Nekromanti Anmälning/Off topic Zombies i Bergsfors

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Jag har faktiskt inte tänkt på hur lite jag har pratat med de andra. Jag ska försöka ändra på det. Jag tror att det kan vara för att jag inte har lika mycket tid nu och därför lägger jag in mer fristående inlägg. Sedan hoppas jag att du kan hjälpa till med Lollos axel. Han skule ha mer idéer på vad man kan hitta på, vara mer kapabel att gå till handling och följaktligen ha mer att prata om ifall han inte var i praktiken enarmad och ständigt smärtpåverkad. Och allt detta bara för att han inte använde fegsnöret.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mårten said:
Detta är en offtopic grej till Recca :gremsmile:

[Eftersom du prompt försöker spola förbi dina medspelares handlingar och konstruerar lägenheten efter tycke och smak så tänkte jag sätta lite käppar i hjulet för dig i all välmening. Tycker ett möte är på sin plats också för dramaturgins skull. ]

... du har redan tagit grymt stora friheter med lägenheten, kläder, mat, mm och låst oss still i 15 min när du dushar... så att jag hinner genom köket är väl ingen direkt grej eller? :gremlaugh:
Jag har inte låst er fast alls. Jag har snabbspolat igenom min grej i ren text så att vi kan rollspela. :gremfrown:

Att min karaktär gör det hon gör är dock in character och inget annat. Att jag snabbspolar sådant som ni inte logiskt borde delta i gör inte att jag "låser er stilla i 15 minuter".

Exempel: Om jag skriver: "Min karaktär sover i 24 timmar" betyder det inte att ni måste sitta och inte göra någonting i 24 timmar. Det betyder inte heller att ni måste vänta 24 timmar innan ni får väcka min karaktär.

Skillnaden mellan våra emotes är:
Min emote innehåller ingen interaktion och kräver således inget deltagande av övriga.
Din emote innehåller mycket interaktion och inbjuder således till deltagande av övriga.
Tanken var att jag gjorde det under tiden, tar inte 10-15 min att komma in, konstatera att du dushar, rota i köket och hitta det jag hittade... så vem styr spelarna? :gremlaugh:
Det jag gjorde var att snabbspola 20 minuter som var rent ut sagt meningslös i interaktions-sammanhang men väldigt in character tid. Ingenstans i ditt inlägg skriver du: "Jag vill försöka hinna detta innan Nicola är klar i badrummet" och varför skulle du göra det?

Vidare har jag faktiskt inte tagit mig några som helst friheter med era rollpersoner för ingen tidsåtgång har specificerats utöver den jag själv specificerade. Du menar att du hade "tänkt" att du skulle hinna med din grej, men säg då det. Säg till mig att det är viktigt att du hinner med att göra din grej utan att Nicola kan interagera med dig. Annars kommer jag ju inte förstå att du vill det. Jag är ingen tankeläsare.

/Recca, som gärna ser lite mer transparens på folks uttryckliga syften med spelet.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Ok, ska bättra mig, vart lite arg på recca att hon kunde göra saker som tog 20-30min och när jag försöker lite snabbt hitta en sak till Lollos axel kommer hon in.
Anledningen till att jag ville stanna där under tiden som du var i duschen var för att jag ville ge anchorman den chans han SKA ha som SL och säga vad vi finner och inte finner, men att du kom ut tvingade mig att hitta det istället och därför gjorde jag som jag gjorde.

Så jo, recca, du låste oss, som Anchorman sa, det du gjorde tog 20-30 min och ingen av oss han göra något då. Visst, jag förstår att du vill snabbspola men då borde det vara mer logiskt att du antignen
1. Hörde lollo när han ropade på dig eller
2. Det jag gjorde händer typ precis när du börjar duscha eller samtidigt som du rotar i lägenheten, inte långt långt efter.

Så jag skrev inte att jag hittade det innan jag blev klar för att som jag skrev tidigare, jag tycker det är upp till Achorman vad vi hittar, att du råkar hamna i en lägenhet som har exakt din storlek i kläder mm tycker jag är högst osannolikt. Sen att du stoppar min karaktär för att du vill ha lite "dramaturgi" tycker jag bara känns tråkigt.

