Nekromanti Bästa Settings?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,540
Voldemort teamar up med Hjärter dam oc Hastur för att anfalla aliancen av Hyrule, Westros och Hyperboria förenade under kung Conan, tidens hjälte och bärare av the master sword! :gremlaugh:
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,212
Skulle kunna vara den bästa kampanjen genom tiderna :gremshocked:
Och Conan måste dock rida på Aslan i slutstriden med Cthulhu som Hastur frammanat! Och The Master Sword är givetvis Stormbringer i förklädnad.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,540
Schtajner said:
Skulle kunna vara den bästa kampanjen genom tiderna :gremshocked:
Och Conan måste dock rida på Aslan i slutstriden med Cthulhu som Hastur frammanat!
Ja, och så rider Voldemort på en t-rex från Land of the lost med Härskar ringen i högsta hugg :gremlaugh:
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Wilderlands/The City State Campaign

Först och därmed bäst. Innehåller inte onödigt mycket bjäfs om ädla kämpar och fåniga kulturer. Snygga och praktiska hexkartor och städer med namn som City State of the Invincible Overlord.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,729
Några favoriter utan särskild ordning:

Midnight - världens enklaste setting att ge en pitch till om man har med fantasynördar att göra: Sauron vann, ni är motståndsrörelsen.

Old World (Warhammer) och Arcaria (Saga) - settings som ligger rätt nära perioder vår egen historia vilket gör att det finns otroligt mycket coola grejer att sno från vår värld och stoppa in där.

City by the Sea och City States of Venus - "egna" kreationer (med starka och tydliga influenser) som jag vill spela mer i.

Mutant: Undergångens arvtagare - enda settingen som får mig intresserad av att spela riktigt vardaglig diskbänksrealism.

Trudvang - men bara utifrån bilderna och möjligen fluffet i första Drakar och Demoner 6.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Fabeljazz!

Finns många fantastiska spelvärldar MEN en favorit som jag tycker bor omnämnas just för att den är lokalproducerad är ju Fabeljazz av Dimfrost. Vilket grymt coolt och härligt spel. Detta kombinerat med Risings jazzduell-regler gjorde spelet till en riktig höjdare.

Finns det någon som fortfarande spelar detta?

Läs mer här:
http://www.gob.nu/thc/thc33.pdf
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Fabeljazz!

"Finns det någon som fortfarande spelar detta?"

Inte sedan Sverok eller vilka det nu var skrev om det och illustrerade det med nakna djur. Då blev det obehagligt.


Storuggla, moralpanik eller kex
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Fabeljazz!

Storuggla said:
"Finns det någon som fortfarande spelar detta?"

Inte sedan Sverok eller vilka det nu var skrev om det och illustrerade det med nakna djur. Då blev det obehagligt.


Storuggla, moralpanik eller kex
Bilder på nakna djur?! That's just sick!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
God45 said:
Jag vill spela i en setting som har den här kartan :gremsmile:

J*vla dig

nu sitter jag och en kompis och planerar att faktist köra en kampanj på ett liknande område.

//Lukas som dock byter ut några länder mot andra
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Det finns en spelvärld som jag alltid återkommer till, oavsett spelsystem: Star Wars-galaxen. Helst med Expanded Universe på armslängds avstånd som man plockar godbitar ifrån.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Cool tråd! Fattar dock inte att folk kan bestämma sig för något. Bara det är imponerande! Jag är för velig och har spelat alldeles för få rollspel för att säga något vettigt. Trist men sant ... Jag kan få setting i detalj, jag har aldrig läst världsböcker från pärm till pärm och desto mindre har jag följt dem slaviskt.

Edit: Jag tror nog att alla settings jag upplevt har haft något coolt. Alltså, jag tilltalas av det mesta av olika anledningar. Fast "bäst" tycker jag nog, ändå, om landsbyggd och vildmark och små bebyggelser. By och skog, ja det är nog min melodi. Samtidigt är det gött med riktigt jävla skitiga och freakiga städer. Kanske är det just där jag drar i mina växlar: idyll, mys, täta skogar och tjock mossa, eller hårdhudat, skitigt och lite konstigt. Mja, jag är helt enkelt för velig ... Damn.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Håller med, jag älskar smÅ samhällen och stora vildmarker att utforska. Det är en speciel frihetskänsla. Vilka settings rekommenderar ni då?
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Tomatalven said:
Håller med, jag älskar smÅ samhällen och stora vildmarker att utforska. Det är en speciel frihetskänsla. Vilka settings rekommenderar ni då?
Points of Light aka D&D 4E. Inte så mycket till en jättedetaljerad setting, men det finns småtips till hur man bygger upp just det du sade. D&Ds system i sig funkar rätt okej för det också.

Annars så kan du ju bara spela Bläck :gremsmile:
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Jag gillar settingen i Shadowrun. Åmtminstone fram till och med 3rd edition. Menar vi har magi som återkommit, cyberteknologi, Drakar som ställer upp som presidentkandidater (och vinner), en smutsig framtid (gillar verkligen inte skinande vita utopier som star trek). Dessutom då gillar jag kopplingarna som var bakåt till Earthdawn. Världen var genomarbetad och kändes som levande i och med sättet de skrev på i böckerna där folk inne i världen diskuterad eolika saker.. Skulle jag vilja leva i den världen, njae, det beror på.

Och som Krille säger: Star Wars-universat med expanded universe. Här finns utrymme för väldigt mycket skoj spelande.

Sedan är jag ju då svag för steampunk och pulp ficiton-miljöer

/Ulfgeir
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Håller med, jag älskar smÅ samhällen och stora vildmarker att utforska. Det är en speciel frihetskänsla. Vilka settings rekommenderar ni då?"

Jag skulle säga Trudvang. För mig i alla fall.


Storuggla, och så trolltrummor och långhus
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Kraetyz said:
Tomatalven said:
Håller med, jag älskar smÅ samhällen och stora vildmarker att utforska. Det är en speciel frihetskänsla. Vilka settings rekommenderar ni då?
Points of Light aka D&D 4E. Inte så mycket till en jättedetaljerad setting, men det finns småtips till hur man bygger upp just det du sade. D&Ds system i sig funkar rätt okej för det också.

Annars så kan du ju bara spela Bläck :gremsmile:
Vad är Bläck? Jag kör brp och famtasy! osg just nu, varför just dnd?
 
Top