Nekromanti Anmälning/Off topic Zombies i Bergsfors

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Ok, inga genusdebatter, check.

Håller mig ju i periferin men de dumma frågorna kommer nog så småningom :gremtongue:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,968
Location
Linköping
Generella tankar:

Våra karaktärer i spelet vet lika mycket om zombies som vi som gestaltar dem. De känner till zombies från tv-spel, böcker, film, etc. Men de finns ju inte på riktigt. Och sen plötsligt så gör det det! I boken Z1 kan man bara döa zombies genom att hugga huvudet av dom. Stämmer det nu när det är på riktigt? --- I filmen Z2 ruttrnar zombies och är bara farliga i 4 dagar från att de skapas; sen faller benen av. Stämmer det nu när det är på riktigt? Mao: vi vet ju ändå ingenting egentligen.

Sen har jag väl tänkt mig spelet mest som "ett gäng typer som aldrig skulle umgås normalt sett tvingas sammarbeta för att överleva", dvs fokus är på hur vi löser problem tillsammans. Sen kommer det säkert konflikter mellan oss, men det tar jag som det kommer och är inget jag har nån direkt tanke om nu. Kan ju vara bra att veta om nån annan har tänkt sig ett helt annat fokus.

Zombiesarna hade jag först tänkt som "ansiktslösa" (dvs alla är likadana), men det blir förstås mer intressant om man stöter på grannen, sina loved ones etc. Jag är ok både med splatter- och "kan vi bota sjukdomen och få tillbaka våra vänner"-temat. Blir det splatter så får zombisarna gärna vara anonyma snarare än barn.

Nog med pladder. :gremtongue:
Tycker du verkar ha bra koll på läget!
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
vi vet ju ändå ingenting egentligen.
Sant, man vet inte om det är de snabba zombies eller standard långsamma. Om de är lättlurade som i Shawn of the dead eller om de jagar med ljud/värme som i Highschool of the dead (de verkar praktiskt taget blinda där :gremsmile: ).

Så bara för att man vet vad zombies är har vi lite för många varianter att välja på för att veta exakt hur de är, skit... nu vart det nästan värre när man vet att det finns så många olika varianter :gremsmile:
(Håller tummarna för att de är åtminstone långsamma, gärna lättlurade också :gremtongue: )
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Mårten said:
vi vet ju ändå ingenting egentligen.
Sant, man vet inte om det är de snabba zombies eller standard långsamma. Om de är lättlurade som i Shawn of the dead eller om de jagar med ljud/värme som i Highschool of the dead (de verkar praktiskt taget blinda där :gremsmile: ).

Så bara för att man vet vad zombies är har vi lite för många varianter att välja på för att veta exakt hur de är, skit... nu vart det nästan värre när man vet att det finns så många olika varianter :gremsmile:
(Håller tummarna för att de är åtminstone långsamma, gärna lättlurade också :gremtongue: )
Jag har en lastbil! Jag kör över allt! :gremlaugh:
 

yjoben

Veteran
Joined
5 Jan 2012
Messages
48
Location
trollhättan
Mitt bidrag.

Namn: Erdan Bajand

Ålder: 22

Längd: 191 cm

Vikt: 93 kg

Utseende: Erdan har gyllenbrun hud och ser vältränad ut.
Han har rakad skalle och kraftig skäggväxt som han låtit växa. Tjejerna har alltid sprungit efter Erdan.

Viktiga personer: Steve Haraldsson (materialare i BFF), Hilda och Abbas som bor i Spanien (Mor och Far)