Nä, jag blev arg för att du tog sådanna friheter och när jag försöker ge SL den rätt han har så stoppar du mitt spel helt och hållet. Så för att kyla av kommer jag inte posta mer förän kanske i morgon kväll.

Vill skriva mer men blir bara värre så stannar här och loggar för ikväll, godnatt :gremlaugh:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mårten said:
Ok, ska bättra mig, vart lite arg på recca att hon kunde göra saker som tog 20-30min och när jag försöker lite snabbt hitta en sak till Lollos axel kommer hon in.
Anledningen till att jag ville stanna där under tiden som du var i duschen var för att jag ville ge anchorman den chans han SKA ha som SL och säga vad vi finner och inte finner, men att du kom ut tvingade mig att hitta det istället och därför gjorde jag som jag gjorde.
Men han verkar inte ha några problem med att uppge grejer i tråden i vilket fall som helst.

Edit: Ett litet tillägg här. Varför tycker du att det är så viktigt att säga att du har agerat i Anchormans bästa intresse. Han kan väl tala för sig själv? Känns lite som att du försöker hobbymoderera eller snarare hobbyspelleda.

Så jo, recca, du låste oss, som Anchorman sa, det du gjorde tog 20-30 min och ingen av oss han göra något då. Visst, jag förstår att du vill snabbspola men då borde det vara mer logiskt att du antignen
1. Hörde lollo när han ropade på dig eller
2. Det jag gjorde händer typ precis när du börjar duscha eller samtidigt som du rotar i lägenheten, inte långt långt efter.
Anchorman skrev att han tyckte det blev rörigt. Han skrev inget om att han blev låst.

Och nej, jag har inte låst er, det står er fritt att sparka upp badrumsdörren medan jag duschar eller knacka på dörren för att hindra mig från att duscha ostört (det finns bara inge som helst skäl att göra det). Jag trodde jag gjort det ganska tydligt med mitt exempel när jag skrev: Exempel: Om någon skriver: "Min karaktär lägger sig och sover i 24 timmar" så betyder det inte att ni inte får försöka väcka karaktären innan den har sovit i 24 timmar.

1. Lollo ropade medan jag var i duschen väl? Han skriver ju till och med ut att han tror att jag är i duschen. Han bollade egentligen över mig iom det han skrev. Iskaral skrev helt tydligt ut att det var upp till mig om jag hörde det Lollo ropade.

2. Få se nu här...
Han tittar på Lollo och ser att han verkar ha väldigt ont och bestämmer sig för att försöka hitta något åt honom så han hoppar över till den andra lägenheten.

Väl där ropar han lite försiktigt efter Nikola men hör sedan att duschen är på. Skrattar lite lätt för sig själv och med ett ben inne i lägenheten vänder han sig lite snabbt till Lollo och säger
"Hon verkar ta sig en dush just nu, så kan inte kolla om de har något inne på toaletten men ska se om jag hittar något i köket eller liknande."
Efter det går Rutger in för att försöka hitta något som kan hjälpa Lollo.
Det framgår ingenting om att du försöker hitta någonting innan jag har duschat klart. Jag kunde omöjligtvis veta att du ville in i köket och sedan smita ut snabbt! Det har jag skrivit nu flera gånger. Varför hänger du upp dig på detta? Jag är ingen tankeläsare. Hur ska jag veta det?

Vidare är det du som låser mig genom att tvinga mig att invänta SL's besked innan jag kan fortsätta rollspela. Jag spelade inte efter de reglerna utan gick ur duschen, vilket du inte gillade för du hade försökt att låsa mig i duschen. Du ville att jag inte skulle kunna rollspela någonting förrän spelledaren återvände med en kommentar om huruvida du hittade panodil i skåpet.

Så jag skrev inte att jag hittade det innan jag blev klar för att som jag skrev tidigare, jag tycker det är upp till Achorman vad vi hittar, att du råkar hamna i en lägenhet som har exakt din storlek i kläder mm tycker jag är högst osannolikt. Sen att du stoppar min karaktär för att du vill ha lite "dramaturgi" tycker jag bara känns tråkigt.
Varför bryr du dig om ifall jag hittar kläder i rätt passform eller ej? Det är väl inte som att det är en shotgun jag hittat? Eller en brandyxa? Jag har skapat klädesplagg. KLÄDESPLAGG. Newsflash, såna finns i lägenheter.

