Anti-AI, rita-fast-du-inte-kan-tråden

Eftersom det är något jag vill kunna, och då tycker jag man borde kunna ha tillräckligt med driv och fokus för att ta sig ditåt

Men alltså, jag skulle gissa att (nästan) alla människor går runt med saker de skulle vilja kunna, utan att någonsin träna tillräckligt mycket för att kunna det. Alla vi som lever i samhällen som ger materiella förutsättningar för den här typen av självförverkligandeprojekt har obegränsat med möjligheter att ta tag i våra egna bildningsresor inom det område vi vill, men det är ju väldigt få av de bildningsresor vi vill göra som vi faktiskt gör. Vi är alla kassa, lata och odugliga - eller så är det här med "alla kan allt" skitsnack.

När man säger att saker man tecknat blir "dåliga" så är min erfarenhet att det snarare handlar om att det inte blir som man vill att det ska bli snarare än direkt fult. Om det inte blir som man vill att det ska bli och man har det väldigt tråkigt och mår dåligt när man försöker få det som man vill så kan det handla om att den stil man vill åt innefattar saker som man helt enkelt tycker är tråkigt att teckna.
Alltså, att ens prata om en "stil" ligger bortom vad jag försöker uppnå. Det är mer på nivån problem med proportioner, ljus, volymer, etc – alltså sådant som brukar ligga på den mest grundläggande nivån i allt som har med teckning att göra.

Alltså, att ens prata om en "stil" ligger bortom vad jag försöker uppnå. Det är mer på nivån problem med proportioner, ljus, volymer, etc – alltså sådant som brukar ligga på den mest grundläggande nivån i allt som har med teckning att göra.
För att komma med ett väldigt konkret förslag. En sak som verkligen hjälpte mig att få bukt med proportioner (i den mån jag nu fått det) var att gå på kroki. Det var kul, inspirerande och totalt fritt från prestige. Och åtminstone jag lärde mig väldigt mycket av det.

För att komma med ett väldigt konkret förslag. En sak som verkligen hjälpte mig att få bukt med proportioner (i den mån jag nu fått det) var att gå på kroki. Det var kul, inspirerande och totalt fritt från prestige. Och åtminstone jag lärde mig väldigt mycket av det.
Har gjort. Är även modell då och då. Men om man inte håller uppe övningen tappar man det tyvärr.

Back