Anti-AI, rita-fast-du-inte-kan-tråden

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Jag försöker lära mig något jag inte kan, nämligen vikinga/keltisk ornamentik. Drakar och knutar och sånt. Designfasen är svårare än vad jag är van vid, även om den på sätt och vis påminner om isometriskt ritande i att man måste tänka rätt mycket och att det kan bli objektivt "fel" om man inte är koncentrerad. Jag föreställer mig att det bli lättare med mer övning, men just nu tar det på tankekrafterna.

Kul är det hur som helst, och jag tror att jag kan ta med mig mycket av det jag lär mig in i min vanliga stil. Här är en arbetsbild.

411917605_731286949051557_680183491154910915_n.jpg
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag försöker lära mig något jag inte kan, nämligen vikinga/keltisk ornamentik. Drakar och knutar och sånt. Designfasen är svårare än vad jag är van vid, även om den på sätt och vis påminner om isometriskt ritande i att man måste tänka rätt mycket och att det kan bli objektivt "fel" om man inte är koncentrerad. Jag föreställer mig att det bli lättare med mer övning, men just nu tar det på tankekrafterna.

Kul är det hur som helst, och jag tror att jag kan ta med mig mycket av det jag lär mig in i min vanliga stil. Här är en arbetsbild.
Skitfint!
Är det vanligt att sådana där drakar har två svansar? Jag har aldrig riktigt tänkt på det.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Skitfint!
Är det vanligt att sådana där drakar har två svansar? Jag har aldrig riktigt tänkt på det.
Tack! Nej, det tror jag inte att det är. Men det bara blev så när jag skissade och sen tyckte jag det blev fint. Tänkte att jag kan ha det som något monster i min kampanjvärld, typ ”den tvesvansade ormen”.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,986
Location
Göteborg
Jag försöker lära mig något jag inte kan, nämligen vikinga/keltisk ornamentik. Drakar och knutar och sånt. Designfasen är svårare än vad jag är van vid, även om den på sätt och vis påminner om isometriskt ritande i att man måste tänka rätt mycket och att det kan bli objektivt "fel" om man inte är koncentrerad. Jag föreställer mig att det bli lättare med mer övning, men just nu tar det på tankekrafterna.

Kul är det hur som helst, och jag tror att jag kan ta med mig mycket av det jag lär mig in i min vanliga stil. Här är en arbetsbild.

View attachment 15731
Fina!! Nedan några grejer som jag gjorde när jag bodde på Irland och fortfarande kunde se bra. Rött, grönt, blått och guld.
PS. Fin stiftpenna... har en likadan :)
Lite segt att kolla på gamla grejer ;(
kfs004_lowres.jpgkfs003_lowres.jpg
 
Last edited:
Top