Erdan blev till på en blöt weekend i Armenien där Hilda träffade Abbas som för tillfället var diskplockare.
Dem blev hopplöst förälskade och det hela slutade med att Hilda blev gravid och Abbas flyttade med Hilda till Sverige.
Väl i Sverige så jobbade Hilda som polis på Bergsfors Utredningsrotel för grova brott.
Abbas fick jobb som kock-lärling på stadens populäraste lunchställe "Gyllene greven" där många poliser åt lunch.
Abbas arbetade sig upp och så småningom kunde han starta sin egna restaurant.
Bergsfors första armenska krog, "Abbas" som restauranten hette gjorde braksuccé.
Nu har det gått så långt att både Abbas och Hilda har slutat jobba och bosatt sig i Spanien.
Erdan fick en ordentlig uppväxt, hans mor och far var väldigt snälla mot honom.
Erdans skolgång blev tuff, han hängde med i alla ämnen föredömlig med han blev mobbad.
Dels för hans etniska bakgrund dels för hans betyg. Han blev bla kallad för blatte och plugghäst och andra elaka ord. Erdan sade inget till sina föräldrar och mådde väldigt dåligt. Vändpunkten kom vid 13 års ålder då han växte och blev väldigt attraktiv samt att han såg väldigt stark ut. Då kom dom "tuffa" pojkarna och frågade om han ville spela fotboll på rasterna. Detta var något som Erdan verkligen hade belägg för. Hans far spelade under en kort period fotboll i Armenien och spåddes en lysande framtid. Dessvärre var han tvungen att steloperera sitt knä efter att ha varit med om en bilolycka. Erdan hade tidigare bara spelat fotboll med sin far på baksidan av huset.
Erdan utvecklades i rasande fart och kompisarna propsade på att han skulle följa med på fotbollstärningarna. Efter många om och men så följde Erdan med.
Erdan kom till fotbollsträningen och blev mött av en storvuxen man som hette Steve Haraldsson.
Klubbens alltiallo och senare skulle bli Erdans tredje största fan efter hans föräldrar.
Just förälder var en bra beskrivning på Steve. Erdan uppfattade honom som hans extrappappa.
Erdan gick aldrig klart gymnasiet i Sverige utan flyttade under 4 års tid till Armenien för att lära känna sitt armenska arv. Under denna tiden så fortsatte Erdan att träna fotboll och var även i Armenien en framstående fotbollsspelare som dominerade.
Dem sista två åren under sin tid i Armeninen gjorde han militärtjänst. Där blev Erdan väldigt bra i närstrik tack vare hans enorma benstyrka han fått genom fotbollen. Han lärde sig även hantera skjutvapen hyggligt. Samt att han fick lära sig köra bil och lättare lastbilar.
Tillbaka i Sverige 21 år gammal började Erdan direkt med att spela fotboll, fick hjälp med ett boende i stadens hyreshus utav klubben. Tiden i Armenien hade gett resultat, han hade lärt sig köra bil så det tog inte lång tid innan han hade sitt svenska körkort i sin hand. Han hade blivit ännu starkare både fysiskt och mentalt och blev sakta men säkert Bullens (BFF:s Tränare) val i anfallet. För att tacka för förtroendet gjorde Erdan mål och gjorde så att BFF tog tre poäng i premiären mot Karlstads IF inför 11627 åskådare hemma i Bergsfortet (BFF:s hemmaarena som ligger mellan sjukhuset och köpcentrumet). Erdan Bajand är just nu namnet på allas läppar i Bergsfors. Efter att ha återvänt till Sverige så läste han in sina tappade gymnasiestudier parralellt med fotbollen som nu var hans huvudsyssla med ett nytt kontrakt och med en fin månadslön på 32000/månaden exklusive eventuella bonusar. Just nu så leker livet för Erdan!

Drivkrafter: Bli bäst på fotboll i Allsvenskan, Sverige, Europa, Världen. Helst så snabbt som möjligt. Skaffa sig en fin tjej och bilda familj. Han vill även bekämpa mobbingen som allför ofta tystas ner utav rektorer och annat politiskt patrask.

Fysik: 5 Oerhört stark efter många timmar på gym och i motionsspår. Uthållig som få och en benstyrka som en häst.

Stresstålighet: 4 Ett genomgående moment i den Armenska militären där fick Erdan lära sig att alltid hålla sig lugnt för att tänka korrekt.

Ledarskap: 2 Har alltid varit liten i orden men blev aningen större i Armenien där han nästan var tvungen att utveckla sin begränsade ledarskapsförmåga.

Bilkörning: 3 Körkort som är ganska färskt men Erdan är en person som har väldigt lätt för att lära sig. Kan även köra lätt lastbil och moped, motorcykeln är lite för svår att kontrollera.

