Anti-AI, rita-fast-du-inte-kan-tråden

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Här är lite alster från hundra år sedan när jag försökte försörja mig som serietecknare.

Här är den enda serien som gav någon slags inkomst. Det var rätt mycket en Rocky-kopia:

IMG_1148.jpeg

Här var en serie jag gjorde till en studenttidning. Temat var klimat:

IMG_1147.jpeg

Här är en skämtserie som jag försökte sälja in till olika tidningar. Det gick rätt dåligt:

IMG_1145.jpegIMG_1144.jpegIMG_1143.jpeg


Här är en sida från mitt 50-sidiga magnum opus som jag spenderade ett år med att teckna. Ingen ville publicera det, men det var i alla fall nominerat till Bästa Amatörserie eller vad kategorin nu hette på Stockholms internationella seriefestival:

IMG_1146.jpeg
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Jag har ett projekt där jag kitbashar superbilliga leksaks soldater med överblivna pysselbitar och pärlor och sedan målar dem. Målet är att ha en hel armé av märkliga freaks.

IMG_3976.jpeg
IMG_3977.jpeg

IMG_3978.jpeg
 
Last edited:

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,881
Location
Barcelona
Ja, kluddar gör jag mest hela tiden. Några av mina alster finns att beskåda i en annan tråd. Annars är detta vad jag hittade vid en genomletning av mobilen.

Några politiska karikatyrer:

IMG_20170214_150924.jpg

En herre med mycket allvarlig uppsyn:

IMG_20160518_161238.jpg

Det här var den tänkta huvudpersonen i en tänkt serie, tror jag:

IMG_20160227_170015.jpg

Mycket tråkigt filosofiskämt:

IMG_20151130_151710.jpg

Edit: Sorry – det är svårt att se på mobilen hur stora bilderna kommer vara i desktop :gremblush:
 
Last edited:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,898
Location
The Culture
För nästan exakt ett år sedan köpte jag ett nybörjarset för akrylmålning på Panduro Hobby, och sedan har jag inte vågat röra det -- det krävs säkert övning för att bli bra, och jag hatar att öva, och att vara dålig.

Men den här tråden fick mig att öppna det och börja med något enkelt. Jag hade tänkt göra ett helt landskap, men ett träd fick räcka.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Här är mina fåtaliga försök att teckna.. Och om ni undrar över signaturen så är att jag har sedan 1988 eller 1989 haft smeknamnet Gizmo, och signerarade därför med Giz och så årtal. ;)


Den här gjordes på frihand på en pub i Dublin.

1701561689841.gif

1701561626521.gif

Det här var illustration till en karaktär jag spelade i ett Forumsbaserat rollspel, och jag återanvände senare bilden och koncpetet till Dresden Files-kampanjen jag spelade i.
1701561754108.jpeg
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,927
Lite random grejer jag gjort.

Kommer ni ihåg det där Bitstrips som fanns för typ tio år sedan? Man kunde typ göra en serie om sig själv därigenom och verkligen alla gjorde det på Facebook tills det var så enahanda att man typ dog! Jag gjorde en liten parodi på det:

IMG_1207.jpeg

Lite random konstiga humorserier:

IMG_1204.jpegIMG_1206.jpeg

En läskig hamster:


IMG_1205.jpeg
 

Myling

Vandöd pirat
Joined
18 Jul 2010
Messages
149
Location
Ugglebo
Vi är två som inte kan rita eller måla ... nu längre. En för att han inte har tid, ork, eller lust - och inte tycker att det blir bra. Och en för att hon inte längre kan på grund nerv- och bindvävssjukdomar och numera inte tycker om resultatet när det väl blir något.

Jörgen - Cyborgkisse:
Catborg.jpg

Jörgen - Nerskjutet tefat (målad på spårvagnen hem från jobbet):
tefat-artwork2.jpg

Jörgen - bild till Skuggornas mästare (målad under tvång):
Seduction.jpg

Tina - Ett par skepp bara (omslaget till Skepp!):
skepp_cover_flat2.jpg

Tina - Har gjorts om runt 10 gånger för att den aldrig blev riktigt bra, förrän kanske nu - började som en blyertsteckning för 17 år sedan:
reading_f_brighterforprint.jpg


Tina - Senaste försöket, tog 3 år att få färdig på grund av hälsa, och blev inte riktigt bra:
digging3c.jpg
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Denna ritade jag för några år sedan. Målet var att se om jag på ett vettigt sätt kunde presentera både inne i podden och utanför i samma bild. Sedan dess har det snurrat vidare, och det har växt till en setting och knappat på en bok i settingen.

Det här året har det knappt varit något kreativt alls, men för ett par veckor sedan kom papper och penna fram där jag började skissa lite på en 6kvm stor lägenhet till samma setting.

Det mesta jag tecknat ser inte så här bra ut. Men de vet jag inte just nu var jag har sparat undan.

Pod on space-station.jpg
 
Last edited:
Top