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,908
Likt @dancodan är även jag väldigt förtjust i Neotech Edges omslag!

Vidare älskar jag omslaget till Mutant 2089. Jag möjligtvis lite förblindad av nostalgi då det var det första rollspel jag köpte.

En annan kanske lite otippad favorit är omslaget till äventyret Eldsjäl till DoDT. Jag har inte spelat äventyret och har hört att det inte ska vara jättebra, men jag är otroligt förtjust i den typen av ögonblicksbilder som utgör framsidan!eldsjal-drakar-demoner-framsida-1.jpgnya-mutant-1.jpg
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,712
Location
Göteborg
Jag reagerar lite på hur extremt balkaniserade vi är i den här frågan. Fyra sidor in i tråden har nästan varenda person röstat på en grej ingen annan gjort, och rösterna är fördelade på ett väldigt brett spektrum av tidsepoker och stilar.
Alltså det är ju inte som att den här tråden handlar om vilket som är Sveriges bästa rollspelsframsida. Den handlar om framsidor man gillar. Vilket tydligt illustreras av det faktum att folk lägger upp fler än en bild.
 

PhilArt

Patafysike Doktor
Joined
19 Sep 2004
Messages
705
Location
Malmö
Jag reagerar lite på hur extremt balkaniserade vi är i den här frågan. Fyra sidor in i tråden har nästan varenda person röstat på en grej ingen annan gjort, och rösterna är fördelade på ett väldigt brett spektrum av tidsepoker och stilar.
Kanske drivs postandet av önskan att komma med det bästa förslaget, och om det man tänkt sig redan är postat så testar man en annan god kandidat. Det sagt så verkar preferenserna helt klart va spretiga, men så kan ju som sagt också ”bästa” ha flera olika innebörder.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag reagerar lite på hur extremt balkaniserade vi är i den här frågan. Fyra sidor in i tråden har nästan varenda person röstat på en grej ingen annan gjort, och rösterna är fördelade på ett väldigt brett spektrum av tidsepoker och stilar.
Det är väll på inget sätt konstigt . Vi är ju individer och inte ett hivemind så att preferenser går isär och är brett sprida över alla ändar på spettet är ju absolut inte konstigt på något sätt.
 
Top