Närstrik: 4 Med sin råstyrka har han sparkar som skulle kunna sänka en mindre björn.
Förutom fysikbiten så var närstrid hans paradgren i det militära i Armenien. Flera tjuvnyp och grepp kommer han till sin rätt med. Kniven och andra små tillhyggen passar Erdan finfint.

Vapenhantering: 2½ Ingen expert men han kan hävda sig.

Matlagning: 4 Kan få en soppa på spik smaka som en hummersoppa a la michelin tack vare sin far och sina erfarenheter från Armeninen.

Överlevnad: 3 Lärde sig överlevnadsteknik från militären i Armenien.

Startplats: Erdan har precis avslutat ännu ett tungt träningspass först med klubben och sen på egen hand på gymmet. Nu sitter han på Abbas för att äta med Steve Haraldsson.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tänkte bara säga att jag är tillbaks.
Fixar in min karaktär när jag kommer hem från jobbet.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Recca said:
Tänkte bara säga att jag är tillbaks.
Fixar in min karaktär när jag kommer hem från jobbet.
Hurra! Bara cassius kvar (om han nu vill vara med fortfarande) så är vi fulltaliga! Jubel och lyckönskningar, Laget runt!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Bravo Recca. Kommer Cassius tebax idag eller imorgon?

Edit: startar nog ikväll i vilket fall, så får Cassius hoppa på när han är tillbaka, kan inte hålla mig längre!!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Bravo Recca. Kommer Cassius tebax idag eller imorgon?

Edit: startar nog ikväll i vilket fall, så får Cassius hoppa på när han är tillbaka, kan inte hålla mig längre!!
Det gick åtminstone ett dygn efter min avstängning innan Cassius blev avstängd, så inte ikväll.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Namn: Nicola ”Nicky” Berglund
Ålder: 25
Utseende: Nicola är 174 cm lång har mörkt bronsfärgad hy och mjuka anletsdrag. Hon har mörkbrunt lockigt hår; på grund av de luftiga lockarna står håret ofta på ända, varför hon vanligtvis knyter håret i nacken. Anses av de flesta vara attraktiv. Hon är atletiskt byggd.
Viktiga personer: Fadern Mikael Berglund och modern Jenny Berglund. Bästa kompisen Amanda Karlsson. Pojkvännen Erik Nilsson (förlovad med). Chefen Karl Hintselius vid Hintselius Väktarkår.
Övriga drivkrafter: Har en orealistisk dröm om att ta guld i MMA-event och bli bäst, men trivs med sitt jobb som väktare. Trots att jobbet är ”ganska sugigt” är hon nöjd just nu. Gillar att hon känner sig stark i sin väktaruniform. Har gjort några ingripanden i mån av sitt väktaryrke och stoppat en misshandel och ett par rån från att resultera i blodvite. Hyser också ett hopp om att ta polisexamen i framtiden men känner sig för närvarande tillfreds.
Bakgrund: Hennes biologiska föräldrar är okända eftersom hon är adopterad. Ursprunget är dock afrikanskt men hennes adoptivföräldrar valde att inte prata så mycket om var Nicola kommer från. De gånger Nicola nyfiket frågat om sitt ursprung när hon blivit lite äldre, var föräldrarna väldigt vaga. I deras ögon var det nog så att de hade ”räddat” Nicola undan ett hemskt öde som fattig och svältbarn i Afrika. Ändå gav de henne ett ganska främmande namn, som om de på nåt sätt nått slutsatsen att ett vanligt svenskt namn vore konstigt på en liten brun flicka. Strax efter att Nicola som tre-åring kom till Sverige fick fadern, Mikael Berglund anställning som chef vid metallfabriken i Bergfors. Därför kom de att bo i Liljebacken. Nicolas uppväxt var delvis tuff men i och med att barnen i hennes klass blev äldre insåg de att Nicola var priviligerad, inte bara svarting alltså. Det innebar att när högstadiet började vände trenden och hon blev en av de populäraste ungdomarna på skolan. Hon växte samtidigt till sig på rätt ställen och blev i snabb takt betraktad som vacker av de flesta. I högstadiet började Nicola också att göra en del dumma saker, som att röka hasch för första gången. Ett tag höll det på att gå utför med fester och annat.
I gymnasiet vände trenden åter till det positiva i form av att Nicola tog sitt sportintresse till nästa nivå. Hon hade alltid gillat friidrott men nu började hon gå in för det på riktigt. Detta innebar bland annat att hon var tvungen att sluta med droger. Hennes bästa gren var löpning vilket förstås ledde till en svada rykten om att hon var en importerad kenyanska. Rasismen var nog ganska utbredd på sina ställen i Bergfors. Att Nicola dessutom var väldigt duktig på sport fick en del att reagera desto starkare. Strax efter en friidrottstävling för länets juniorer utsattes Nicola för misshandel av en grupp killar med rakade huvuden. Medan det fysiska tillfrisknandet gick ganska snabbt tog det psykologiska mycket längre tid. Framförallt hade hon svårt att våga gå utomhus; att väldigt många i Bergfors också kände till vem hon var och vad som hade hänt gjorde att hon fick en form av uppmärksamhet som hon inte riktigt kunde hantera. Snart vågade hon inte gå ut längre. Vändningen kom när Amanda tvingade med henne till en självförsvarskurs. Att bara få släppa lös alla uppdämda känslor mot en säck sand visade sig vara den bästa medicinen. Nicola hade alltid varit disciplinerad och enveten när det kom till sina mål. Nu satte hon upp ett nytt mål. Hon skulle bli duktig på att slåss.
Föräldrarna var främst glada för att hon kommit ur den depression som skjutit fram hela livsprocessen för deras dotter. Hon hade förlorat ett halvår av sitt liv. Nu tog hon tillbaks det. Det var så hon såg det. Efter självförsvarskursen insåg hon att hon ville fortsätta så hon började med thaiboxning och så småningom Kenpo och jiu-jutsu.
Till hennes föräldrars stora förtret gick Nicola en lärlingskurs vid det lokala väktarföretaget Hintselius väktarkår. Det här innebar en brytning med familjen och även i och med att Nicola gav upp ekonomistudierna. Hon arbetar fortfarande som väktare efter tre år.
Bor tillsammans med sin pojkvän Erik och de är förlovade. Han är ekonomen som föräldrarna önskade att Nicola skulle bli. Han är lugn och harmonisk men med sjuk humor, Nicolas motsats på många sätt. Förhållandet har gjort att klyftan som uppstod mellan föräldrarna och Nicola på grund av hennes avhopp från studierna har minskat. Parets lägenhet ligger centralt i Bergsfors.