Nä, jag blev arg för att du tog sådanna friheter och när jag försöker ge SL den rätt han har så stoppar du mitt spel helt och hållet. Så för att kyla av kommer jag inte posta mer förän kanske i morgon kväll.
Du försökte låsa min rollperson i duschen genom att tvinga mig att vänta in spelledaren när vi lika gärna kunde rollspela istället. Varför? För att du tyckte att det var bäst så. Men du, jag tyckte inte det. Jag tyckte att det vore roligt att rollspela lite. För vi spelar ju ett rollspel här. Som jag har informerat alla och envar så spelar jag detta itne för att slå in zombieskallar utan för att utveckla min karaktär och interagera med folk.
Mårten said:
Vill skriva mer men blir bara värre så stannar här och loggar för ikväll, godnatt :gremlaugh:
Godnatt, sov gott.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Okay. Jag känner att den här tråden börjar bli ett flamewar och det känns jättejobbigt. :gremfrown:

Så därför tänkte jag säga att jag tänker försöka att arbeta med mitt sätt att spela på. Försöka vara mer vaksam gentemot mina medspelare. Jag tycker inte att jag agerat fel, det tänker jag poängtera. Men jag ska försöka tänka mer i alla fall i fortsättningen.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Nej men herregud vad händer, inte ska vi bli ovänner nu när vi har så kul :gremsmile:

Jag var inte arg på någon utan mest poängtera varför det blivit rörigt och vad man kan tänka på i fortsättning.
Och ja Recca du har rätt det gör direkt ingenting att ta en dusch eftersom det inte påverkar andra, men saker kan ju hända så kan vara bra att inte skriva direkt att man blir klar.
Typ istället skriva att man tar en dusch i 15 min och lämna ut att man går ur duschen och skriva det senare ifall någon vill göra något, eller det kanske kommer en zombie in som gör att du måste kuta ut ur duschen mitt i.
(nu skulle inte det hända men ändå :p)

Sen Mårten så har jag sagt vid flera tillfällen att det är helt ok att hitta generiska saker, tex en alvedon. Det är ju inte direkt så man räddar världen om man hittar ett paket alvedon i skåpet.
Det är aldrig bra att stanna upp all bara för att vänta på att jag ska skriva "Du hittar/hittar inte alvedon i skåpet.
Samma sak med Reccas kläder, det spelar väl ändå ingen roll att det råka vara rätt storlek, återigen inget som påverkar spelet utan gör det bara mer behändigt.
Saker såsom "alla" har hemma kan man rimligtvis tro att det finns även i den här lägenheten, saker såsom mat alvedon och kläder faller i den kategorin.
Saker såsom en k-pist, en handgranat, en motorcykel eller massa klätterutrustning är inte det, därför var det bra att Recca skrev att hon letade efter vapen och klätterutrustning inte att hon hitta det.
Sen slängde jag in en pilbåge då jag tyckte det kunde vara en kul grej då Lollo är bågskytt.

Jag vill verkligen inte att vi ska bli ovänner, tror bara folk är vana att spela på olika sätt och är intresserade av olika saker, vissa gillar mer karaktärsdrivet andra mer action. Så vi kan väl bara vara kompisar :gremsmile:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Hej hopp, efter en stunds vila vill jag göra ett kort inlägg här.

Vill börja med att be om ursäkt till Recca, är inte riktigt van med vad vi får hitta och inte hitta och ja, kläderna är inte så stor roll. I mitt huvud var det mest att du skulle gå in och sedan säga "jag kollar efter detta" men får lära mig att vi har viss frihet för annars blir forumsrollspel ganska stillasittande. Sen ja, min tanke var att leta under tiden du var i duschen men som sagt, det kunde ju inte du veta, för mig såg det ut som du gick in och sedan direkt ut igen, om jag bara hade tänkt att jag kunde hitta alvedon utan att fråga SL först hade dagen sätt så annorlunda ut :gremlaugh: .
[Har dock en kommentar som kommer spelas upp i spelet men jag hoppas du kan ta den med ironi :gremsmile: , det var en sak du hittade som jag reagerade mest på men du kommer märka vad det är och varför, bara en liten förvarning och att du inte ska ta illa upp senare]
[[Och, ja... allt hade inte riktigt försvunnit i morse så Rutgers tankar kanske inte var de som han hade tänkt normallt sätt men som tur var sade han dem inte högt :gremlaugh: ]]

