Anti-AI, rita-fast-du-inte-kan-tråden

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,895
Jag har blivit inspirerad av gamla ”Ex Libris”, dvs ägandemärken för böcker. Många är väldigt fina, så jag rekommenderar en bildgoogling. Det här är ett första försök att göra mig ett eget. Ska rita ett par varianter till innan jag bestämmer mig för vilket jag vill använda, men jag blev hyfsat förtjust i det här.
ex_libris_1_web.png
 

Stämma

WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Joined
17 Jul 2020
Messages
352
Location
Södertälje/Uppsala
IMG_20240206_210437__01.jpg
Min senaste rollperson. Ranalea ami Denla, adelsslyngel som reser riket runt som fattigpilgrim för att undkomma ättens järngrepp och för att finna nån mening med tillvaron. Uppfylld av en tonårings bergfasta övertygelse och hängivenhet till måttfullhetens gud Herakon släpar hon på sin säck av mer eller mindre värdelösa föremål. Om dagarna sitter hon utanför stadstemplet i sin skräddarsydda tiggarsärk och konkurrerar med sämre klädda tiggare om förbipasserande stadsbors skänker.
 
Last edited:

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,951
Location
Örebro
Jag har blivit inspirerad av gamla ”Ex Libris”, dvs ägandemärken för böcker. Många är väldigt fina, så jag rekommenderar en bildgoogling. Det här är ett första försök att göra mig ett eget. Ska rita ett par varianter till innan jag bestämmer mig för vilket jag vill använda, men jag blev hyfsat förtjust i det här.
View attachment 16543
Ska inte kladda ned i tråden, men du gör verkligen så fantastiskt fina saker. Något i ditt hantverk tilltalar mig verkligen och det är en glädje för mig att se det du skapar @Vitulv.
 
Top