Varulv Avgångsklassen

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Nu finns det nog ett värde i att outa snapgrupp!

Om snapgruppen och Josabeth är i spel är det 50% chans att ”stretch goal unlocked: Josabeth” kommer nästa runda.

Om bara Josabeth är i spel är det 100% chans att ”stretch goal unlocked: Josabeth” kommer nästa runda.

Om ingen claimar snapgrupp får vi därmed bekräftat i början av r2 om Andersson är siare eller inte.
Medhåll
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
Eftersom vi har bråttom skriver jag mina misstankar så här:

Jag tror att Fjodor smulat vaktis. Det känns möjligtvis lite grönande men vaktis är ju lagagnostisk så frågan är om det rimliga bybodraget inte varit att inte smula alls…

Jag tror mer på Andersson som ulv efter hans siarclaim men lutar ändå åt att vi sparar honom för hängning i nösta runda.

Fjodor verkar ju bli den som hängs i stället och om försvaret är ”har smulat vaktis” så tycler jag knte det gör varkem från eller till.
Nej problemet med vaktis är ju att den kan vara ligist också. :( kanske inte det smartaste att smula men då jag visste att jag inte kan delta under dagen så vär det bättre än inget att smula.

Jag blir spolad eller reglerad.
Oavsett så kommer jag hem.

Jag ska strax sätta mig i bilen för hemfärd och borde vara hemma runt 1930.

Om Andersson visar sig känna Josabeth så tycker jag att Basenanji är värd en extra titt nästa runda.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Om du hade varit säker på att Josabeth var i spel, hur hade du tänkt då?
Då är det ju superkorkat att hänga Andersson. Förstås.

Tusan! Jag velar!

Just nu ligger min röst på Fjodor, och om Impetigo har rätt om Fjodors vaktisclaim och om Fjodor är snel bybo är det ju minst lika korkat att rösta på honom.

Jag har inte tid! Strax ska jag spela Pharaoh med Dante och andra nördar (det ska bli skitkul!) så jag måste bestämma mig snart!
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
Jag har också tolkat Fjodor som att han har vaktis, men det säger ju inte så mycket. Jag tror att smulningarna där varit ett sätt att få in ett alibi, eftersom han visste att han skulle vara inaktiv ett tag. Eller planerade för lågflygning. Oavsett så hjälper det inte.

I övrigt gött att se att Impetigo äntligen vaknat <3
Ja planerat lågflygande tyvärr, kallas jobb.
Men nån måste ju bli utröstad R1.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Och min gissning är att inga ”stretch goals unlocked” alls kommer nästa runda och då bränner vi Andersson till marken helt enkelt
Och du ser ingen risk med att ha kvar en ulv I spel? Alltså med tanke på övriga stretch goals och så där?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
Då är det ju superkorkat att hänga Andersson. Förstås.

Tusan! Jag velar!

Just nu ligger min röst på Fjodor, och om Impetigo har rätt om Fjodors vaktisclaim och om Fjodor är snel bybo är det ju minst lika korkat att rösta på honom.

Jag har inte tid! Strax ska jag spela Pharaoh med Dante och andra nördar (det ska bli skitkul!) så jag måste bestämma mig snart!
Jag vill påpeka igen att även om jag känner vaktis så kan jag vara ligist. Det har ni helt rätt i.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Just nu ligger min röst på Fjodor, och om Impetigo har rätt om Fjodors vaktisclaim och om Fjodor är snel bybo är det ju minst lika korkat att rösta på honom.
Vaktis är inte grön, det är väldigt viktigt att förstå. Både vaktis och kuratorn kan vara både ulv och bybo
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Och du ser ingen risk med att ha kvar en ulv I spel? Alltså med tanke på övriga stretch goals och så där?
”Öveiga stretchgoals” är snapgruppen, den ser jag ingen risk med.

Om Fjodor ryker i stllet kan ulvarna inte heller vinna med den gamla vaktis/kurator-manövern om det var det du tänkte på.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Aktiviteten nu säger att någon/båda av Fjodor och Andersson är ulvar! Det är ju bra!

Sjukt spännande!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Som det ser ut nu ryker alltså Andersson trots ett oemotsagt siarclaim.

Är det inte bättre att hänga Andersson i r2 när vi fått bekräftat att han är ulv? Hur långsökt hans siarclaim än är?

Mardrömmen är ju att hänga en aktiv och mentalt stabil siare och det är ändå det som ligger i ena vågskålen…
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Röstar vi ut Fjodor så kan inte spelet ta slut nästa runda, vilket ger R2 till make or break för Andersson och R3 till att hitta sista ulven.
Röstar vi ut Andersson, som mest troligt är en ulv som bara dinglar något värdefullt framför oss i en chansning, går vi potentiellt miste om en siare i R2. Är Andersson bybo kan en ulv-fjodor + en till med kuratorn vinna.
Är både Andersson och Fjodor bybor (osannolikt, men visst) röstar jag hellre ut Fjodor och får siare i R2.

Känns då mer safe att gå efter Fjodor, spara Andersson till R2 och se.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
Ja jag ser ingen poäng heller med att rösta ut Andersson om han nu känner Josebeth.

Den jag ser som mest röd för tillfället är Basenanji. Han har äntligen kommit igång men jag tycker han flänger och hakar på andras tåg utan att driva dem själv. Tidigare varit pådrivande och stöttande men nu fått ligistblindhet framför sig.

Röst: @Basenanji
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
Jag flaggar att vissa är helt tysta och nöjda med nuvarande drev och ligger kvar på andra röster. Försvara gärna det! Mellanmjölkarna får iallafall stå till svars för sitt drickande nu så här sent i rundan. @Vimes @Octagonal @Sidd
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Jag flaggar att vissa är helt tysta och nöjda med nuvarande drev och ligger kvar på andra röster. Försvara gärna det! Mellanmjölkarna får iallafall stå till svars för sitt drickande nu så här sent i rundan. @Vimes @Octagonal @Sidd
Ja, var tog Sidd vägen egentligen? Han lurkar ju i forumet, men har inte skrivit något på två timmar.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Röstar vi ut Fjodor så kan inte spelet ta slut nästa runda, vilket ger R2 till make or break för Andersson och R3 till att hitta sista ulven.
Röstar vi ut Andersson, som mest troligt är en ulv som bara dinglar något värdefullt framför oss i en chansning, går vi potentiellt miste om en siare i R2. Är Andersson bybo kan en ulv-fjodor + en till med kuratorn vinna.
Är både Andersson och Fjodor bybor (osannolikt, men visst) röstar jag hellre ut Fjodor och får siare i R2.

Känns då mer safe att gå efter Fjodor, spara Andersson till R2 och se.
Ska du flytta din röst från Andersson?

Vi bör få vära röster på plats asap för det är risk för vilda västern efter 19.00
 
Top