Sedan Anchorman, tycker du gör ett grymt bra jobb, vi springer iväg med saker vi hittar och gör lite som vi vill (till viss begränsning) och du fixar ändå till det så att det inte alls går som man trodde, vilket jag tycker är riktigt nice! :gremsmile:

[Får väl säga att du skötte mina rabblande PMs i början bra också... och bra att du ignorerade det sista ghaa, vart ju typ bara svammel och inget hände som jag trodde ändå :gremsmile: , nice work! :gremlaugh: ]

Nä, nu fortsätter vi med det roliga rollspelet istället, jag menar, vi har ju just upptäckt att vi har zombie-grannar i korridoren :gremsmile: .
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
För att köra en combo-breaker på det lite otrevliga, så vill jag säga att jag bör ha mer tid för spelet nu då min kurs börjar avrunda och jag inte har ett stort slutprov framför mig, utan snarare bakom mig.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Pilbåge och afrikanskt inredd lägenhet? Är detta en omedveten stöld av min beskrivning av Lollos lägenhet? För jag borde väl veta om vi var i Lollos hus? Det vore i och för sig roligt om Nicola hade brutit sig in i Lollos lägenhet och nu gick omkring i underkläder som någon av Lollos girlisar hade glömt kvar.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Iskaral said:
Pilbåge och afrikanskt inredd lägenhet? Är detta en omedveten stöld av min beskrivning av Lollos lägenhet? För jag borde väl veta om vi var i Lollos hus? Det vore i och för sig roligt om Nicola hade brutit sig in i Lollos lägenhet och nu gick omkring i underkläder som någon av Lollos girlisar hade glömt kvar.
Haha. Ja, det vore kul. Och SL har gått och planerat detta hur länge som helst. :gremlaugh:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Iskaral said:
Pilbåge och afrikanskt inredd lägenhet? Är detta en omedveten stöld av min beskrivning av Lollos lägenhet? För jag borde väl veta om vi var i Lollos hus? Det vore i och för sig roligt om Nicola hade brutit sig in i Lollos lägenhet och nu gick omkring i underkläder som någon av Lollos girlisar hade glömt kvar.

Nej jag har inte tänkt att det är din lägenhet, ville bara slänga in en pilbåge och då fick det bli såhär, för jag ville inte att det skulle vara en sån där modern tävlingsbåge.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Och jag är glad över min båge. Och axeln. Eller Lollo är glad. Då blir det mer Lollo och mindre Mikael som jag tänker på saken.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Iskaral said:
Och jag är glad över min båge. Och axeln. Eller Lollo är glad. Då blir det mer Lollo och mindre Mikael som jag tänker på saken.
En sak att tänka på är att du bara har fem pilar, så dem tar snabbt slut, om man inte hämtar dem givetvis
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Över 350 inlägg så jag kände det var dags att sammanfatta saker och ting i 20 roliga(?) och intressanta(?) fakta.

1. Jesper var den första att bli skadad. (Sprucket ögonbryn)

2. Nicola var den första som dödade en zombie

3. Bengt är den enda som har räddat en familjemedlem.

4. Lollo var den första som fick mig att skratta :gremsmile:

5. Recca har postat flest inlägg (har dock inte orkat räkna men ganska säker på att det är så).

6. Rutger var den första som fick tag i ett skjutvapen

7. Jesper har fortfarande inte lämnat sin startplats.

8. Jimmy lyckades med konststycket att bryta sig ut ur fängelse samtidigt som han blev jagad av zombies.

9. Tillhyggen som har använts för att slåss mot zombies inkluderar: En rostig kätting, en skivstång, en kastrull, en kulhammare och en kökskniv.

