Quadrante
Grisbonde
Been there, done that. Man får nog inte ut något ur den om man inte redan öppnat sitt sinne dock.
Jo, jag har den också i mitt bagage.
Been there, done that. Man får nog inte ut något ur den om man inte redan öppnat sitt sinne dock.
Älskade den kursen!Been there, done that. Man får nog inte ut något ur den om man inte redan öppnat sitt sinne dock.
På min tid hette kursen i Umeå "Myt, magi och ockultism". Fanns också en kortlivad sommarkurs i esoterism vid Umu, men den hann jag tyvärr inte med att läsa.Kursen "Nyandlighet, magi och häxkonst" Vid Umeå universitet eller kursen "Magi och religion under tusen år" vid Göteborgs universitet kan kanske platsa. Vi har även kursen ”Religionshistoria: Ockultism: Rituell magi och radikal transformation” vid Lunds universitet.
Jag tror dig!Projekt- och gruppdynamik är nog den jag har haft mest nytta av.
Den skulle jag vilja (kunna) läsa på riktigt men jag är nog för dålig på matte.Optimeringsmetoder 5 hp, https://www.uu.se/utbildning/kurs?query=1TD184, för spel som handlar om att skapa bästa möjliga build.
På samma sätt har jag märkt att ekologi och etologi mer ofta lägger sig som ett hinder för coola fantasyscener än stöttar dem.Undvik för allt i världen historia och arkeologi! Efter två terminer tycker man att alla fantasyvärldar är rent larv! Man blir ett hopplöst stressmoment för sin spelledare!!!
Stå upp för Peter Stormare!Livets hårda skola.
Det var inte helt menat på skämt. Det är väldigt mycket man missar av att inte vara ute i världen utanför högskolan.Stå upp för Peter Stormare!![]()
Oh, de flesta hamnar där så småningom ändå, tro mig...Det var inte helt menat på skämt. Det är väldigt mycket man missar av att inte vara ute i världen utanför högskolan.
Vilka kurser är absolut nödvändiga för en utexaminerad rollspelare?