Färdigheter

Fysik = 5 (Nicola är en atlet)
Stresstålighet = 3 (Hon har varit i svåra situationer men hon har inte alltid kunnat hantera dem)
Ledarskap = 2 (Ingen ledare, men hon tar inte skit)
Stadskunskap = 4 (Hon vet var viktiga platser finns i staden)
Bilkörning = 2 (Hon kör mycket i jobbet)
Närstrid = 5 (Hon har svart bälte i You name it)
Vapenhantering = 1 (Hon har sett folk skjuta på film)

Övriga färdigheter:
Klättring = 4 (Erik Nilsson är en van klättrare som introducerat Nicola till denna friluftssport. På grund av hennes goda fysik har det gått väldigt snabbt för henne att lära sig klättra).
Startplats: Nicola är på gymmet och tränar. Hon kör inte så hårt eftersom hon har nattronden den här veckan och inte vill känna påfrestningen av hård träning när hon jobbar. Vem vet, något oförutsett kan ju hända.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Sätt gärna en startplats, vart du vill. Jag vill inte säga för mycket om hur början är, men när spelet börjar så vet ni inte om några zombies
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Laowai said:
Grym karaktär recca =) Lite wall of text, :gremwink: men annars awesome ^^
Taaack. :gremsmile:

Jag kunde ju inte ha kortaste bakgrundshistorien direkt när jag haft en hel extra-vecka att skriva på. ^^ Har förresten fixat startplats nu.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Nu gott folk, nu kör vi!

Ge mig typ en halvtimma så borde det ligga uppe
 
Top