Nekromanti Anmälning/Off topic Zombies i Bergsfors

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Ok, Recca, trodde vi hade läst varandra karaktärsbeskrivningar eftersom det hjälper oss att få en första inblick i hur folk ser ut. Om min karaktär tänker något påverkar inte det de andra vilket är varför jag inte vet att du ville offra mig till zombies :gremsmile:

Så, inte för att vara hård, men vi har inte vart i en ledarposition än, du skrek huset alla sprang dit, bara den som vill dö springer någonstans ensam om alla springer dit och vi har inte tid att diskutera :gremsmile:.

Sedan är han inte kännslokall, jag har försökt visa hela tiden att han är omtänksam och försöker hjälpa andra. Det första han gjorde var att han ville stoppa det bråk som han trodde Hanna och Jennie hade hamnat i, sedan håller han på så hela tiden, håller alltid uppsikt på alla för att se till att ingen blir lämnad ensam.
Tycker inget jag har gjort har visat på att han ska vara en rultig gubbe alls, men är svårt att bryta förutfattade meningar om folk får för sig att lärare är på ett visst sätt :gremtongue:
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Angående senaste uppdateringen. Nicolas skivstång kan knappast vara av bänkpresstyp då de väger cirka 20 kilo. Magnus Samuelsson kanske kan använda en sådan effektivt? En lättare och lite kortare variant på 5 kilo är ganska mycket att svinga och springa med bara det och borde krossa skallen på vem som helst. En tanke bara.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,819
Iskaral said:
Angående senaste uppdateringen. Nicolas skivstång kan knappast vara av bänkpresstyp då de väger cirka 20 kilo. Magnus Samuelsson kanske kan använda en sådan effektivt? En lättare och lite kortare variant på 5 kilo är ganska mycket att svinga och springa med bara det och borde krossa skallen på vem som helst. En tanke bara.
Det är väl upp till Recca att svara på, hon sa att den vägde tio kilo när hon plocka upp den, finns ju i och för sig kortare skivstänger, sen också z stången men den känns ju lite krånglig att svinga ;P
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,819
Angående hyreshuset som Mårten fråga om, så är det så vitt ni vet ett 7 våningshus med lägenheter, entre våningen är som Recca beskrev den
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Check

Då vill jag bara vara lite jobbig och fråga... hur stora friheter med miljö har vi? Tänkte kunde jag skrivit, "Låt oss gå upp till övergången och gå till tredje lägenhuskomplexet för där verkar det tomt"? Eller om man ska beskriva något ska man kanske hålla sig till mindre just här och nu.
"Rutger gick in i lägenheten, det var en hall med en stängd chiffonje till höger och hängde en hallspegel över den." Typ, lite mindre just nu om vad man ser eller ska man skriva "Rutger går in i lägenheten, han håller koll efter zombies samtidigt som han undersöker hallen han just kom in i".

Ja vet, tjat om frihet, kan säga att jag är mera för att jag skriver, jag går in och håller utkik och sen väntar på att du säger vad jag ser för blir mer spännande men vi är ju alla lite olika spelare har vi ju märkt :gremlaugh:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,819
Mårten said:
Check
Typ, lite mindre just nu om vad man ser eller ska man skriva "Rutger går in i lägenheten, han håller koll efter zombies samtidigt som han undersöker hallen han just kom in i".

Ja vet, tjat om frihet, kan säga att jag är mera för att jag skriver, jag går in och håller utkik och sen väntar på att du säger vad jag ser för blir mer spännande men vi är ju alla lite olika spelare har vi ju märkt :gremlaugh:
Det här är vad jag är van vid och föredrar, dock tycker jag inte det gör så mycket om man beskriver en generisk plats typ en lägenhet, skillnad blir om man går in på ett speciellt ställe som är väldigt viktig. Men en lägenhet är ju bara en lägenhet, så om det är två eller tre rum eller stort eller litet kök spelar ingen roll för mig :gremtongue:
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Angående skivstången: Ja det spelar egentligen ingen roll för min del hur tung den är så det var väl dumt att uttala mig överhuvudtaget.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Iskaral said:
Angående senaste uppdateringen. Nicolas skivstång kan knappast vara av bänkpresstyp då de väger cirka 20 kilo. Magnus Samuelsson kanske kan använda en sådan effektivt? En lättare och lite kortare variant på 5 kilo är ganska mycket att svinga och springa med bara det och borde krossa skallen på vem som helst. En tanke bara.
Det är väl upp till Recca att svara på, hon sa att den vägde tio kilo när hon plocka upp den, finns ju i och för sig kortare skivstänger, sen också z stången men den känns ju lite krånglig att svinga ;P
Ojdå. Jag har ingen koll på vad såna väger egentligen!! 5 kg låter jätterimligt. :gremlaugh:

Mårten said:
Ok, Recca, trodde vi hade läst varandra karaktärsbeskrivningar eftersom det hjälper oss att få en första inblick i hur folk ser ut. Om min karaktär tänker något påverkar inte det de andra vilket är varför jag inte vet att du ville offra mig till zombies
Jag hade inte gjort det, förlåt. :/

Och nu är Rutger en Vin Diesel aktig figur för mig, fast med överpedagogisk stil. Det borde funka för dig, tänker jag. Tyvärr så kan jag inte tänka bort att han har ett smutsigt linne på sig med dogtags som hänger över hans muskulösa bringa. Men det är fan så mycke bättre än den rultiga gubben. :gremlaugh:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Och Iskaral. Lollo är sjukt underhållande. :gremlaugh:

Och det är ett skitcoolt spel oxo. Förlåt att jag är så problematisk hela tiden. Dumma Off-tråd. :gremblush:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Haha rultig gubbe till vin diesel :gremsmile:
Dock har han en vanlig långärmad och sådana jeans som jag brukar ha som har fickor vid knäna, men vin diesel i linne funkar väl det med :gremsmile:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Lite allmännt:

* Kör på som du gör nu! Se övriga punkter som reflektioner snarare än önskemål om förändringar.

* Det går fort. Jag hade kunnat skriva flera inlägg om Bengts reaktioner över grannarnas öden, chocken över att se en till drabbad på gatan, chock nummer två över att höra nyheterna, etc. Istället gick det från noll till att det springer drösvis zombies utanför och att min son är mitt i infernot.

* Kul att testa ett spel med korta inlägg (även om det är lite avskräckande att missa några dagar och få en massa att läsa ikapp) och snabb SL-respons. När jag ledde Firefly-spelet så postade jag mer sällan och var "tvungen" att ha större frihet för spelarna för att det inte skulle stanna upp (snabbanalys så jag kanske har helt fel).

* Mycket folk/namn. Nu har ju Bengt inte träffat nån annan spelare än, så jag har väl en liten ursäkt, men jag rör ihop alla namn rätt ordentligt. Det är ju helt mitt eget problem och inget nån annan kan göra nåt åt egentligen. Vi får se om Bengt överlever länge nog för att träffa er. :gremwink: (Jag är kass på namn överlag så det är väl helt i sin ordning det här)

* Det är intressant hur olika man kan tolka scenarion. Jag skriver inlägg 1 och har en aning om vad jag ska skriva i inlägg 2. Sen kommer svaret och jag kastar allt överbord eftersom det inte passar/funkar. Men det är väldigt kul för det är helt omöjligt att veta vad man har att vänta.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,819
Feuflux said:
Lite allmännt:



* Det går fort. Jag hade kunnat skriva flera inlägg om Bengts reaktioner över grannarnas öden, chocken över att se en till drabbad på gatan, chock nummer två över att höra nyheterna, etc. Istället gick det från noll till att det springer drösvis zombies utanför och att min son är mitt i infernot.

* Kul att testa ett spel med korta inlägg (även om det är lite avskräckande att missa några dagar och få en massa att läsa ikapp) och snabb SL-respons. När jag ledde Firefly-spelet så postade jag mer sällan och var "tvungen" att ha större frihet för spelarna för att det inte skulle stanna upp (snabbanalys så jag kanske har helt fel).

* Mycket folk/namn. Nu har ju Bengt inte träffat nån annan spelare än, så jag har väl en liten ursäkt, men jag rör ihop alla namn rätt ordentligt. Det är ju helt mitt eget problem och inget nån annan kan göra nåt åt egentligen. Vi får se om Bengt överlever länge nog för att träffa er. :gremwink: (Jag är kass på namn överlag så det är väl helt i sin ordning det här)

* Det är intressant hur olika man kan tolka scenarion. Jag skriver inlägg 1 och har en aning om vad jag ska skriva i inlägg 2. Sen kommer svaret och jag kastar allt överbord eftersom det inte passar/funkar. Men det är väldigt kul för det är helt omöjligt att veta vad man har att vänta.
Ska svara lite grann:

En anledning att saker och ting går fort just för dig är som du påpekat tidigare att du ligger lite efter i tidslinjen så det har defenitivt gått ganska fort, men jag vill se dig sammanstråla med andra också så då tror jag vi får sätta fart så du inte blir fast hos din granne i två veckor :gremsmile:.
Om man kollar i verkstan till exempel så är det ett annat tempo och mycket snack, både action och snack och känslor är intressant enligt mig och jag försöker blanda in så mycket jag kan.
Sen tror jag det är ganska viktigt att saker och ting rullar på, det har ju hänt väldigt mycket den här första dryga veckan men det är så jag tycker det är bäst.


Jag försöker uppdatera så ofta jag kan, speciellt i början när alla var ensamma så var det ju hästjobb nu kan jag slappna av lite mer då det har blivit gruppspel.

DEt är ju en del namn, dock inget problem för mig (antagligen för att jag har skapat alla slp samt läs alla karaktärer flera gånger :gremtongue: Men det är ju ett par i verkstan som inte fått så mycket utrymme så när tex Anders säger nåt så kan det ju vara svårt att komma ihåg vem det var.


Angående det sista så är det flera som har påpekat detta i pm och liknande, intressant men tror det har väldigt mycket att göra med att alla tänker olika och tolkar saker olika precis som du säger.
Sen tycker jag också det är kul att inte alltid göra det uppenbara :gremcool:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,819
Nån som vet om Fear är blockad eller något? Han bara försvann helt plötsligt, har pmat men inget svar
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Nån som vet om Fear är blockad eller något? Han bara försvann helt plötsligt, har pmat men inget svar
Jag har inte hört nåt om att hen skulle va blockad. Fast jag vet inte.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Verkar inte hitta något om att han ska vara bannad och hans senaste post är från 3 december och där verkade han glad och trevlig :gremsmile:

Hans twitter verkar lite småaktivt, bara två posts under denna period, hans github verkar inte använt på en månad, enligt facebook (om jag hittade rätt, har inte FB så kan inte kolla så noga) spelar han tydligen wow så frågan är om det tar tid ifrån honom... nä, nu ska jag sluta, är skrämmande hur mycket man kan få reda på folk! :gremsmile:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,819
Mårten said:
Verkar inte hitta något om att han ska vara bannad och hans senaste post är från 3 december och där verkade han glad och trevlig :gremsmile:

Hans twitter verkar lite småaktivt, bara två posts under denna period, hans github verkar inte använt på en månad, enligt facebook (om jag hittade rätt, har inte FB så kan inte kolla så noga) spelar han tydligen wow så frågan är om det tar tid ifrån honom... nä, nu ska jag sluta, är skrämmande hur mycket man kan få reda på folk! :gremsmile:
Haha stalker!

200 posts yey!
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Detta är en offtopic grej till Recca :gremsmile:

[Eftersom du prompt försöker spola förbi dina medspelares handlingar och konstruerar lägenheten efter tycke och smak så tänkte jag sätta lite käppar i hjulet för dig i all välmening. Tycker ett möte är på sin plats också för dramaturgins skull. ]

... du har redan tagit grymt stora friheter med lägenheten, kläder, mat, mm och låst oss still i 15 min när du dushar... så att jag hinner genom köket är väl ingen direkt grej eller? :gremlaugh:

Tanken var att jag gjorde det under tiden, tar inte 10-15 min att komma in, konstatera att du dushar, rota i köket och hitta det jag hittade... så vem styr spelarna? :gremlaugh:

När jag samlat allt jag hittat av värde och dumpat i en hög på golvet i vardagsrummet så går jag in i badrummet och sätter mig där ett tag. Sen tar jag en dusch på kanske tio-femton minuter. När jag värmt upp kroppen litegrann så kliver jag ur, torkar av mig på en ren handduk och drar på mig ombytet av kläder.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,819
Det blev ju lite rörigt hos lägenhets gänget.
Tror problemet började när Recca skrev en uppdatering som tar enligt egen beskrivning närmare 20 min att genomföra, försök undvika så här långa uppdateringar när man är flera spelare i en grupp.
Sen blev det ju lite att ni skrev om varandra, egentligen inte så mycket fel men det känns ju lite som du Mårten negerar allt Recca skriver tex när Recca skriver att hon står naken då skriver du att du har huvudet i skåpet.

Som sagt ni gör ju vad ni vill, men det blir ju intressantare om man jobbar tillsammans och utgår mycket ifrån vad andra spelare skriver.

Sen tycker ju jag det är ganska intressant om ni kunde prata med varandra lite mer, men det är ju bara min egen smak :gremtongue:
Iskaral har väl inte snackat med någon annan förutom Berit sen han kom in i lägenheten?
 
Top