Argaste 5e D&D spelet

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,320
Äsch kunde man göra Disco Elysium med DnD går allt att göra i DnD. Det är bara en fråga om inställning! :gremwink:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,570
Location
Rissne
Mer specifikt hade nog ett Kutulu 5e-hack gjort mig genuint upprörd.
Well, det är ju Creative Commons-släppt så tekniskt sett finns det ingenting som hindrar någon från att göra precis det… =)
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,320
Undrar om man ändå skulle ta och skriva det här 🤔 (enbart för mild trollning av @God45)
The Wire som D&D: ”dungeons” som abstrakta point crawls som handlar om polisarbete, politiskt maktspel, sociala relationer, jobba som lärare, sälja knark, köpa knark, osv.

Konflikter är kontextbaserade, de kan vara våldsamma, sociala, byråkratiska, maktkamp, ekonomiska. Färdigheter kan vara munläder, ränksmideri, gatusmarthet, byråkrati, juridik, osv. Ett vapen kan vara ett illasinnat rykte om någon som man upptäckt, en pistol, ett viktigt dokument, ett smygtaget fotografi.

Att ta skada och gå ner på 0 hp innebär att man är utslagen i den kontexten konflikten handlar om. En rejäl fylla med en kollega på ett järnvägsspår kan heala upp en igen. Eller så har man blivit mördad av langare och får rulla upp en ny karaktär.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,237
Well, det är ju Creative Commons-släppt så tekniskt sett finns det ingenting som hindrar någon från att göra precis det… =)
Jo, jag funderade på att skämta pm att själv göra det.
Men då blev jag arg på mig själv.
 
Top