Anti-AI, rita-fast-du-inte-kan-tråden

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Vart har jag sett denna glassätande herre innan?
Oj, ingen aning. Denna tecknades helt på frihand såvitt jag kan minnas och har bara publicerats på min sen länge döda blogg och min Facebook.
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
222
Location
Helsingborg
Oj, ingen aning. Denna tecknades helt på frihand såvitt jag kan minnas och har bara publicerats på min sen länge döda blogg och min Facebook.
Så spännande hur hjärnan fungerar. När jag såg bilden så kopplade skallen direkt. "Ja men där är ju den bilden!" Jag måste blanda ihop det med något annat.:)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Så spännande hur hjärnan fungerar. När jag såg bilden så kopplade skallen direkt. "Ja men där är ju den bilden!" Jag måste blanda ihop det med något annat.:)
Det hade varit så awesome om du känner igen bilden för att någon stulit den och använt den i något sammanhang 😁❤ Men det troligaste är kanske att jag inspirerades någonstans ifrån när jag tecknade den och att jag nu glömt det över tio år senare. Hursomhelst så blir jag väldigt glad över att du fastnade lite för bilden, av vilken orsak det nu må vara 😊
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
222
Location
Helsingborg
Det hade varit så awesome om du känner igen bilden för att någon stulit den och använt den i något sammanhang 😁❤ Men det troligaste är kanske att jag inspirerades någonstans ifrån när jag tecknade den och att jag nu glömt det över tio år senare. Hursomhelst så blir jag väldigt glad över att du fastnade lite för bilden, av vilken orsak det nu må vara 😊
Jag vill få det till att jag sett bilden eller bilden som eventuellt inspirerat dig från någon Pyton eller MegaPyton-tidning. Hur som haver är det en ball bild. 😁 😁
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Jag vill få det till att jag sett bilden eller bilden som eventuellt inspirerat dig från någon Pyton eller MegaPyton-tidning. Hur som haver är det en ball bild. 😁 😁
Tack så jättemycket 😊😊

EDIT: Har aldrig läst Pyton eller MegaPyton men bilden få sett där kan ju ha förekommit i andra sammanhang där jag kanske sett den 🙂
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
222
Location
Helsingborg
Läste dem när jag var i tidiga tonåren. Du har egentligen inte missat någonting...massa snusk och trams rent ut sagt. Det kan ju vara väldigt roligt men såhär i vuxen ålder?...njae?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Jag har köpt mig ett ritblock i lagom storlek för att alltid ha med mig, och med den explicita målsättningen att rita saker som jag egentligen inte ska använda till något. Små övningar för att prova olika tekniker, eller bara rita och skissa något utan mål. Senast blev det några tentakler för att:
1. jag vill bli bättre på att rita tentakler
2. jag känner mig lite Lovecraftig (alltså inte som en neurotisk rasist, men skräcksugen)
3. jag vill öva på olika skuggningstekniker med bläckpennor

tentacles.jpg
 
Top