10. Lunde var den första som ringde polisen.

11. Även fast Nicola har stor kunskap inom kampsport så har hon faktiskt oskadliggjort fyra zombies utan att döda dem, första band hon, de andra tre låste hon in i en lägenhet (dock med hjälp av Rutger och Lollo)

12. Lunde och Jesper verkar ha nåt på gång…

13. Rutger och Nicola däremot verkar definitivt inte ha det.

14. Bengt är den enda som har hoppat i vattnet.

15. Dock tog Nicola en dusch

16. Ganska säker på att Jimmy är den som har svurit mest (återigen inte räknat)

17. Bengt var den första som kollade på tv.

18. Cissi postade även när hon var på Kanarieöarna, ambitiöst!

19. Lollo tog sig tid att be.

20. Yjoben och Fear har fallit bort men alla ni andra är awesome!!!
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Men awesomast av alla är ändå du Anchorman!
(Från en som är inne kl 12 på natten och sju på morgonen och kollar efter uppdateringar.)
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Anchorman said:
Över 350 inlägg så jag kände det var dags att sammanfatta saker och ting i 20 roliga(?) och intressanta(?) fakta.

1. Jesper var den första att bli skadad. (Sprucket ögonbryn)

2. Nicola var den första som dödade en zombie

3. Bengt är den enda som har räddat en familjemedlem.

4. Lollo var den första som fick mig att skratta :gremsmile:

5. Recca har postat flest inlägg (har dock inte orkat räkna men ganska säker på att det är så).

6. Rutger var den första som fick tag i ett skjutvapen

7. Jesper har fortfarande inte lämnat sin startplats.

8. Jimmy lyckades med konststycket att bryta sig ut ur fängelse samtidigt som han blev jagad av zombies.

9. Tillhyggen som har använts för att slåss mot zombies inkluderar: En rostig kätting, en skivstång, en kastrull, en kulhammare och en kökskniv.

10. Lunde var den första som ringde polisen.

11. Även fast Nicola har stor kunskap inom kampsport så har hon faktiskt oskadliggjort fyra zombies utan att döda dem, första band hon, de andra tre låste hon in i en lägenhet (dock med hjälp av Rutger och Lollo)

12. Lunde och Jesper verkar ha nåt på gång…

13. Rutger och Nicola däremot verkar definitivt inte ha det.

14. Bengt är den enda som har hoppat i vattnet.

15. Dock tog Nicola en dusch

16. Ganska säker på att Jimmy är den som har svurit mest (återigen inte räknat)

17. Bengt var den första som kollade på tv.

18. Cissi postade även när hon var på Kanarieöarna, ambitiöst!

19. Lollo tog sig tid att be.

20. Yjoben och Fear har fallit bort men alla ni andra är awesome!!!
21. SL är också awesome! och driver äventyret framåt. :gremgrin:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Iskaral said:
Men awesomast av alla är ändå du Anchorman!
(Från en som är inne kl 12 på natten och sju på morgonen och kollar efter uppdateringar.)
Instämmer. Även med det Cissi skriver om Anchormans insatser. :gremlaugh:

Skulle vilja påpeka att jag i Mårten ser världens utveckling när det kommer till forumrollspel. Jag blir lite rörd för att han är med i min spelgrupp IRL. :gremsmile:

Jag skrattar åt Lollo nästan hela tiden. Iskaral, helt ny på forumet och verkar skapat kontot för detta rollspel imponerar stort. Tillägger att jag skrattar för att jag ändå köper karaktären Lollo. Han är rolig OCH trovärdig. :gremsmile:

Tyvärr har jag hoppas över de andras inlägg rätt mycket, skummar dem då och då för att hänga med i deras handling lite, men jag gillar Cassius karaktär väldigt mycket. Han har en roll som inte direkt känns överrepresenterad men kryddar rollspelet. Och överlag är alla som spelar nu väldigt duktiga på att lyfta fram sina karaktärer i texten.

Ser faktiskt flest likheter mellan Jimmy och Nicky. :gremlaugh:

Fråga: Om det är så att någon mer vill vara med, är det försent att låta dem delta i rollspelet nu?
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag måste instämma! Jag är fan överraskad av att det funkat så här länge. Nu känns det som att de flyger och då kan de nog pågå ett tag. Lite trist dock att jag valt en karaktär som är ganska isolerad av sig, men det kommer nog lösa sig snart!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,826
Recca said:
Iskaral said:
Fråga: Om det är så att någon mer vill vara med, är det försent att låta dem delta i rollspelet nu?
Nej egentligen inte, jag har alltid sagt ju fler destor bättre och det gäller fortfarande. Dock får ju den karaktären en helt annan start då den får börja nu och inte när allting bryter ut, men visst det går bra.

Och tack för allt beröm förresten!
 
Top