guldfink
Hero
Jösses, vilken bra idé! Det kräver en egen tråd!Jag tycker att det vore snyggt med ett gäng arketyper, med tillhörande incitament att ta sig till Marjura, för varje yrke. Typ att en krigare kan vara en rebell från Trinsmyra, tatuerad kargomit eller en banzikalärling från Bhannavil, att en nasare kan vara smugglare från Staden O eller utsänd från Moggers eller Shakellos handelshus (med sina olika förutsättningar och agendor) och att en magiker kan vara animist från Mereld eller nekromantiker från Chrachz. Arketyperna skulle kunna vara sammanställda i tabeller att välja eller slumpa från.
Det här är alltså ytterligare en avknoppning på tråden Konfluxsviten till DoD23? (som jag inte vill ta över). I den här tråden är jag nyfiken på vilka trakoriska arketyper som passar som rollpersoner på väg till Marjura för äventyret Svavelvinter. Tråden har självklart inget med den slutgiltiga produkten att göra, men @Brior och @Dimfrost är välkomna att både inspireras och bidra.
Ge mig era arketyper i följande format (eller ett annat som ni trivs bättre med):
Yrke
Släkte, om relevant
Beskrivning, inklusive bakgrund, hemvist och incitament att resa från Trakorien till Marjura.
(ett inte särskilt genomarbetat) Exempel:
Nasare
Anka
Du är infödd och fostrad i Moggers handelshus. Du har klättrat i hierarkin, från gatuförsäljningen i Fanzimle via de farofyllda handelslederna längs Paratornas vägar till de mer strategiska besluten i Tricilve. Du är nu utsänd till Marjura för ett besök hos bröderna Asimund och Gizmo för att informera dig om och bistå dem i svavelhandeln.
Last edited: