Nekromanti Anmälning/Off topic Zombies i Bergsfors

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
MkC said:
Menar du att du vill att jag ska stoppa ner mina händer i zombies? Är du galen? :gremsmile:

Kan ju dock försöka slänga lite... ja Cesium eller liknande ner som blir ganska trevlig explosion om den kommer i kontakt med vatten... och det finns ju en del sådant i människor. Kruxet är ju bara att den kan tänkas reagera i luft men det kanske går att ordna på något sätt :gremsmile:

(Jobbiga är ju att man själv inte är så jätte bra på kemi men man får väl försöka hitta någonstans att läsa på)

Vi skrivs / MkC
Kemi är inte direkt min starkaste sida heller, så jag kommer nog inte märka om saker och ting inte stämmer :gremtongue:
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Här kommer min karaktär då:

Namn: Lennart "Lenny" Andersson.
Ålder: 19 år.
Utseende:

Längd: 185cm
Vikt: 78kg

Hår:
Lennart har svart hår, men små strimor av blont hår har börjat kika fram vid hårroten vid hans panna. Längden kan man se med blotta ögat att kunna vara
c.a 12-15cm, håret glänser lätt då det är bakåt-kammat med wax.

Man kan se att Lennart har blåa ögon.

Om Lennart:
Vad kan man säga om Lennart? Vissa skulle nog säga att Lennart, det är en bra kille det; andra skulle skratta och snacka skit om Lennart, utan tvekan.

Vid blotta anblicken av Lennart, så kan man uppfatta honom som en typisk raggare; slitna jeans, boots, en sunken skjorta och en sliten läder-liknande jacka.
Under sin bråkiga uppväxt, så bodde han och spenderade mestadels av sin tid på familjens ägor; uppväxt bland maskiner och bilar. Skolan var aldrig Lennart något förtjust i, utan skolkade större delen av tiden; genom detta så hamna Lennart i fel umgänge, och snart så låg nikotin nära till hans hjärta.

Lennarts fader, Kent, var väldigt kär i spriten, och värdesatte den högt.
Lennarts mor, Anette, var drivkraften som höll ihop familjen, tills den dag hon insjuknade. Kent reagerade starkt på detta, genom att förtära mera sprit. Lennart, som då var 17 år, tog sin faders bil, och drog iväg till sin kompis som då bodde i Tallinge.

Startplats:
Under bilen i Tallinge. Lennart har precis täppt till en läcka precis nedanför extraktorn. Bilen står på en grusplan, rätt så centralt i Tallinge.

Viktiga personer:
Lennart ogillar att få för starka känslor för folk, därav anser han sig att inte ha någon jätte-viktig person i sitt liv.

Övriga drivkrafter:
Att hålla bilen rullandes och leva jävel, samt ett konstant behov att stilla sitt nikotin-behov.
Samt att hitta den plats, där Lennart kan känna sig som en människa igen.

Färdigheter:

Fysik: 3 - Att meka med bilar och att leva jävel kräver att man är i någorlunda bra fysisk form, dock är cigaretterna inte det bästa för honom.
Stresstålighet: 2
Ledarskap: 3 - Lennart kan leda mindre sällskap, men följer gärna efter en utsedd ledare.
Stadskunskap: 3.5 - I med att Lennart är raggare, så har han strögat i Bergsfors allt för många gånger.
Bilkörning: 4
Närstrid: 3
Vapenhantering: 2 - Han kan sikta med det, och skjuta.

Övriga färdigheter:
Överlevnad: 3 - Kan utnyttja sina tillhörigheter till något vettigt, så som att sätta upp ett tält med hjälp av bilen.
Händig: 4 - Kör man en bil som knappt håller ihop, kommer detta till hands.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Kul att du är med Fear, får jag fråga vad det är för bil?

Yjoben och Recca ska också ge sina karaktärer, då blir vi sammanlagt 8 (!!) spelare, helt klart över förväntan, ska bli sjukt kul.
Det kommer bli mycket jobb för min del att hålla alla updaterade i början men vi kommer säkert bli sammanstrålade relativt snart.

Dock alla fler som vill vara med utöver de 8 som redan anmält sig, måste börja på samma ställe som någon annan karaktär då jag känner att det här är nog mitt tak i hur många ställen och historier jag kan bolla samtidigt.


Ska bli sjukt kul folk!

/Stay classy
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Jo du, det är en Volvo sunk40 (744 -90')
Bilen har färgen vit, men större delen av bilen är täckt av rost. Utöver detta så har den en svart baklucka.
Bilen har lite grövre däck än normalt, däcken sitter på "rena" plåtfälgar.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Försöker skriva post... suddar allt, skriver om... kommer inte på vettiga saker...

Aja, taggad att lira! :gremsmile:
Aldrig spelat i nutid så ska bli intressant att se hur ett sådant rollspel tar sig.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Jag med! Men vi väntar på att alla blir obannade så räkna med onsdag kväll typ
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Har lite frågor jag skulle vilja ha eran åsikt om, tänkte också att det kan vara bra att gå igenom hur det hela funkar så inga missförstånd uppstår, då vi alla kanske har olika erfarenhet.

För det första: Anser ni att karaktärerna ska ha upplevt zombie-media? Alltså sett zombies i filmer, tv-serier eller liknande? Har bytt åsikt om det här varje dag, och det finns absolut både argument för båda två så tänkte att det är lika bra att fråga er.

För det andra: Barn, ganska känsligt ämne enligt mig, ska vi ha massa zombie ungar springandes runt? Givetvis är det totalt ologiskt om det inte finns ungar men samtidigt blir det ganska vidrigt om någon slår ihjäl en unge med ett baseboll trä, även om det är en zombie.
Några har ju barn, och dem kan givetvis dyka upp, men då har dem ju en viktig roll och inte bara är någon man vill klubba ihjäl...

Så tänkte nu gå igenom hur jag har tänkt spela det här, om det är något som är konstigt fråga på, och givetvis om ni har åsikter om ändringar så dela gärna med er av dem. Det är ju ändå vårat spel och inte mitt spel.

Det hela går enkelt beskrivet till så här:
Ni skriver vad ni gör, jag uppdaterar om vad som händer när ni gör det ni gör.
Givetvis är det lite mer avancerat än så.

Eftersom ni börjar på olika platser, så blir det i början att ni skriver inlägg sen uppdaterar jag, om ni dock hamnar i grupp med andra så får ni givetvis skriva hur mycket ni vill mellan varandra, tex diskutera hur ni gör i en viss situation och när jag ser att ni har kommit fram till något och gör nästa handling då uppdaterar jag.

Uppdateringarna som gäller er har erat namn överst (flera om det är flera i en grupp) hurvida ni läser andras uppdateringar är upp till er, dock så ska ju inte eran karaktär veta om sånt som händer andra, så försök att inte låta det påverka ifall ni läser någons annans uppdatering. Skulle även önska att alla startar sina inlägg med namnet på eran karaktär som överskrift då det blir lättare att hålla reda på.

Nu till det mer avancerade:

Det hela funkar ungefär som ett vanligt pappersrollspel, ni styr framförallt eran karaktär och inte dem andra, dock med vissa undantag.
Det är helt ok att styra en generisk person på stan typ så här:
"Jag går fram till baren och beställer en öl. Bartender häller upp och räcker fram: "Varsågod" Jag tar min öl och sätter mig."
I sådana lägen är det helt ok att ta över bartendern, då det inte direkt påverkar handlingen.

Avancerade handlingar som tex skjuta mot någon styr ni inte heller, tumregel är väl allt som era färdigheter kan påverka kräver en uppdatering.

En annan sak att tänka på är att inte skriva saker som tar lång tid att utföra i en post, tex:

"Jag hoppar in i bilen och kör till sjukhuset, väl framme går jag fram till disken och anmäler mig."
Det här ju något som tar relativt lång tid att utföra och bör delas upp i flera poster, många saker kan ju hända på vägen, skriv istället:
"Jag sätter mig i bilen och startar den och börjar köra till sjukhuset."

Överlag, varje gång ni byter plats vänta på uppdatering, då platsen kan behövas beskrivning. Det är ok att att fylla i platsbeskrivningar, så länge det inte är allt för ologiskt, att hitta ett hagelgevär i ett köksskåp är ju lite att ta i, att hitta en stekpanna och en kökskniv är inte det :gremsmile:

Tror det är allt jag behöver skriva, ställ gärna frågor och dela med er av era åsikter, detta är inte satt i sten bara så jag brukar göra, så allt går att ändra!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Anchorman said:
Har lite frågor jag skulle vilja ha eran åsikt om, tänkte också att det kan vara bra att gå igenom hur det hela funkar så inga missförstånd uppstår, då vi alla kanske har olika erfarenhet.

För det första: Anser ni att karaktärerna ska ha upplevt zombie-media? Alltså sett zombies i filmer, tv-serier eller liknande? Har bytt åsikt om det här varje dag, och det finns absolut både argument för båda två så tänkte att det är lika bra att fråga er.
Ja, för all del. Det sätter ju en spänning direkt att de vet lite vad de möter. Nervositeten kommer vara större och då försiktigheten, kanske. Om det har varit i kontakt med det på något sätt tidigare.

För det andra: Barn, ganska känsligt ämne enligt mig, ska vi ha massa zombie ungar springandes runt? Givetvis är det totalt ologiskt om det inte finns ungar men samtidigt blir det ganska vidrigt om någon slår ihjäl en unge med ett baseboll trä, även om det är en zombie.
Några har ju barn, och dem kan givetvis dyka upp, men då har dem ju en viktig roll och inte bara är någon man vill klubba ihjäl...
Du kanske kan låta bli att skicka en hel skolklass med zomibeungar på oss så att det slipper bli en massaker, men någon då och då kan väl vara en idé. Då får vi ju dessutom se om våra RP har några moraliska betänkligeheter.

Jag pratade dessutom med Cassius om en sak gällande sexuellt våld mellan våra RP. Jag vill INTE att ni idkar något sexuellt våld på min RP. Slå henne eller misshandla henne om situationen kräver men inget sexuellt våld. Tack! :gremsmile:

Så tänkte nu gå igenom hur jag har tänkt spela det här, om det är något som är konstigt fråga på, och givetvis om ni har åsikter om ändringar så dela gärna med er av dem. Det är ju ändå vårat spel och inte mitt spel.

Det hela går enkelt beskrivet till så här:
Ni skriver vad ni gör, jag uppdaterar om vad som händer när ni gör det ni gör.
Givetvis är det lite mer avancerat än så.

Eftersom ni börjar på olika platser, så blir det i början att ni skriver inlägg sen uppdaterar jag, om ni dock hamnar i grupp med andra så får ni givetvis skriva hur mycket ni vill mellan varandra, tex diskutera hur ni gör i en viss situation och när jag ser att ni har kommit fram till något och gör nästa handling då uppdaterar jag.

Uppdateringarna som gäller er har erat namn överst (flera om det är flera i en grupp) hurvida ni läser andras uppdateringar är upp till er, dock så ska ju inte eran karaktär veta om sånt som händer andra, så försök att inte låta det påverka ifall ni läser någons annans uppdatering. Skulle även önska att alla startar sina inlägg med namnet på eran karaktär som överskrift då det blir lättare att hålla reda på.

Nu till det mer avancerade:

Det hela funkar ungefär som ett vanligt pappersrollspel, ni styr framförallt eran karaktär och inte dem andra, dock med vissa undantag.
Det är helt ok att styra en generisk person på stan typ så här:
"Jag går fram till baren och beställer en öl. Bartender häller upp och räcker fram: "Varsågod" Jag tar min öl och sätter mig."
I sådana lägen är det helt ok att ta över bartendern, då det inte direkt påverkar handlingen.

Avancerade handlingar som tex skjuta mot någon styr ni inte heller, tumregel är väl allt som era färdigheter kan påverka kräver en uppdatering.

En annan sak att tänka på är att inte skriva saker som tar lång tid att utföra i en post, tex:

"Jag hoppar in i bilen och kör till sjukhuset, väl framme går jag fram till disken och anmäler mig."
Det här ju något som tar relativt lång tid att utföra och bör delas upp i flera poster, många saker kan ju hända på vägen, skriv istället:
"Jag sätter mig i bilen och startar den och börjar köra till sjukhuset."

Överlag, varje gång ni byter plats vänta på uppdatering, då platsen kan behövas beskrivning. Det är ok att att fylla i platsbeskrivningar, så länge det inte är allt för ologiskt, att hitta ett hagelgevär i ett köksskåp är ju lite att ta i, att hitta en stekpanna och en kökskniv är inte det :gremsmile:

Tror det är allt jag behöver skriva, ställ gärna frågor och dela med er av era åsikter, detta är inte satt i sten bara så jag brukar göra, så allt går att ändra!
Uppfattat! Låter som en plan. Pepp, pepp, pepp, pepp!

:gremgrin:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Bra poänger, håller nog med dig om zombie median, barnen däremot är jag lite mer tveksam till, även om du har en poäng. Får se vad fler tycker så ser vi hur vi gör
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Anchorman said:
För det första: Anser ni att karaktärerna ska ha upplevt zombie-media? Alltså sett zombies i filmer, tv-serier eller liknande? Har bytt åsikt om det här varje dag, och det finns absolut både argument för båda två så tänkte att det är lika bra att fråga er.
Om det skulle bli zombieapokalyps idag så skulle nog de flesta veta vad det var, känns som att det verkar bli rätt realistisk nutid på spelet i övrigt så att vi vet vad zombies är gör nog inget. Kanske om någon spelar en enstöring som inte kollar på film och inte har internet kanske inte vet vad de är men det går att passa in i karaktären. Men kan tänka mig att mainstream åtminstone vet vad de är.

Anchorman said:
För det andra: Barn
Jadu, det är väldigt svårt som sagt var. Lite som Cissi säger, inga busslaster direkt kanske. Man kan få in moraliska dilemman i det hela, jag är velig och säger att jag kan gå either way :gremsmile:

Jag tycker det låter riktigt bra med upplägget, känns nice nu när vi närmar oss att starta.

Snabb fråga
Anchorman said:
Uppdateringarna som gäller er har erat namn överst
Är det titeln eller bara startar inlägget med namnen? Ja jag vet, liten sak men ändå, frågar man inget får man inget veta... även om jag skulle märka det i första inlägget :gremtongue: (Tålamod är en dygd jag får skaffa när jag har tålamod nog att lägga ner tiden på det)
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Mårten


Ungefär så, :gremsmile: uppdaterar jag flera i samma inlägg(vilket jag oftast kommer göra) så fortsätter

Cissi
jag så här
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Anchorman said:
Mårten


Ungefär så, :gremsmile: uppdaterar jag flera i samma inlägg(vilket jag oftast kommer göra) så fortsätter

Cissi
jag så här

Hepp, hepp.
Det finns en risk för att jag och Mårten kommer spamma sönder den här tråden för att vi är så otåliga!!! :gremlaugh:
Vi förväntar oss underverk.
(För all del ingen press!) :gremwink:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Hepp, hepp.
Det finns en risk för att jag och Mårten kommer spamma sönder den här tråden för att vi är så otåliga!!! :gremlaugh:
Vi förväntar oss underverk.
(För all del ingen press!) :gremwink:
Ingen fara haha.

Måste dock förtydliga i spelet sen kommer jag använda mig av era karaktärers namn och inte av era användarnamn om ni trodde det
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Anchorman said:
Hepp, hepp.
Det finns en risk för att jag och Mårten kommer spamma sönder den här tråden för att vi är så otåliga!!! :gremlaugh:
Vi förväntar oss underverk.
(För all del ingen press!) :gremwink:
Ingen fara haha.

Måste dock förtydliga i spelet sen kommer jag använda mig av era karaktärers namn och inte av era användarnamn om ni trodde det
Om inte annat så hade vi nog märkt det. :gremwink:
"öhhh... vem är den där jesper? var han med och spelade?"
:gremlaugh:

Men bra med tydlighet. Nu saknar vi bara tre komponenter sen så...
*saknar Laowai, Recca och Cassius*
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Samt yjoben som sa att han skulle lägga upp karaktär i helgen...
Men känner honom så håller på att stressa honom så karaktären kommer upp :gremsmile:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Anchorman said:
Samt yjoben som sa att han skulle lägga upp karaktär i helgen...
Men känner honom så håller på att stressa honom så karaktären kommer upp :gremsmile:
Check. Jag tänkte mest på att de är bannade. :gremwink:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Får ny och blyg för att spamma i detta forum, ställer ju bara dumma frågor för dumma svar.

Men du spammar ju så det räcker för båda två Cissi :gremtongue:
(Aja, kommer väl i sinom tid inse att detta forum inte är så farligt så då kanske jag kommer igång :gremsmile: )
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Mårten said:
Får ny och blyg för att spamma i detta forum, ställer ju bara dumma frågor för dumma svar.

Men du spammar ju så det räcker för båda två Cissi :gremtongue:
(Aja, kommer väl i sinom tid inse att detta forum inte är så farligt så då kanske jag kommer igång :gremsmile: )
Så länge man inte debatterar genus frågor så är man säker haha

Förresten har jag inte sett några dumma frågor än så jag vet inte vad du snackar om :gremtongue:
 
Top